Signe83 Skrevet 2. juli 2011 #1 Skrevet 2. juli 2011 Vi har veldig lyst til å bli prøvere, til tross for at jeg er student. Jeg synes å ha hørt at far mister rett på sin permisjonsdel dersom mor er hundre prosent student? Stemmer dette? I verste fall, tenkte jeg å jobbe 60 prosent, for så å studere 30-40 prosent. Hvor mange måneder tar det før jeg har oppspart rett til permisjon?
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2011 #2 Skrevet 2. juli 2011 Hva med å komme seg ut i arbeidslivet å ha den økonomiske biten på plass før dere prøver...
Signe83 Skrevet 2. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 2. juli 2011 Det er vel opp til oss å bedømme? Min samboer tjener godt, og derfor har vi det økonomiske på plass nå også, til tross for min studietilværelse. Det jeg prater om her er pappapermisjon.
C-girl Skrevet 2. juli 2011 #4 Skrevet 2. juli 2011 Du må jobbe i 6 mnd før du har opparbeidet rett til morspermisjon/permisjonspenger
SmallTalk Skrevet 3. juli 2011 #5 Skrevet 3. juli 2011 Vi har veldig lyst til å bli prøvere, til tross for at jeg er student. Jeg synes å ha hørt at far mister rett på sin permisjonsdel dersom mor er hundre prosent student? Stemmer dette? I verste fall, tenkte jeg å jobbe 60 prosent, for så å studere 30-40 prosent. Hvor mange måneder tar det før jeg har oppspart rett til permisjon? Nei, far mister ikke rett på pappaperm dersom mor er student. Så lenge mor er ute i 100% jobb, 100% student eller uføretrygdet, så har far rett på fedrekvote. Du har alltids rett på permisjon, men spørsmålet er vel heller om du har rett på betalt permisjon. For å få det må du ha jobbet de siste 6 av 10 mnd før fødsel og ha tjent mer enn 0,5G. Altså: Jo lenger du jobber og jo mer du tjener, jo bedre betalt får du under permisjonen. Foreslår at du googler pappapermisjon. Det ble nye regler 1.juli, og det er skrevet ganske mye om hva dette innebærer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå