Gå til innhold

Til dere som syns styrke er kjedelig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøv kettlebells!! Jeg er frelst! Billigere enn treningsstudio og vekter ;) gøy også!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det fallt i smak, ja? ;)

AnonymBruker
Skrevet

Har blitt helt frelst jeg og!! :5:

Skrevet

Måtte youtube det, og det så gøy ut :ler:

Skrevet

Det fallt i smak, ja? ;)

JA!!! :) :) :)

Skrevet

En viktig bemerkning: I Kettlebells jobber man ofte med submaksimale belastninger, såpass lave at de for mange vil trene utholdende styrke framfor maksimal styrke og hypertrofi. Dette kan man selvsagt fint endre på, ved å trene tyngre - men deltar du i saltimer så er ofte treningen basert på veldig mange repetisjoner og veldig lette vekter. Da bør man også kjenne til den potensielle og forventede treningseffekten.

Skrevet

Trener hjemme. Begynner på 8 kg og jobber meg oppover :)

Skrevet

En viktig bemerkning: I Kettlebells jobber man ofte med submaksimale belastninger, såpass lave at de for mange vil trene utholdende styrke framfor maksimal styrke og hypertrofi.

Eller ren kondisjon. Jeg bruker dem først og fremst til dette. Hvis man arbeider med vekter som er såpass lette i forhold til styrken at man kan kjøre rykk-intervaller på f.eks. 8 repetisjoner per 15 sekund (med 15 sekunders hvile før neste arbeidsintervall) i 30-40 minutter i strekk, da er ikke det noen form for styrketrening som helst, men gudene skal vite at det får opp pulsen, åndedrettet og svetten.

Greit verktøy, sånn sett; kan lett brukes innendørs uten å vekke en sovende baby, og tar fint lite plass sammenliknet med kondis-apparater.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...