Gå til innhold

har lyst på Vinterhage...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sinnsykt lyst å bygge en vinterhage på halve delen av terrassen vår,dette er i 2 etg så det blir over bakkenivå.

Noen som har bygget noe slikt og kan komme med tips?

Hva må jeg regne i kostnader..? (kan gjøre mesteparten selv/hjelp av tømrer)

Bruker dere rommet mye?

Hva har dere som oppvarming o.l.?

Anbefal gjerne linker til hvor jeg kan henvende meg(vestlandet)

+++

Blir superglad for svar! :jepp:

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Skrevet

faren min har bygget en vinterhage i hagen, den er kun i glass, altså både tak og vegger, og alle veggene, samt taket kan skyves helt inntil garasjen (som er den bakre veggen på en måte) han støpte såle (men det trenger jo ikke dere å gjøre) og la flis på gulvet.... samlet kom dette på ca 150.000kr (men det var fordi disse glassveggene og taket var dyre) men han bruker den HELE tiden.... de har ike innredet noe sørlig, men har satt inn en rotting gruppe, samt litt blomster og stæsj.

Skrevet

Vi har vinterhage.

Kjøpte huset med vinterhagen inkludert så jeg har ingen byggetips.

Men vi bruker hvertfall vår kjempemye.

Når det er sol blir rommet kjapt veldig varmt og annen oppvarming er helt unødvendig på vår og høst.

Om sommeren blir det helt ulevelig der inne, derfor har vi skyvedører som kan skyves så langt at veggene "forsvinner" og det blir en del av verandaen.

Midt på vinteren bruker vi det lite, for det er et stort rom som tar endel energi, men vi har vannbåren varme i gulvet, og for eksempel i jula setter vi på varmen og har et herlig ekstrarom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...