Gå til innhold

Diare, magesmerter og kvalm

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Er det noen som har hatt lignende? Det begynte med kramper i beinene for noen dager siden, så fikk jeg diare. Etter det har jeg skikkelig vonde magesmerter til tider, og i dag er jeg uggen i tillegg. Vil ikke være overhysterisk å ringe legevakten, men hva kan dette være?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være så enkelt som en kraftig omgangssyke. Om det ikke går over om et par dager så kan det være lurt å kontakte lege. Men omgangssyke kan vare opptil en uke.

Får du i deg nok væske?

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være så enkelt som en kraftig omgangssyke. Om det ikke går over om et par dager så kan det være lurt å kontakte lege. Men omgangssyke kan vare opptil en uke.

Får du i deg nok væske?

Ja, det jeg og tenkte, ja pøser på med vann og litt eplejuice, men er skikkelig ubehagelig, så håper det går over. Det trykker på magen, så jeg ble lettere skremt i stad når jeg kke fikk puste helt. Men Takk for svar!

Skrevet

Drikk biola, det er godt for magen

• 3 måneder senere...
Skrevet

Jeg har det samme nå! Startet med kramper i beina under trening, men også etter, og har etter det hatt diare, småkvalme og til tider intense magesmerter. Har vært slik i et par uker nå. Virket det å få i seg mer væske?

Skrevet

Ligg unna sukker og melkeprodukter, det er det værste for magen.

Drikk rent vann, eller farris med eplejuice, da det binder magen.

Ville også kokt hjemmelaged grønnsaks-suppe.

Her er en god oppskrift for magen.

Skjær 6-8 gulrøtter opp i skiver og legg i en kjele med vann sammen med 4 selleristilker delt i to, samt 2 løk delt i to.

Kok først vannet og tilsett grønnsakene, og tilsett 4 kyllingfilet og husk å tilsette salt!

Når kyllingfileene er kokt nok, ta de ut og skjær de i biter.

Når gulrøtene er veldig myke, plukker du ut selleristilkene og løken og kaster det,

og prøver å fiske opp alle gulrøtskivene som du tar i en skål for seg. Kraften i kjelen kan du ta en en mugge eller noe.

Tilsett litt av kraften og mos med en stavmikser. Gulrøtene skal bli helt most som grøt, og når du har gjort det kan ta gulrotmosen tilbake i kjelen og tilsette ønsket mengde kraft. Tilsett kyllingbitene og gi et raskt oppkok.

Så kan du nyte en deilig hjemmelaget suppe som er god mot magen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...