Gå til innhold

Kattepiss i halve sofaen.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil virkelig få rensa denne sofaen, men vet ikke hva jeg skal gjøre, sofaputene sitter fast i hele sofaen, og det er umulig å komme til noe sted. Jeg vil helst drukne hele i en blanding av ja.. Blanding av hva? Hva hjelper? Lukter ikke kjempeille, men det er ganske stramt, og setter seg i klær, av alle jævla ting. Hjelp..

Og ja, det er litt gammelt, har vært bortreist og kom hjem til dette.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil virkelig få rensa denne sofaen, men vet ikke hva jeg skal gjøre, sofaputene sitter fast i hele sofaen, og det er umulig å komme til noe sted. Jeg vil helst drukne hele i en blanding av ja.. Blanding av hva? Hva hjelper? Lukter ikke kjempeille, men det er ganske stramt, og setter seg i klær, av alle jævla ting. Hjelp..

Og ja, det er litt gammelt, har vært bortreist og kom hjem til dette.

Sånn går det når du ikke får noen til å passe dyrene og stenger de inne mens du er på ferie. Syns ikke synd på deg, det er din egen skyld.

• Liker 4
Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

Hva slags sofa er det du har? Skinn eller stoff? Kan du ta av trekket på putene f.eks? Har hatt mange katter som har pissa på møbler tidligere, husker ikke helt hva jeg brukte, men tror jeg blandet vann og grønnsåpe og gnei det på sofaen.. Men jeg kunne vaske de i maskina da.

AnonymBruker
Skrevet

Sånn går det når du ikke får noen til å passe dyrene og stenger de inne mens du er på ferie. Syns ikke synd på deg, det er din egen skyld.

Jeg trodde ikke at jeg måtte skrive det, men jeg får gjøre det likevel, for tomskaller som deg spør ikke, de bare antar :)

Dyrene var ikke alene, min søster var her med de hele tiden, men dette fikk hun ikke med seg fort nok, så ventet kjerringa med å gjøre noe til jeg kom hjem selv. Er du fornøyd, lille drittkaster? :)

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags sofa er det du har? Skinn eller stoff? Kan du ta av trekket på putene f.eks? Har hatt mange katter som har pissa på møbler tidligere, husker ikke helt hva jeg brukte, men tror jeg blandet vann og grønnsåpe og gnei det på sofaen.. Men jeg kunne vaske de i maskina da.

Det går ikke an å ta av noe her dessverre, hele sofaen sitter fast i stoff og fyll, dessverre. Jeg har stoffsofa hele veien, ikke skinn.. Hm, grønnsåpe har jeg faktisk tenkt på, siden det er bakterie og lukthemmende.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde ikke at jeg måtte skrive det, men jeg får gjøre det likevel, for tomskaller som deg spør ikke, de bare antar :)

Dyrene var ikke alene, min søster var her med de hele tiden, men dette fikk hun ikke med seg fort nok, så ventet kjerringa med å gjøre noe til jeg kom hjem selv. Er du fornøyd, lille drittkaster? :)

Ok, jeg beklager. Jeg ordla meg litt dårlig. Det jeg mente var at du skulle fått noen KYNDIGE til å passe dyrene. Slik at de kan få være ute litt også. Folk som deg skulle ikke hatt lov å ha dyr. Du er en dyreplager, er du klar over det? Jeg endrer ikke mening. Dette er ene og alene din feil og jeg syns ikke det minste synd på deg.

AnonymBruker
Skrevet

Ok, jeg beklager. Jeg ordla meg litt dårlig. Det jeg mente var at du skulle fått noen KYNDIGE til å passe dyrene. Slik at de kan få være ute litt også. Folk som deg skulle ikke hatt lov å ha dyr. Du er en dyreplager, er du klar over det? Jeg endrer ikke mening. Dette er ene og alene din feil og jeg syns ikke det minste synd på deg.

Hei igjen Jafar, fint at du forteller meg at jeg ikke burde hatt dyr, og det begrunner du med hva egentlig? At jeg lot dyr være igjen med en person som var kyndig, men som i et uoppmerksomt øyeblikk ikke fikk med seg at en av kattene markerte i sofaen min? Du vet, om du hadde hatt peiling på dyr, så hadde du visst at de gjør det fra tid til annen, selv om de får være ute så mye som mulig. Hva du synes om meg gir jeg en faen i, men du kommer ikke her og sier at jeg ikke skulle hatt dyr.

Skrevet (endret)

Nå er det andre gangen jeg har blitt beskyldt for å skrive innlegg jeg ikke har skrevet... Jeg har ikke postet i dette emnet før nå. Jeg begynte på en post, men lot være å poste. Er du klar over at det er annonyme brukere her som kan poste uten at du ser det? Kan du være så snill å tenke deg om før du antar ting?

Endret av Jafar
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ok, unnskyld meg, tilgi meg :)

Søker fortsatt tips til hva jeg kan gjøre, trenger ikke å høre at jeg er en dyremishandler.

AnonymBruker
Skrevet

Kjøre sofaen gjennom en sånn bilvaskautomat og la den stå ute til den tørker?

AnonymBruker
Skrevet

Kjøre sofaen gjennom en sånn bilvaskautomat og la den stå ute til den tørker?

Alt virker som en god idè nå, men jeg vil helst slippe å ta den med ut av huset, hvis den skal ut så er det fordi det er for godt..

Skrevet

Lei en sånn tepperenser eller lignende.

AnonymBruker
Skrevet

Dete tror jeg kan bli litt problematisk. Hadde en pute til solstolene våre ute som en eller annen katt markerte på, og jeg måtte dynke den i såpevann flere omganger før lukten forsvant.

Skrevet (endret)

Det første jeg ville gjort var å finne ut om katten var syk. Hannkatten min markerte for litt siden i sofaen vår om natta, og det viste seg at han hadde urinveisinfeksjon. Det var han sin måte å si i fra at noe var galt. Vi har heldigvis trekk vi kan ta av å vaske i maskinen, så har ingen gode tips til hva du kan vaske med. Men har fått kattepiss i bilen en gang, og da brukte jeg vanlig grønnsåpe + en spray fra Meguiars som heter Odoer killer (?) som man bl.a fås kjøpt på Bilextra som skal fjerne vond lukt. Funket veldig bra:)

Endret av LilleMink
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei igjen Jafar, fint at du forteller meg at jeg ikke burde hatt dyr, og det begrunner du med hva egentlig? At jeg lot dyr være igjen med en person som var kyndig, men som i et uoppmerksomt øyeblikk ikke fikk med seg at en av kattene markerte i sofaen min? Du vet, om du hadde hatt peiling på dyr, så hadde du visst at de gjør det fra tid til annen, selv om de får være ute så mye som mulig. Hva du synes om meg gir jeg en faen i, men du kommer ikke her og sier at jeg ikke skulle hatt dyr.

Jeg har hatt katt siden jeg var 11 år, og har aldri opplevd at kattene har tisset i sofaen. At katter urinmarkerer er uvanlig så lenge katten er husren og frisk.

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Vi har to katter, og den ene elsker å markere i sengene, på gulvteppet og ...i sofaen. Spør meg ikke hvorfor, de får godt stell.

Vi måtte rett og slett kjøpe ny sofa. Fikk ikke vekk lukta, prøvde alt. Endte med å demontere hele greia og skylle den i dusjen, men selv etter flere dagers tørking på varmt baderomsgulv forsvant ikke lukta. I tillegg begynte den å mugne innvendig.

Kjøp ny sofa du. En skinnsofa.

Skrevet

Lei en sånn tepperenser eller lignende.

Støttes.

Jeg har brukt slike maskiner på gulvtepper, sofaer, stolseter, bilseter, matter, overmadrasser og sikkert et par andre ting også. Det har vært svært vellykket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...