bananbåt Skrevet 2. juli 2011 #1 Skrevet 2. juli 2011 hei. bestilte akkurat fra feelunique en pakke som kostet 32 dollar. denne summen står utenpå pakken også, og det blir ikke over 200 omregnet til norske.. Måtte betale en god del for å få ut denne pakken (utleggningsgebyret fra posten pluss momsen). er ikke det feil?
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2011 #3 Skrevet 2. juli 2011 Hvis det er USD så er det feil, ja. Men lykke til med å få tilbake de pengene i det norske byråkrati... heh.
bananbåt Skrevet 2. juli 2011 Forfatter #4 Skrevet 2. juli 2011 ja det var ikke pund... utenpå pakken sto det faktisk bare 26,85 USD, som er mindre enn jeg betalte også.. Sykt å betale dobbelt så mye for pakken plutselig da.. 176 i fortolling.. Bra det er feil da, kanskje det ikke skjer igjen... Nei tror nok ikke jeg tar meg bryet med å prøve å få tilbake de pengene:)
Anglofil Skrevet 2. juli 2011 #5 Skrevet 2. juli 2011 Dette er noe man bør si i fra om før man henter ut en pakke. Og det er ikke noe problem. Da det skjedde meg sendte jeg bare med en bekreftelse på at jeg hadde betalt under 200 kr og alt ble slettet, dvs at jeg ikke trengte å betale moms osv. Mvh Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2011 #6 Skrevet 2. juli 2011 Da kan det hende tollen har sett feil siden de fleste pakkene fra feelunique står i GBP. Kontakt kundeservice til både toll og posten og klag! Legg frem kvittering fra posten og det du betalte til feelunique. 1
Gjest Daenerys Skrevet 2. juli 2011 #8 Skrevet 2. juli 2011 Da kan det hende tollen har sett feil siden de fleste pakkene fra feelunique står i GBP. Kontakt kundeservice til både toll og posten og klag! Legg frem kvittering fra posten og det du betalte til feelunique. Nytter egentlig ikke å klage i ettertid, for når du har betalt har du godtatt gebyret og mister retten til å klage. Må alltid klage før man betaler pakken!
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2011 #9 Skrevet 2. juli 2011 Nytter egentlig ikke å klage i ettertid, for når du har betalt har du godtatt gebyret og mister retten til å klage. Må alltid klage før man betaler pakken! Joda, jeg har fått tilbake etter jeg betalte. Det er bare å stå på sitt.
Gjest Daenerys Skrevet 2. juli 2011 #10 Skrevet 2. juli 2011 Joda, jeg har fått tilbake etter jeg betalte. Det er bare å stå på sitt. Da har du vært veldig heldig, for det skal egentlig ikke skje.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2011 #11 Skrevet 3. juli 2011 Da har du vært veldig heldig, for det skal egentlig ikke skje. Hvem sier det?
Jade Skrevet 3. juli 2011 #12 Skrevet 3. juli 2011 Så hvis tollvesenet gjør en feil, så skal man ikke få lov til å klage? Det høres jo veldig merkelig ut 3
Anglofil Skrevet 3. juli 2011 #13 Skrevet 3. juli 2011 Selvfølgelig skal man det, men man må gjøre det før man henter ut pakken. Mvh Yvonne 2
Gjest Daenerys Skrevet 3. juli 2011 #14 Skrevet 3. juli 2011 Selvfølgelig skal man det, men man må gjøre det før man henter ut pakken. Mvh Yvonne Nettopp. Som jeg sa, når du har betalt har man godtatt beløpet, og det blir veldig vanskelig å klage.
Vill&Vakker Skrevet 3. juli 2011 #15 Skrevet 3. juli 2011 Feelunique betaler tilbake det man må betale i toll/ meravgift så det er bare å sende en mail med bilde av kvittering
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2011 #16 Skrevet 3. juli 2011 Det er jo ren svindel at man ikke skal få pengene tilbake når man klager. Derfor tror jeg ikke på at det er så vanskelig som enkelte skal ha det til før jeg hører det fra en av sjefene i posten. Hvem har ikke kjøpt og betalt for et produkt for å så se at de tok 10-20kr mer enn hva det står listet? Jeg får alltid tilbake de kronene, etter jeg har betalt og ser feilen. Det er ihvertfall 0 problem om det går via tollpost globe eller dhl. Man blir riktignok hevet litt frem og tilbake på telefon, men i bunn og grunn er det de som har gjort en feil.
Anglofil Skrevet 3. juli 2011 #17 Skrevet 3. juli 2011 Det er jo ren svindel at man ikke skal få pengene tilbake når man klager. Derfor tror jeg ikke på at det er så vanskelig som enkelte skal ha det til før jeg hører det fra en av sjefene i posten. Hvem har ikke kjøpt og betalt for et produkt for å så se at de tok 10-20kr mer enn hva det står listet? Jeg får alltid tilbake de kronene, etter jeg har betalt og ser feilen. Det er ihvertfall 0 problem om det går via tollpost globe eller dhl. Man blir riktignok hevet litt frem og tilbake på telefon, men i bunn og grunn er det de som har gjort en feil. Nå har man jo gjentatt flere ganger at det faktisk ikke er noe problem, men man må klage før man henter ut varen. Mvh Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2011 #18 Skrevet 3. juli 2011 Nå har man jo gjentatt flere ganger at det faktisk ikke er noe problem, men man må klage før man henter ut varen. Mvh Yvonne Det er vel ingen som betaler, for så å klage før de har hentet pakken? Enten klager man og betaler ikke, eller så betaler man og henter pakken. Uansett rart at folk får beskjed om at betalt er betalt, for å si det sånn - sist det skjedde med meg og jeg var uoppmerksom og betalte, var det bare å fakse kvitteringen til dem, så fikk jeg pengene tilbake. At det tok evigheter, er en helt annen sak. Men lurer på om det var noe med at jeg bare fikk momsen, ikke gebyret tilbake? Husker ikke helt.
Anglofil Skrevet 4. juli 2011 #19 Skrevet 4. juli 2011 (endret) Det er vel ingen som betaler, for så å klage før de har hentet pakken? Enten klager man og betaler ikke, eller så betaler man og henter pakken. Uansett rart at folk får beskjed om at betalt er betalt, for å si det sånn - sist det skjedde med meg og jeg var uoppmerksom og betalte, var det bare å fakse kvitteringen til dem, så fikk jeg pengene tilbake. At det tok evigheter, er en helt annen sak. Men lurer på om det var noe med at jeg bare fikk momsen, ikke gebyret tilbake? Husker ikke helt. Det er da helt vanlig å klage før man henter ut pakken? Man bestiller over nett, betaler for varen, får en henteslipp i posten, og hvis man da ser at man har fått krav om å betale inn toll eller moms så sier man i fra. Man vet jo hvor mye man har betalt for varen, så det bør ikke være et problem. Mvh Yvonne Endret 4. juli 2011 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #20 Skrevet 4. juli 2011 Det er da helt vanlig å klage før man henter ut pakken? Man bestiller over nett, betaler for varen, får en henteslipp i posten, og hvis man da ser at man har fått krav om å betale inn toll eller moms så sier man i fra. Man vet jo hvor mye man har betalt for varen, så det bør ikke være et problem. Mvh Yvonne Nå er det mulig jeg har misforstått veldig her, men jeg oppfatter tråden (og innlegget du svarte på) som at man diskuterer hvorvidt man kan få pengene tilbake fra Posten når man har fått feilaktig momsregning OG betalt den. Folk snakker jo om at man ikke kan klage fordi gebyret er betalt, ikke om at regningen ikke kan frafalles før den er betalt. Innlegget du svarte på fokuserer jo også på posten og muligheten til å få pengene tilbake?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå