Gå til innhold

Har sett en fyr på hjemstedet mitt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer fra et ganske lite sted hvor "alle kjenner alle". Det siste året har jeg bodd på Østlandet, men har vært på hjemstedet ganske ofte i ferier og ellers (Jeg jobber på Østlandet).

På hjemstedet har jeg det siste året lagt merke til en fyr; passert han på butikken, sett han gående/syklende hvis jeg har kjørt bil, sett han her og der kan man si. Jeg fant ut navnet hans via noens venneliste på Facebook (jeg satt og grubla og mente jeg hadde sett han med denne personen en eller annen gang), og fant dermed ut at han er fire år eldre enn meg, kommer fra samme sted, han har åpen profil på Facebook så jeg kan se bildene og veggen hans og slike ting.

Nå er jeg ca 1 måned hjem på ferie, (reiser til Østlandet igjen om kun få dager), og de siste 3 dagene har jeg sett han hver dag.

Jeg har veldig lyst til å sende han en melding på Facebook (kun melding, jeg har ikke lyst til å legge han til som venn), bare for å spørre om noe, f.eks om vi har gått samme skole eller noe siden han virker så kjent. Men jeg er fryktelig usikker på om dette er så lurt. Han kan jo være en ekling, selv om jeg tviler på dette (han virker veldig ålreit både i utseende og måten han skriver på på Facebook), han er singel (står det på Facebook), men jeg vet ikke hva jeg vil oppnå hvis jeg kontakter han. Jeg er vel bare litt nysgjerrig på denne fyren! Finne ut om han er en ålreit fyr osv.

Når jeg leser dette ser jeg det høres veldig fjortis ut, men jeg er ca 30, og han har passert 30. Problemet er at jeg er svært sjelden på fest/ute på byen, og nå reiser jeg jo snart, så det hadde vært fint å finne ut hva slags type dette er over nett-kontakt, i tilfelle det skulle klaffe seinere en gang? (hvem vet)

Jeg er også litt redd han skal lese meldinga og tenke sitt om det, og så spørre alle han kjenner om noen vet hvem jeg er, og så spres ryktene om at jeg sendte han melding på FB etc etc. Vi har 6 felles bekjente på FB, så det kan jo bli litt kleint....

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS her,

det skulle stå "Ok å sende melding på FB?" i emnefeltet...

Gjest reebok
Skrevet

Hva er du mest redd for; å bli avvist av han eller at det skal gå rykter om deg pga at du sender han melding og han begynner å spørre folk hvem du er?

Det å bli avvist trenger ikke være så ille, da vet du i hertfall hvordan ståa er :)

Skrevet

Er det ikke bedre å snakke med han ansikt til ansikt neste gang du ser ham? Si at han virker kjent? Hørs litt mindre komplisert ut... :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke bedre å snakke med han ansikt til ansikt neste gang du ser ham? Si at han virker kjent? Hørs litt mindre komplisert ut... :sjenert:

Problemet er at jeg kun har sett han når jeg har kjørt bil, og han har gått i gata...eller han har stått i butikk-kø når jeg har gått f.eks inn i butikken.... jeg har på en måte aldri møtt han "face to face", og tviler på at jeg får gjort det siden jeg sjelden er ute på byen og nå straks drar til Østlandet....

Skrevet

Som singel mann ville jeg synes det var kjempestas å få melding på FB fra ei som deg :) Vil ikke si at noen av "ulempene" du nevner her veier tungt nok til å la være. Kjør på!

AnonymBruker
Skrevet

Som singel mann ville jeg synes det var kjempestas å få melding på FB fra ei som deg :) Vil ikke si at noen av "ulempene" du nevner her veier tungt nok til å la være. Kjør på!

Hehe... Nja.... jeg får se, har ikke helt bestemt meg ennå over om jeg kommer til å sende melding eller ikke. Akkurat nå heller mest mot ikke.. Magefølelsen... Men om jeg kommer på noe lurt å skrive, kan det kanskje hende jeg gjør det likevel :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeezes, jeg gjorde det :sjokkert:

Skreiv at jeg hadde sett han og i tillegg dukket han opp som venneforslag på FB, pluss et spørsmål slik at det er opplagt at han må svare (om han vil).

Så nå blir det å vente da :plystre:

Skrevet

Så nå har du vondt i magen, eller? Ai, ai, ai! Blir spennende å se hva som skjer, da - får håpe du slipper å vente lenge på en "avgjørelse". :) Rekker du i tilfelle å treffe ham før du reiser hjem igjen?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke fått noe svar enda. Men det går faktisk ok her, det blir jo så man tenker litt;

- Kanskje han er av den typen som ikke er på FB hver dag

- Kanskje han har lest det men ønsker ikke å svare meg

- Kanskje han har lest det men vet ikke helt hva han skal svare enda

- Kanskje han har lest det og ikke kjenner meg igjen (kan tenkes han ikke har lagt merke til meg, selv om blikkene våre har møttes noen ganger når jeg har sett han, så han har jo sett på meg når jeg har vært i nærheten)

Uansett utfall, så har jeg ikke gjort noe galt, den meldinga er ganske nøytral, uten noe annet enn at det virker som jeg har grublet litt på hvem han er og hvorfor jeg ikke egentlig kjenner han (pga lite sted og ca samme alder)

Nå må jeg ut et ærend, så håper jeg ikke bumper borti han, det kan bli kleint, i og med at jeg ikke vet om han har lest det ennå!

Gjest Badabing
Skrevet

Haha! Du er tøff! Jeg gjode noe lignende for noen år siden, kjempeskummelt! Sendte melding på telefonen jeg, og han var faktisk veldig hyggelig tilbake, selv om det tok en stund før han svarte.

Men så møtte jeg han ute (tilfeldig) etterpå, og det var så ekstremt kleint! Det var absolutt ikke forventet, så jeg visste ikke hva jeg skulle si. Han var så utrolig søt og hyggelig, men jeg ble så dum og sjenert der og da. Håper du har mer flaks enn meg! ;) Lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

Haha! Du er tøff! Jeg gjode noe lignende for noen år siden, kjempeskummelt! Sendte melding på telefonen jeg, og han var faktisk veldig hyggelig tilbake, selv om det tok en stund før han svarte.

Men så møtte jeg han ute (tilfeldig) etterpå, og det var så ekstremt kleint! Det var absolutt ikke forventet, så jeg visste ikke hva jeg skulle si. Han var så utrolig søt og hyggelig, men jeg ble så dum og sjenert der og da. Håper du har mer flaks enn meg! ;) Lykke til :)

Takk! Ja jeg er litt tøff... :) Men har fremdeles ikke hørt noe da...

Hva skjedde etterpå da? Fikk dere noe kontakt?

AnonymBruker
Skrevet

OG nå i ettermiddag/kveld, funker ikke meldingssysteme på Facebook! Når jeg klikker på meldinger, står det "Det oppsto en forbigående feil. Prøv igjen"

Da får jeg ihvertfall ikke sett om han svarer i kveld. Og han har kanskje ingen mulighet til å se meldinga mi heller :trist:

Skrevet

Åh! Nå ble jeg fryktelig nysgjerrig. Husk å fortelle hvordan det gikk. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Åh! Nå ble jeg fryktelig nysgjerrig. Husk å fortelle hvordan det gikk. ;)

Det skal jeg gjøre, uansett utfall :)

Skrevet

Jeezes, jeg gjorde det :sjokkert:

Ooooh! Yay you! Garanterer at han tar det positivt :) Gleder meg til å høre svaret :tommelopp:

AnonymBruker
Skrevet

Ooooh! Yay you! Garanterer at han tar det positivt :) Gleder meg til å høre svaret :tommelopp:

Det kan hende, men nå har det gått 22 timer siden jeg sendte det, så jeg satser på at det "bare" er at han er en slik fyr som ikke henger på FB hver dag :) Men må si jeg begynner å kjenne det litt på at man venter på svar nå ja... :sjenert:

Skrevet

Nå er det jo ikke sikkert han har sett meldingen, da. Jeg fikk nettopp sms fra ei venninne som lurte på hvorfor jeg ikke hadde svart henne på facebook. Sto ingen steder at jeg hadde nye meldinger, men joda, den var da i innboksen likevel. Facebook er litt tilbakestående.

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det jo ikke sikkert han har sett meldingen, da. Jeg fikk nettopp sms fra ei venninne som lurte på hvorfor jeg ikke hadde svart henne på facebook. Sto ingen steder at jeg hadde nye meldinger, men joda, den var da i innboksen likevel. Facebook er litt tilbakestående.

Oh crap crap crap...jeg satt akkurat og tenkte på det samme, at man skal ikke stole 100% på Facebook... :roll: Men uansett om jeg har funnet mobilnummeret hans på Gulesider, skal jeg IKKE sende en sms i tillegg, det er jeg ihvertfall sikker på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...