Gå til innhold

Min mor er på kjøret etter min mening..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ok, hun er kanskje ikke en narkoman. Er ikke det dette dreier seg om.

Men enkelt og greit hvordan min mor er ute på kjøret etter at hun etter 28 år ble enslig. Hun har i godt over ett år nå vært registrert på en datingside, og har vært borti hvertfall femten(om ikke flere) forskjellige mannfolk. Nå har hun "endelig" funnet seg en mann, som etter min mening er langt fra bra nok for henne. Han er uføretrygded og fattig, han driver og mekker på biler, og er formann i forskjellige bilklubber, han ser ut som en avdanket gammel rocker.. Vel, flere av dere tenker vel sikkert mitt om meg. Det viktigste er jo at min mor har det bra, men poenget er at hun er MYE bedre enn dette her. Hun vet det tydeligvis ikke selv... Bildene jeg har sett på av mannen inne på facebook, taler at han har langt fra sunne fritidsinteresser, og langt ifra en sunn livvstil...

Jeg hadde sett for meg at min mor hadde funnet seg en ordentlig mann, med en ordentlig jobb og sunne interesser... Min far som hun har vært gift med i mange herrens år er en ordentlig mann, sporty, en godt betalt jobb. Mamma har også høyere utdanning. Hvordan kan hun da gå etter noen på det nivået??

Vi blir i hjembyen vår sett på som ordentlige og skikkelige folk, ikke slik som mammas nye kjæreste.. Jeg skal gifte meg til neste sommer, og det er uaktuelt at familien til min forlovede som tilhører overklassen her vi bor, får se dette her.

Dette er først og fremst flaut, men også trist..

Hva i all verden skal jeg gjøre????

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trådstarter her igjen. Glemte å nevne noe vesentlig i innlegget mitt.

På meg virker det som min mor er desperat etter å finne seg noen. For dette er absolutt ikke hennes liga og type..

Skrevet

Hvorvidt han er i hennes liga og hennes type er vel opp til din mor?

Jeg håper at du bare er bekymret og dårlig til å snakke for deg, for i innlegget ditt høres du rett og slett forferdelig egoistisk og aldri så lite overfladisk ut.

• Liker 13
Skrevet (endret)

Du skriver kun om mannens sosiale status - og ingen ting om hvordan han er som menneske. Og det er hans sosiale status som bekymrer deg. Du forsøker å gi inntrykk av at du er bekymret på din mors vegne. Men egentlig er du vel mest bekymret på vegne av deg selv siden din kommende svigerfamilie kommer fra overklassen?

Du kan ikke gjøre noe som helst - annet enn å glede deg over at moren din har funnet en mann hun liker. Du kan mislike dette, men du kan ikke handle på de følelsene. Om din svigerfamilie ikke synes om dette, så er ikke det din mors problem - men det er ditt og denne familiens.

Du trenger kanskje å jobbe litt med fordommene dine?

Endret av Havbris
  • Liker 10
Skrevet

Forsøk å snu dette på hodet. Hvordan ville du likt at din mor uttrykte at hun var flau over din forlovede og at hans familie ikke passet inn i hennes omgangskrets?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ok, godt mulig jeg er overflatisk og dårlig til å uttrykke meg. Men helt oppriktig, mener jeg at sosial status har langt mer å si enn hva folk tror. Min bestemor på 90 år ringte meg for et par dager siden, og var veldig nyskjerrig på mammas nye venn. Hun og mammas søstre hadde startet en gjettekonkurranse om den nye vennens yrke.. Lege, jurist, økonom, lærer ble gjettet.... Men nei, en uføretrygdet og fattig mann.

Kan noen av dere som faktisk skjønner reaksjonen min fortelle meg hva jeg burde ha gjort?

AnonymBruker
Skrevet

Kan noen av dere som faktisk skjønner reaksjonen min fortelle meg hva jeg burde ha gjort?

Jeg skjønner reaksjonen din, men du kan ikke få gjort noe. Mammaen din er en voksen dame og velger kjærester selv.

• Liker 1
Skrevet

Ok, godt mulig jeg er overflatisk og dårlig til å uttrykke meg. Men helt oppriktig, mener jeg at sosial status har langt mer å si enn hva folk tror. Min bestemor på 90 år ringte meg for et par dager siden, og var veldig nyskjerrig på mammas nye venn. Hun og mammas søstre hadde startet en gjettekonkurranse om den nye vennens yrke.. Lege, jurist, økonom, lærer ble gjettet.... Men nei, en uføretrygdet og fattig mann.

Jeg kan forstå at du er overrasket over hennes valg fordi du, ut fra kunnskap om henne, hadde forventet et annet valg. Men dette er dine følelser og reaksjoner, og det er nok fint lite du kan gjøre med dette. Kanskje har hun funnet noe som du rett og slett ikke ser?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

så lenge den mannen gjør moren din lykkelig- ikke er slem eller stjeler pengene hennes.. keep out!!

Mine barn skulle prøvd seg å kommet med noe slik som deg etter at jeg har tatt hensyn til de i alle år.. nå er det faktisk min tur.. så om jeg vil date 15-20 stk på en mnd.. så er det Mitt problem ikke barna.. ( nå som de som deg har flyttet ut)så er jeg som din mor- frie voksne mennesker som kun behøver å ta hensyn til oss selv!!

Prat nå med fyren, eller hør med din mor.. kanskje er han en flott mann.. mange grunner til uføretrygdet..

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Trådstarter her igjen..

Som jeg nevnte i første innlegg, så er poenget mitt at hun er mye bedre enn dette.. Men at hun ikke skjønner det selv!!! Hun er ikke ung lengre, og ut ifra de opplysningene jeg har om mammas nye kjæreste, lever han langt ifra noe sunt liv. Skal jeg sitte å se på at livskvaliteten hennes også blir mye dårligere, grunnet ham? Min mor er et svakt menneske, og kanskje er det slik at noen må åpne øynene hennes? Vi kommer også fra en liten by, og snakken går fort.. Nei, jeg synes faktisk at selv om man er blitt godt voksne, så må man ta litt hensyn til familiens rykte. Jeg har hele livet oppført meg bra, så da forventer jeg også det av mine foreldre.

Gjest palle
Skrevet

synes du får mye pepper her..jeg skjønner det godt. hadde det vært moren min hadde jeg slått henne hardt.

det funker ikke å snakke med henne eller? du kan kanskje ikke forvente at du får henne bort fra han, men hun kan sikkert forstå din reaksjon, og hun har sikkert noe om si om situasjonen som kan berolige deg.

det kan jo være at hun er skuffet og sårbar etter bruddet, og egentlig er mer ute etter oppmerksomhet og bekreftelse enn en person å elske..? i såfall er det jo logisk at du har helt rett, og at han ikke egentlig er noe for henne. da kan det være godt for henne å få litt input fra utsiden også..fra noen som kjenner henne og er glad i henne.

lykke til! jeg skjønner at det kan være vondt og vanskelig!

Skrevet (endret)

Jeg fikk et inntrykk av overkriften din, at din mor nå hadde begynt med narkotika eller mye alkohol. Så leser jeg innleggene dine, og finner ut at det er du som har store fordommer, og du som har store forventninger til de rundt deg. Du klarer ikke å glede deg på hennes vegne, fordi dine forventninger ikke er oppnådd. Du er overfladisk, og mener da at alle andre rundt deg skal leve etter hvordan du mener at de skal. Du lever ditt liv, og bestemmer selv hvordan du ønsker å leve livet ditt. Men din mor er voksen nok til å bestemme selv, hvordan hun ønsker å leve livet sitt.

Sosial status burde ikke ha noe å si, og jeg syns det er forkastelig hvordan du ser ned på mennesker som ikke har samme standard som deg i livet. Du sier rett ut at din mor er mer verdt enn det han er, og det er forståelig siden det er din mor, men det er ikke forståelig ut i fra sosial status. Du må ikke tro at du er noe bedre enn andre, bare fordi du har kommet der du er i sosialt status. Kanskje på tide å få litt bakkekontakt igjen, for den er har du virkelig mistet på veien.

Finn ut om din mor har det bra med denne mannen, i stedet for å bare se på hans sosiale status. Lær han å kjenne, for det kan godt være du finner ut at han er en fin mann. Legg fordommene dine tilside, og prøv å være glad på din mor sine vegne.

Din mor har nok ikke de samme fordommene som det du har, og tenker ikke slik du gjør. Hun forstår at mennesker er mennesker, uavhengig av hvilken sosial status de har.

Jeg blir overrasket over hvordan enkelte kan tenke, for livet er en gave i seg selv. En aner ikke hvor lenge man har de rundt en, og derfor blir en så overfladisk tankegang halt absurd i min verden. Fokuset burde ikke være på det materialistiske, men heller på hvordan menneskene er som personer.

Endret av Piper
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Du sier at din bestemor er 90 år, dermed antar jeg at din mor er rundt 60 år. Det er mange i den alderen som er uføretrydede. Dette er ganske naturlig da mennesker som har hatt en lang yrkeskarriere får diverse slitasjeskader. Synes ikke det er grunn for å dømme morens kjæreste for at han er ufør.

Jeg sier som flere andre her, ta deg tid til å bli kjent med mannen, så kanskje du vil bli overrasket over at han faktisk er hyggelig å gjør din mor godt.

• Liker 2
Gjest Sil3nt
Skrevet

Først og fremst føler jeg at du ser ned på oss som er uføre. Og "fattig", som du skriver. Hva i all verden har det med saken å gjøre? Og hva hadde du sagt viss det var din mor som syns dette om din nye type? Hadde du hørt på henne?

Dette er vel bokstavlig talt ikke ditt problem?

AnonymBruker
Skrevet

Trådstarter her..

Nå taler jeg rett fra leveren. Jeg er vel ikke blant de som ser mest ned på dere fattige og dere som er uføretrygdet. Men jeg vet at MANGE gjør det. Jeg vil ikke at min mor, min familie og også jeg skal bli assosiert negativt. Også miljøet min mors kjæreste befinner seg i, og hvordan han ser ut er i mitt øye shabby og harry, noe absolutt ikke min mor er. Jeg vil at min mor skal ha et godt liv, der hun kan bruke sitt godt voksne liv til å reise og se verden, utvikle seg mentalt, dra på fjellturer, seilbåtturer, hytteturer. Slike muligheter får hun ikke når hun har blitt sammen med en som har lav sosial status. Slike opplevelser oppegående, resurssterke mennesker setter pris på.

Det jeg er helt sikker på, er at min mor søker noen som gir henne oppmerksomhet. Hun har vært gjennom et tøft brudd, og det vet jeg denne mannen også har vært. Jeg tror helt ærlig det er det som binder de sammen, og jeg er redd for at det fører mye negativt, og lite selvutvikling og positivisme med seg for min mors del..

Jeg blir rett og slett kvalm av tanken på å presentere denne blodharry mannen for min svigerfamilie.

Verden er overfladisk, folkens. Det kommer den alltid til å være!

AnonymBruker
Skrevet

Trådstarter her..

Nå taler jeg rett fra leveren. Jeg er vel ikke blant de som ser mest ned på dere fattige og dere som er uføretrygdet. Men jeg vet at MANGE gjør det. Jeg vil ikke at min mor, min familie og også jeg skal bli assosiert negativt. Også miljøet min mors kjæreste befinner seg i, og hvordan han ser ut er i mitt øye shabby og harry, noe absolutt ikke min mor er. Jeg vil at min mor skal ha et godt liv, der hun kan bruke sitt godt voksne liv til å reise og se verden, utvikle seg mentalt, dra på fjellturer, seilbåtturer, hytteturer. Slike muligheter får hun ikke når hun har blitt sammen med en som har lav sosial status. Slike opplevelser oppegående, resurssterke mennesker setter pris på.

Det jeg er helt sikker på, er at min mor søker noen som gir henne oppmerksomhet. Hun har vært gjennom et tøft brudd, og det vet jeg denne mannen også har vært. Jeg tror helt ærlig det er det som binder de sammen, og jeg er redd for at det fører mye negativt, og lite selvutvikling og positivisme med seg for min mors del..

Jeg blir rett og slett kvalm av tanken på å presentere denne blodharry mannen for min svigerfamilie.

Du er rett og slett stormannsgal. Det med å være arbeidsufør kan også skje med deg vet du.

Når det gjelder dine ønsker for din mor m.t.p reiser og opplevelser, har hun økonomi til å få gjennomført disse tingene selv, eller er hun avhengig av at det kommer en rik ridder på sin hvite hest å tar henne med på de opplevelsene?

Hvis hun selv har økonomi til å oppfylle dine ønsker om reiser og opplevelser, er det vel ingenting i veien for at hun kan gjennomføre dette alene eller sammen med kjæresten.

Hvordan vet du at kjæresten er fattig? Kan hende han har midler, men bare ikke vist deg sine kontoutskrifter.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skattelister er en fin ting.

TS.

AnonymBruker
Skrevet

Skattelister er en fin ting.

TS.

Det er ikke alltid man finner ut alt fra skattelistene, men jeg gidder ikke svare deg mer. Du er sykelig opptatt av status og prøver fortelle at det er omverdenen som er det - ikke du.

Nei du får sitte der med skylappene dine på, å jeg håper din mor får det godt sammen med kjæresten sin, selv om din status får noen skrammer da...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Trådstarter her..

Legg merke til den uthevede setningen. Der mistet jeg all respekt og forståelse for deg.

Mener du virkelig at folk som av ulike grunner ikke lenger kan jobbe er dumme og mindre intelligente?

Min onkel er høyt akademisk utdannet, men fikk en kronisk sykdom som gjorde han uføretrygdet. Her snakker vi en svært oppegående mann. Svært friluftslivsengasjert, politisk aktiv, aktiv i diverse andre akademiske miljøer, på fornavn med stortingsrepresentanter. Han leser mye og er en svært høykulturell fyr, men pga en kronisk sykdom kan han ikke jobbe. Det var ikke sånn at da han fikk diagnosen så tok helsevesenet intelligensen fra han. Man får beholde den skjønner du!

TENK deg om før du dømmer folk.

• Liker 6
Gjest skjønnerdeg
Skrevet

Skjønner deg godt. Det kommer ikke noe godt ut av forhold på tvers av statusgrupper. Jeg ville synes det var helt grusomt å få en blodharry "stefar". Du trenger ikke å ha kontakt med ham hvis du ikke vil. Jeg synes det høres ut som din mor er desperat på jakt etter noen, og har ikke noen tro på at slike forhold kan vare. Synes også det er hensynsløst overfor barna.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...