Gå til innhold

Hvordan løse dette rent praktisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten min prater om å flytte sammen til neste år, og vi har noen skjær i sjøen som vi må forsere for å få dette til. Han bor i en annen bydel enn meg på andre siden av byen og har bodd der hele tiden etter bruddet og sønnen hans har bodd der hele livet, han er 12 år.

Jeg har to jenter og kan ikke flytte pga omstendigheter jeg ikke vil gå inn på her i frykt for å bli gjenkjent. Min kjæreste har full forståelse for dette. Så vi skal da eventuelt bo her i mitt område.

Så hvordan skal vi løse dette på best mulig måte, sånn rent praktisk? Eksen hans kan være vanskelig, og trenger beskjed i god tid for å kunne tilpasse seg, noe som forsåvidt er greit.

Hans sønn går på skole og har venner og fotballen sin der hvor han bor, så hvordan løser vi dette? I dag har kjæresten min han 12 netter i mnd.

Noen som har noen praktiske forslag til hvordan dette kan løses på best mulig måte? Kan han spille på to fotball lag, f.eks? Ett her og ett der hvor han bor?

Det er mange barn i hans alder her i område, så det skal ikke bli vanskelig for han å få nye venner.

Vi vil så gjerne at dette skal gå greit for alle parter.

Videoannonse
Annonse
Gjest Tidssone
Skrevet

Hvor lang tid tar det å kjøre mellom bydelene?

AnonymBruker
Skrevet

Er 12-åring kan da ta buss/tog/bare fra den ene kanten av byen til den andre. Det gjorde ihvertfall min sønn da han var 12. Og hvis han ikke kan det pr i dag så er det bare spørsmål om tid før han kan det. Så dette hadde jeg ikke giddet å lage noe problem ut av.

• Liker 3
Gjest hermine
Skrevet

Jeg og kjæresten min prater om å flytte sammen til neste år, og vi har noen skjær i sjøen som vi må forsere for å få dette til. Han bor i en annen bydel enn meg på andre siden av byen og har bodd der hele tiden etter bruddet og sønnen hans har bodd der hele livet, han er 12 år.

Jeg har to jenter og kan ikke flytte pga omstendigheter jeg ikke vil gå inn på her i frykt for å bli gjenkjent. Min kjæreste har full forståelse for dette. Så vi skal da eventuelt bo her i mitt område.

Så hvordan skal vi løse dette på best mulig måte, sånn rent praktisk? Eksen hans kan være vanskelig, og trenger beskjed i god tid for å kunne tilpasse seg, noe som forsåvidt er greit.

Hans sønn går på skole og har venner og fotballen sin der hvor han bor, så hvordan løser vi dette? I dag har kjæresten min han 12 netter i mnd.

Noen som har noen praktiske forslag til hvordan dette kan løses på best mulig måte? Kan han spille på to fotball lag, f.eks? Ett her og ett der hvor han bor?

Det er mange barn i hans alder her i område, så det skal ikke bli vanskelig for han å få nye venner.

Vi vil så gjerne at dette skal gå greit for alle parter.

Min mening er at han han må absolutt slippe å spille på et annet lag når han er hos dere. Høres utrolig slitsomt ut. I tillegg er venner veldig viktig i den alderen så han kan fort miste mye. Hvor lang tid tar det å kjøre han på trening da? I verste fall må dere heller gå ned på samvær.

Han er 12 år så har rett til å høres så det første som bør skje er jo at faren tar en prat med sønnen. Kan jo hende han syns det blir nok med annenhver helg + ferier og hans ønsker bør absolutt tas med. Han begynner bli stor og går faren imot han kan det føre til at samvær stopper helt opp om noen år.

• Liker 1
Skrevet

Det tar 20 min å kjøre mellom bydelene. Med normal trafikk.

AnonymBruker
Skrevet

Det tar 20 min å kjøre mellom bydelene. Med normal trafikk.

Og da mener du at han må spille på et fotballag hos dere fordi han er for langt fra moren? 20 minutter? Jaja, snakk om å lage seg problemer...

• Liker 3
Skrevet

Kan han ikke ta buss og tog frem og tilbake til skole og fotballtrening? 20 minutter er jo ikke allverdens. Spør gutten hva han vil.

• Liker 2
Skrevet

Hvis det bare er 20 min må dere kjøre gutten, la han slippe å spille på 2 forskjellige lag.

Ellers ser jeg ikke noen problemer.

Ang moren til gutten kan der jo nevne allerede nå at dere planlegger å flytte neste år.

Skrevet

Hvis det bare er 20 min må dere kjøre gutten, la han slippe å spille på 2 forskjellige lag.

Ellers ser jeg ikke noen problemer.

Ang moren til gutten kan der jo nevne allerede nå at dere planlegger å flytte neste år.

Hvorfor kan han ikke ta buss/bane? Jeg er så i mot at barn skal kjøres over alt.

Gjest hilde
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt problemet, hvem bor denne gutten hos fast? Tjue minutter er da ingenting..

Gjest hermine
Skrevet

Hvorfor kan han ikke ta buss/bane? Jeg er så i mot at barn skal kjøres over alt.

Imot at barn skal kjøres overalt? Utrolig merkelig ting å være imot på en generell basis. Om faren velger flytte på seg og tvinger 12-åringen til å bytte bosted og dermed omgangskrets mange dgr i mnd skulle det da bare mangle at ikke faren sørger for at han fremdeles skal kunne delta på aktiviteter.

Forøvrig er ikke buss/bane noe dårlig alternativ, var bare måten det ble sagt på.

• Liker 1
Gjest Tidssone
Skrevet

Jeg hadde kjørt ungen til og fra trening. Problem løst.

Skrevet

Dette løses i alle fall ikke på noen god måte om din stesønn skal måtte spille på to lag. Det vil jo være vanskelig både for ham og lagene. 20 minutters reise tror jeg VELDIG mange barn har til trening og det burde være en selvfølge at dere fikser på best mulig måte.

Imot at barn skal kjøres overalt? Utrolig merkelig ting å være imot på en generell basis. Om faren velger flytte på seg og tvinger 12-åringen til å bytte bosted og dermed omgangskrets mange dgr i mnd skulle det da bare mangle at ikke faren sørger for at han fremdeles skal kunne delta på aktiviteter.

Forøvrig er ikke buss/bane noe dårlig alternativ, var bare måten det ble sagt på.

Veldig enig!

Skrevet

Veldig enig med Ellevill. Høres bare fælt ut å foreslå at han skal spille på to lag, håper det ikke er noe dere kommer til å nevne for ham som et reelt alternativ han skal ta stilling til.

Hvorfor ikke heller la han bo mer hos mor, og ha han annenhver helg og en ettermiddag i uka?

Skrevet

20 minutter er da ingenting! Da jeg var 12 tok jeg bussen en halvtime hver morgen for å komme til skolen, ikke no stress med det.

Gjest Ruccola
Skrevet

Her på bygda jeg bor MÅ man kjøre 20 minutter til treningshallen, så jeg ser ikke problemet akkurat :fnise:

Men skjønner jo at det kanskje blir mer komplisert å få ham til og fra skolen da kanskje, siden dere har ham 12 dager i mnd.

Så der ville jeg sjekket ut hvordan det går med busser/bane før man evt gjør noe.

Men når du sier at du og jentene dine ikke kan flytte, tenker du da utav det huset dere bor i, eller det området dere bor i?

Viss det er huset som holder dere er det jo greit, men om det er området kan dere jo kanskje strekke dere lengst mulig mot der kjæresten din bodde? Men fortsatt holde dere i området? :)

Så har dere liksom gitt litt alle sammen, og alle beynner på frisk ny start i nytt hus med ny familesetting :)

• Liker 1
Skrevet

20 min er ikke så mye. Det er mange som bor sammen med foreldre som er gift med hverandre som har 30-30 min med bil til trening. 2 Fotballag blir bare tull.

• Liker 1
Gjest simba80
Skrevet

Hei!

Er det snakk om 20 min bilkjøring eller 20 min kollektivtransport?

I Oslo er det hvertfall veldig stor forskjell på hvor langt man kommer seg på 20 min med bane/buss kontra bil.(Altså hvis det er med bil så tar det nok rimelig lang tid for gutten å komme seg fram og tilbake med kollektivt.)

Hvis far har sønnen 12 netter pr mnd er jo det ikke så altfor langt unna 50-50 deling, som ikke er anbefalt med mindre mor og far bor i samme område, slik at barnet slipper å forholde seg til to sett venner, skole, fritidsaktiviteter osv.

Det sier familieterapeuten vi går hos.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...