Cajsa Skrevet 17. november 2003 #1 Skrevet 17. november 2003 Jeg har allerede spurt min barndomsvenninne om hun vil være forlover i bryllupet og hun har svart ja. Og alt så ut til å være veldig bra. Problemet har dukket opp nå som vil har begynt å snakke om bryllupet, hvor jeg får følelsen at hun ikke støtter det i det hele tatt! Alle venninnene mine er veldig opprømte og engasjerte, mens forloveren min mener at jeg er altfor ung (23 år i bryllupet) og at en bør vente til en er minst 30. Forloveden min og jeg har vært kjærester i seks år og vi er veldig sikre på at dette er det rette for oss. Likevel mener hun at vi ikke burde ha giftet oss ennå. Tror kanskje noe av gunnen til at hun er så negativ er at hennes egne foreldre nylig er skilt og at hun ikke har det så bra på kjærlighetsfronten selv. Ikke vet jeg. Blir ihvertfall utrolig lei meg når min beste venn og forlover kommer med så krasse kommentarer og uteblir med sin støtte. Hva gjør jeg? Kan jo ikke ha en forlover som er imot bryllupet? Men er samtidig redd for at noe skal gå ut over vennskapet...
Gjest lmari Skrevet 17. november 2003 #2 Skrevet 17. november 2003 Har du prøvd å snakke med henne om dette? Det må være første steg, tror jeg... Skjønner godt at hun mister en del illusjoner om kjærligheten og forhold når hun selv sliter og når foreldrene akkurat er skilt. Men det betyr ikke at hun skal være "ekkel" mot deg...
~sikka~ Skrevet 17. november 2003 #3 Skrevet 17. november 2003 Men er samtidig redd for at noe skal gå ut over vennskapet... Hun gjør jo ikke akkurat sitt for å bevare vennskapet hun heller da. Snakk med henne om dette, hun skal jo være din venn - og venner støtter hverandre uansett!
Holly Hobbie Skrevet 17. november 2003 #4 Skrevet 17. november 2003 Kan du ikke ta det opp med henne? Si at det sårer deg og du lurer på hvorfor hun er så negativ? Kanskje du har rett, hun har problemer selv og lar det gå ut over deg - i såfall er det jo bedre for henne å snakke om det som virkelig plager henne, og hvis du støtter henne kanskje hun støtter deg mer i gjengjeld? Hvis hun bare fortsetter å være negativ ville jeg spurt henne rett ut om hun vikrleig har lyst til å være forlover. Hvis hun sier nei, finn en annen. Håper det ordner seg.
-ida- Skrevet 17. november 2003 #5 Skrevet 17. november 2003 Snakk med henne om hvordan du her det!! Hun må få vite hvordan du føler det og du må ta deg tid til å lytte til henne. Det er nok ikke så hyggelig om foreldrene skiller seg, og jeg skjønner at hun har mistet troen på kjærligheten. Jeg er selv 24 og skal gifte meg til høsten. Føler meg ikke for ung til det, dessuten er det jo mange som gifter seg som er på vår alder.
~sikka~ Skrevet 17. november 2003 #6 Skrevet 17. november 2003 Snakk med henne om hvordan du her det!! Hun må få vite hvordan du føler det og du må ta deg tid til å lytte til henne. Det er nok ikke så hyggelig om foreldrene skiller seg' date=' og jeg skjønner at hun har mistet troen på kjærligheten. Jeg er selv 24 og skal gifte meg til høsten. Føler meg ikke for ung til det, dessuten er det jo mange som gifter seg som er på vår alder.[/quote'] Jeg giftet meg også når jeg var 24. :D Følte meg heller ikke for ung til det. I andre deler av verden f.eks nord-amerika er det jo helt vanlig å gifte seg når man er 19-20 år. Synes ikke det skal ha noe med alderen å gjøre jeg - om man føler det er den rette kan man vel hoppe i det så mye man vil :blunke:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå