Gjest Anonymous Skrevet 17. november 2003 #1 Skrevet 17. november 2003 heihei! dette skulle nå kanskje ha vært under et annet emne... men dog... har en ansatt på jobben hos oss som nå har vært inne hos legen en gang, så fikk vi beskjed om at hun skulle tilbake til legen noen dager senere og sjansene for at hun ble sykemeldt 3 4 dager var stor.... av hensynsmessige grunner turte vi ikke spørre hva det hele gjaldt... men sp ble jeg sittende å tenke, og ble veldig nysgjerrig! hva kan dette være? skulle jo tro det var noe alvorlig ettersom hun var inne engang og slal tilbake og se ann situasjonen for så å kanskje bli sykemeldt... hvordan syk er man da? hvertfall ikke forkjøla!!
Gjest lekebøll Skrevet 17. november 2003 #2 Skrevet 17. november 2003 H*n er borte 3-4 dager? Kan jo igrunnen være akkurat så nøyaktig som hva som helst.... Hvorfor lurer du, egentlig?
Gjest Anonymous Skrevet 17. november 2003 #3 Skrevet 17. november 2003 lurte bare av nysgjerrighet..... kanskje det kunne være noe alvorlig.. kanskje hun var gravid,-skulle ta abort kanskje hun skulle gjennom en eller annen form for operasjon.... begynte bare å tenke hva det kanskje kunne være...
Gjest lekebøll Skrevet 17. november 2003 #4 Skrevet 17. november 2003 Sikkert best å slutte å lure. Hvis hun ikke har sagt noe, vil hun sikkert ikke dele det med dere.
Gjest India Gyllenhaal Skrevet 17. november 2003 #5 Skrevet 17. november 2003 Unnskyld meg men er det virkelig mulig :evil: Synes jeg ser for meg en hel haug med slavekjerringer i foldeskjørt inne på pauserommet som hvisker og tisker om en kollagas helse. Og naturligvis er det emner som abort, kjønnssykdommer eller andre sex-relaterte ting som kommer opp. For Gud forby at det skulle dreie seg om noe annet som ikke er underlivsrelatert. Det ville jo ikke blitt noe godt sladder ut av det. Makan! :evil:
Gjest Anonymous Skrevet 17. november 2003 #6 Skrevet 17. november 2003 Kjære vakre vene for et idiotisk spørsmål! Get a life!
Quinden Skrevet 17. november 2003 #7 Skrevet 17. november 2003 Tror du skal lure jeg... det er noe en ikke har noenting med faktisk!...
Gjest Anonymous Skrevet 17. november 2003 #8 Skrevet 17. november 2003 har en ikke rett til å vite grunn selvom det er snakk om sykemelding?
Diva Skrevet 17. november 2003 #9 Skrevet 17. november 2003 HVORFOR har HVEMSONHELST rett til å vite hva som er i veien med denne kollegen ? Neidu,- bare fortsett å lure. Det er hennes business,- og om hun vil dele "diagnosen" med andre, så sier hun nok det selv isåfall....
Gjest India Gyllenhaal Skrevet 17. november 2003 #10 Skrevet 17. november 2003 har en ikke rett til å vite grunn selvom det er snakk om sykemelding? Hvorfor skal du ha rett til å vite noe som helst om ett annet menneskes helsetilstand med mindre du er hennes lege, ektefelle eller ett annet nært familiemedlem? Dette synes jeg ikke er annet enn ekkel grafsing i andres saker.
Tusenfryd Skrevet 17. november 2003 #11 Skrevet 17. november 2003 Makan til grafsing i andres privatliv! Selvsagt har du ingenting med hva din kollega feiler - og å spekulere i det er over grensen av ufint. Synes jeg!
chimp Skrevet 17. november 2003 #12 Skrevet 17. november 2003 Hvor gammel er du???? Du har visst veldig mye igjen å lære når det gjelder å ha respekt for taushetsplikten!!! La oss ta et eksempel fra virkeligheten: Jeg har flere ganger vært sykemeldt noen dagers tid pga inngrep i forb m spontanaborter. Tror du jeg var interessert i å kringkaste det rundt hele arbeidsplassen min m over 100 ansatte??? Ville du ha syns det var greit om det var deg??? Og om så, må du likevel ha respekt for at ikke alle vil ha sykdomshistorien sin som samtaleemne på arbeidsplassen! Finn på noe mer konstruktivt å diskutere!
Gjest India Gyllenhaal Skrevet 17. november 2003 #13 Skrevet 17. november 2003 Hvor gammel er du???? Du har visst veldig mye igjen å lære når det gjelder å ha respekt for taushetsplikten!!! La oss ta et eksempel fra virkeligheten: Jeg har flere ganger vært sykemeldt noen dagers tid pga inngrep i forb m spontanaborter. Tror du jeg var interessert i å kringkaste det rundt hele arbeidsplassen min m over 100 ansatte??? Ville du ha syns det var greit om det var deg??? Og om så' date=' må du likevel ha respekt for at ikke alle vil ha sykdomshistorien sin som samtaleemne på arbeidsplassen! Finn på noe mer konstruktivt å diskutere![/quote'] Amen!
Gjest lekebøll Skrevet 17. november 2003 #14 Skrevet 17. november 2003 har en ikke rett til å vite grunn selvom det er snakk om sykemelding? :o Rett?!?
Gjest India Gyllenhaal Skrevet 17. november 2003 #15 Skrevet 17. november 2003 så fikk vi beskjed om at hun skulle tilbake til legen Denne her reagerte jeg på, "fikk vi beskjed". Hva slags firma er dette? Blir alle legebesøk i arbeidstiden kringkastet fra personalsjefens kontor? av hensynsmessige grunner Ja dere virker som en hensynsfull gjeng
Gjest Anonymous Skrevet 17. november 2003 #16 Skrevet 17. november 2003 pk..sjefen da... om denne personen kommer å sier at hun trenger noen dager fri men ikke har sykemelding da? for å sette det på spissen
Gjest Turi Skrevet 17. november 2003 #17 Skrevet 17. november 2003 har en ikke rett til å vite grunn selvom det er snakk om sykemelding? For å gi et saklig svar: Nei. Ofte skriver vel legen på sykemeldingen hva som er grunnen, men det vil i tilfelle kun være informasjon til nærmeste leder, og evt. personalavdeling. Og ved følsomme saker, vil legen muligens ikke skrive noe annet enn "personlige årsaker". Her er noen eksempler på ikke-spennende saker dette kan være: - Noen i familien er dødssyk, og din kollega har problemer med å takle dette - H*n har tatt prøver for å sjekke om h*n har infeksjon i kroppen akkurat nå - om prøvene er negative skal vedkommende legges inn og fjerne mandlene. Er ellers enig med de andre respondentene her - det er en uting å spekulere i dette. Om du kjenner vedkommende, så spør. Om ikke - butt out!
chimp Skrevet 17. november 2003 #18 Skrevet 17. november 2003 pk..sjefen da... om denne personen kommer å sier at hun trenger noen dager fri men ikke har sykemelding da? for å sette det på spissen Da blir det isåfall en sak mellom henne og personalavdelingen. Dette har sikkert sine gode grunner og det kan være helt udramatisk. Kan dette være et godt ex på når en fjær blir til fem høns????
Gjest India Gyllenhaal Skrevet 17. november 2003 #19 Skrevet 17. november 2003 Jeg kan formelig høre kaklingen fra pauserommet helt hit.....
chimp Skrevet 17. november 2003 #20 Skrevet 17. november 2003 Jeg kan formelig høre kaklingen fra pauserommet helt hit..... Ja, dessverre....Hører den helt hit!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå