Gå til innhold

pussig situasjon...

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

men er det normalt å gå til legen også be om fri noen dager uten sykemelding da? hvilke grunner kan dette skyldes???

jajajaj jeg har satt det hele pøå spissen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan skyldes utallige ting som du skal slutte å stikke nesa di borti.....

Gjest India Gyllenhaal
Skrevet

Kakle kakle kakle (har kg ett hønseikon?)

Skrevet

Nærmeste leder - ingen! - har RETT til å vite hva slags grunn som ligger bak en sykemelding. Men ofte er det naturlig å fortelle man skal fjerne mandlene eller en forelder har dødd eller noe.

Men dette er en sak KUN mellom lege og arbeidstaker og det er KUN arbeidstaker som skal og kan fortelle hva det gjelder - alt annet er et grovt brudd på taushetsplikten.

Skrevet

Amen 8) .......skulle hatt denne tråden med meg på jobb jeg........

Skrevet

Det står vel ikke på sykemeldinga hvorfor du er sykemeldt???

Har jeg aldri sett på mine i allefall(ALLE mine liksom...)

For øvrig..

Sladrehank skal selv ha bank. :frustrert:

...tsktsktsk....

Blir så utrolig provosert av sånne sladrete kjerringer som skal legge seg borti og mene noe om alt!!!(hehe..)

Skrevet
Det står vel ikke på sykemeldinga hvorfor du er sykemeldt???

nei, men sladrefolk kan jo spekulere hvis du får sykemelding fra Gyn.poliklinikk på Ullevål eller Vinderen psyk. da... så ... men seriøst - det står ikke HVA som feiler deg. heldigvis for det!

Gjest Madam Felle
Skrevet

Forstår ikke at mennesker kan bli så nysgjerrig. Vil ikke personen fortelle, ha respekt for det, og ikke begynn spekuler i det eller det.

Du har ikke noe med det, ferdig arbeid :roll:

Skrevet

Hva det kan være har ingen noe med !

Og det er også utrolig frekt bare å tenke tanken på å spørre om hva det er.

Hadde DU satt pris på om dine kolleger holdt på slik du gjør ?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er SIKKER PÅ at hun er sykemeldt pga STRESS

Rett og slett fordi hun jobber med noen kjerringer som ikke vet opp ned på lover og regler eller helse miljø og sikkerhet.

Skrevet

Man blir ikke sykemeldt i noen få dager pga stress - da er det snakk om uker - eller måneder.

Men hvis din nysgjerrighet og grafsing og spekulering er tonen der hun jobber - vel - da kan man forstå at hun vil bort i hvert fall.

Du har fortsatt ikke fattet hvor ufin du er?

Skrevet
  Rett og slett fordi hun jobber med noen kjerringer som ikke vet opp ned på lover og regler eller helse miljø og sikkerhet.

Utifra det du har skrevet så vil jeg tro at DU er en av disse :roll:

Er du klar over at med den innstillingen og holdningen du her utviser - så kan du være med på å forlenge din kollegas fravær/plager?

Har du tenkt på det?

Fy fader - skjerp deg :fy:

Skrevet

Det kan være hva som helst!!!

Dersom hun hadde vært hos legen pga stress, så hadde hun fått sykemelding, hun hadde ikke trengt gå to ganger til legen for å undersøke om hun evt var like stresset etter 3-4 dager? og dersom hun var det, så fikk hun be seg fri noen dager???

Du ANER ikke hva det er, og så lenge hun ikke ønsker å fortelle deg det, så bør du holde munnen din lukket, det er slike som DU som lager usanne rykter og ødeleggende sladder på arbeidsplassen!!!

Du blander nesa di borti ting du overhode ikke verken vet nok om eller har noe som helst med!!! :x

Jeg har selv opptil flere sånne som deg på jobben, det er en av grunnene til at jeg ikke trives.

Skrevet
har en ikke rett til å vite grunn selvom det er snakk om sykemelding?

Ehhh, nei - det har du ingen rett til!!!

Jeg er sikker på dere håper det er noe skikkelig skandaløst hun skal sykemeldes for , så dere kan slarve litt ekstra!!

Gjest Anonymous
Skrevet

men hun har ikke sykemelding..tok bare fri med egenmld....jaja kaklehøner:)

Skrevet
men hun har ikke sykemelding..tok bare fri med egenmld....jaja kaklehøner:)

Uansett om det er egenmelding eller sykemelding er det jo en privatsak. For alt du vet kan det være noe svært alvorlig som hun på ingen måte klarer å dele med andre nå.

Skrevet

Uansett om det er egenmelding eller sykemelding er det jo en privatsak. For alt du vet kan det være noe svært alvorlig som hun på ingen måte klarer å dele med andre nå.

elller en liten filleting, som hun allikevel ikke ønsker å dele med andre.

Skrevet

elller en liten filleting, som hun allikevel ikke ønsker å dele med andre.

Ja, enig!

Gjest lekebøll
Skrevet
Jeg er SIKKER PÅ at hun er sykemeldt pga STRESS

Jepp.... ;)

Skrevet

Syns det er mer pussig, at du er så nysgjerrig at du spør oss om råd, for å finne ut hva hun feiler :roll:

Egenmelding eller sykemelding spiller ingen rolle, ingen har krav på å vite hvorfor en person feiler. Det er en sak mellom personen og h*ns lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...