Gå til innhold

diane-mot kviser?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har nå gått på p-pillen diane i 1 1/2 måned. Tar de først og fremst pga kviser. Men så langt ser det ikke ut til å hjelpe..de har vel heller blitt litt verre :-? Jeg har lagt på meg en del også. ca 6 kg. plutselig fikk jeg økt apetitt og har vel spist endel usunn mat også..mulig det har noe med årsaken å gjøre? Hvor lang tid tar det før jeg ser resultater???

-utålmodig-

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venter sammen med deg :wink: Ikke merket resultater selv, en venninne sa det hjap etter ca 4 måneder...

Gjest Anonymous
Skrevet

Husk at Diane ikke først og fremst er en p-pille, men en hormonbehandling for kvinner som har for mye mannlige hormoner i seg da.

Skrevet

En skulle tro at Diane hadde virkning etter 3 mnd. Jeg fikk tips om en annen type p-pille, Jasmin. Denne skulle være bedre en Diane på kviser.

Jeg valgte å gå til hudlege, istedenfor å bruke p-piller pga alle bivirkningene. Men vi er alle ulike håper dere får synlige restultater snart :D

Gjest Anonymous
Skrevet
Diane er reseptbelagt' date=' så det vet nok legen om...[/quote']

Selvsagt vet legen dette, men det går jo an å være litt opplyst om hva man putter i seg selv også.

Skrevet

Jeg har gått på Diane i mange år, begynte pga kviser (men har aldri hatt alvorlige kviseproblemer, litt i t-sonen og litt på bryst og rygg). Merket vel bedring etter omkring tre måneder, og etter ett års tid var det helt slutt på kviser på bryst og rygg og bare et par på haka under mensen.

De siste par årene har huden min blitt veldig tørr, og en hudpleier anbefalte meg å skifte merke, da hun trodde Diane kunne være for sterkt for meg. Jeg har nå brukt Jasmin i 3 mnd, og har fått 2-3 kviser på ryggen igjen :( Ikke så mye å syte over, men ansiktet er like tørt, og jeg likte bedre å ha kvisefri rygg... Har bestemt meg for å prøve 3 mnd til, så får jeg se.

Gjest Anonymous
Skrevet
En skulle tro at Diane hadde virkning etter 3 mnd. Jeg fikk tips om en annen type p-pille, Jasmin. Denne skulle være bedre en Diane på kviser.

Jeg valgte å gå til hudlege, istedenfor å bruke p-piller pga alle bivirkningene. Men vi er alle ulike håper dere får synlige restultater snart :D

Ja hvordan gikk det hos hudlegen da? ble du kvitt dem ?

Hadde du problemer med økt mannlige hormoner også?

Skrevet

:lol: litt kjapp på avtrekkeren der....

Ja hvordan gikk det hos hudlegen da? ble du kvitt dem ?

Hadde du problemer med økt mannlige hormoner også?

Nei kun kviser. Jeg fikk Tetracyklin tabletter og ble mye bedre. Slutta med disse når jeg ble gravid. Men helt kvitt dem, nei.

Skrevet

Hm.. Jeg fikk mindre kviser da jeg brukte Yasmin, og mer etter at jeg sluttet. P-piller hjelper mot kviser, ja. Men selv ville jeg ikke brukt det hvis ikke jeg hadde fast partner og brukte det som prevensjon. Jeg fikk desverre mange andre bivirkninger som gikk ut over humøret mitt, og måtte etterhvert slutte med hele greia. Men; alle reagerer vel ulikt?!! Lykke til iallefall :)

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Røyker noen av dere p-pille brukere? for det gjør jeg og er også plaget av fæle kviser. Skal starte med diane eller yasmin.

Kan det rett og slett være røyken som gjør huden så ekkel?

Skrevet
:lol: litt kjapp på avtrekkeren der....

Nei kun kviser. Jeg fikk Tetracyklin tabletter og ble mye bedre. Slutta med disse når jeg ble gravid. Men helt kvitt dem, nei.

Tetracyclin kan gi kjedelige bivirkninger det og. ( funket heller ikke :o )

Snakker av erfaring...

Tror jeg ville foretrukket p-piller.

Penicilin "sparer" jeg til alvorligere lidelser enn kviser,-sånn personlig i allefall.

Tror jeg vil prøve Diane selv, da jeg har problemer med kviser ennå etter å ha slitt med det 10 år ++....

Til sistemann :

Man bør faktisk ikke røyke når man bruker p-piller egentlig.

Særlig ikke folk over 35 år....

Det er vel ikke noen hemmelighet at man ikke akkurat får ferskenhud av å røyke ?

Skrevet

Jeg fikk også Diane mot kviser for noen år siden. Har gått på de til nå og er kjempefornøyd! Har kun 1-2 kviser frem mot mens, ellers ingenting :-)

Skrevet

For meg tok det vel 3-4 mnd med Diane før jeg så bedring.

Hadde et halvt års pause der jeg prøvde ut Dermalogica istedet, men jeg ble kvisete og fæl igjen. Gav opp hele Dermalogica, og begynte med Diane igjen for 2-3 mnd siden, og ser mye bedre ut nå.

Men det tar altså litt tid (dessverre...). Man må bare være litt tålmodig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...