humlen3 Skrevet 2. juli 2011 #1 Skrevet 2. juli 2011 (endret) Jeg er veldig usikker på hva det skal bli av meg, og lurer på følgende; Hva trenger samfunnet nå og i fremtiden? Jeg er veldig opptatt av å utdanne meg innenfor noe der jeg trengs. I tillegg lurer jeg på om noen studerer ved NTNU (en sivilingeniørutdanning/annet) eller UiO (eller andre universiteter) og kan anbefale et studie Endret 2. juli 2011 av humlen3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2011 #2 Skrevet 2. juli 2011 Om det bare var så enkelt at man kunne anbefale deg et studie. Du kan ikke bli kristendomslærer eller helsefagarbeider bare fordi det er behov for det. Hva med å sette opp en liste over ting du oppriktig kunne tenke deg å jobbe med, og bruke den som et grunnlag for å undersøke mer om hva av dette det vil være et reelt behov for? Eller er du heller ikke sikker på hva du faktisk kunne tenke deg? Da foreslår jeg i så fall at du går igjennom studietilbudene hos de ulike universitetene og høyskolene og så lager denne listen.
humlen3 Skrevet 2. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 2. juli 2011 (endret) Har gjort dette flere ganger. Lister på lister.. men klarer aldri å bestemme meg. Det ene øyeblikket vil jeg gjøre noe, og så i det neste vil jeg gjøre noe helt annet. Skulle ønsker jeg kunne gjøre litt av alt Har lest igjennom studietilbudene flere ganger, men føler jeg ikke får nok informasjon (som f.eks. strykprosent i studiet), og syns det er vanskelig å finne denne informasjonen. I tillegg vet jeg jo at studiestedene selv belyser sine studier fra de beste sider for å rekruttere studenter. Og jeg føler det er mange studietilbud jeg ikke vet om. Har virkelig prøvd å finne ut hva jeg ønsker å gjøre i 5 år nå, men blir mer og mer forvirret! Endret 2. juli 2011 av humlen3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå