Gå til innhold

Bleie på natta igjen?

Anbefalte innlegg

Gjest Rattatai
Skrevet

Jenta mi på tre år har nettopp sluttet med bleie, noe som har gått veldig bra og som hun endelig var klar for!

Men...for to uker siden sluttet hun med bleie på natta også.. Den første tida gikk det fint, men de siste dagene har hun tisset hver natt. Det er ikke snakk om et lite uhell, det er sånn at dyna, puta, alt sengetøy og bamsen må i vaskemaskina om natta. Noen ganger våkner hun av at det er ubehagelig..da hiver vi alt i vaskemaskina og hun sover resten av natta inne hos oss, men det er ikke alltid hun våkner heller..ligger i svineriet helt til morgenen?

Jeg vurderer faktisk å begynne med nattbleie igjen...skjønner det ikke, hun var jo så flink i begynnelsen. Våknet om natta og vekte meg og vi gikk på do. Eneste var at morgenen begynte 5- 5.30 da, litt for tidlig..

Tenker jeg må kjøpe et ekstra sett med dyne, pute og tisselaken, så jeg kan legge på rent med en gang..kanskje bedre enn å begynne med nattbleie igjen..

Men jeg føler at søvna blir utrolig ødelagt av alt dette...er jo oppe og ammer minstemann et par ganger om natta også.

Ble litt langt dette, men ødelegger jeg henne helt om vi tar på en trusebleie om natta igjen?

Hva synes dere vi må gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden det er hver natt så hadde jeg tatt på bleie igjen for en periode.

Men hva sier hun selv om det? Hvis dere har hatt praten om at det er småbarn som har bleie og at hun er blitt stor så kan det jo være litt leit for henne med bleie. Hvis hun selv syns det er ok, så tror jeg absolutt ikke det skader at hun slipper klissvåt seng.

Skrevet

Jenta mi på tre år har nettopp sluttet med bleie, noe som har gått veldig bra og som hun endelig var klar for!

Men...for to uker siden sluttet hun med bleie på natta også.. Den første tida gikk det fint, men de siste dagene har hun tisset hver natt. Det er ikke snakk om et lite uhell, det er sånn at dyna, puta, alt sengetøy og bamsen må i vaskemaskina om natta. Noen ganger våkner hun av at det er ubehagelig..da hiver vi alt i vaskemaskina og hun sover resten av natta inne hos oss, men det er ikke alltid hun våkner heller..ligger i svineriet helt til morgenen?

Jeg vurderer faktisk å begynne med nattbleie igjen...skjønner det ikke, hun var jo så flink i begynnelsen. Våknet om natta og vekte meg og vi gikk på do. Eneste var at morgenen begynte 5- 5.30 da, litt for tidlig..

Tenker jeg må kjøpe et ekstra sett med dyne, pute og tisselaken, så jeg kan legge på rent med en gang..kanskje bedre enn å begynne med nattbleie igjen..

Men jeg føler at søvna blir utrolig ødelagt av alt dette...er jo oppe og ammer minstemann et par ganger om natta også.

Ble litt langt dette, men ødelegger jeg henne helt om vi tar på en trusebleie om natta igjen?

Hva synes dere vi må gjøre?

Hei:)

TIsselaken i sengen er greit og ha!! Da ødelegger dere hvertfall ikke madrassen.

Ville også kjøpt ekstra dyne/pute sett..

Ta henne på do en av gangene du ammer, samt når du legger deg!

Ikke gjør no stor greie ut av det, bær henne på do, ha dempet lys og bruk lave stemmer.

Lykke til.

Skrevet

Jeg har hørt at å begynne med bleie igjen kan være veldig "nedlatende" for barnet, og gjøre vondt verre.

Siden du allerede er oppe og ammer minsten, burde det ikke være noe problem å ta henne med på do en gang eller to?

• 3 uker senere...
Gjest TS, Rattatai
Skrevet

Tusen takk for svar.

Jeg begynte å ta henne med på do iløpet av natten og hun har ikke hatt et eneste uhell siden :-)

Nå er vi nede i en dotur iløpet av natten og det er ikke alltid at hun tisser da heller, likevel er hun tørr på morgenen. Jeg er så lettet!

Jeg har kjøpt ekstra tisselaken også, men har ikke hatt behov for det enda (eller, det er jo alltids greit med et ekstra da)

Igjen, tusen takk for svar!

(Vil forresten nevne at jeg ikke hadde kommet til å tatt på henne nattbleie igjen..føler nok det hadde blitt feil, men var bare så sliten og lei da jeg skrev innlegget..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...