Gå til innhold

Embossing

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest sunshine-t

Hårføner fungerer ikke, men la det heller smelte over kokeplaten. Den må jo seff være varm og ikke hold den helt nedi. Du finner fort ut hvor langt over du må holde. Bare prøv deg frem.

lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Kan man stemple med noe annet enn vanlig stempel?

Jeg har ikke funnet noe stempel jeg følte blir riktig.

Det finnes jo endel firmaer som lager stempel ut fra ditt eget motiv, så da kan man jo lage hva som helst. Hvis du bestiller bare selve gummidelen og ikke med håndtak blir det ekstra billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ang. varmepistol........... de er såååå dyre synes jeg da.

Men jeg kjøpte en til bare kr. 150,- på en sånn bil-del-butikk jeg, Torshov Bilrekvisita..........

Før brukte jeg kokeplata til dette formålet........ så når har jeg gull-prikkete ovn (veldig fint til jul da........).

Uansett - embossing er gøy! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Claes Ohlson selger billige varmepistoler. Kvaliteten blir jo deretter, men når den uansett ikke skal brukes til annet en embossing gjør den jo nytten!

Til du som lurte på om det var vanskelig, nei, det er veldig lett og blir veldig fint :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man stemple med noe annet enn vanlig stempel?

Jeg har ikke funnet noe stempel jeg følte blir riktig.

Det finst i alle fall tusjar du kan skrive/teikne med sjølv, og så ha pulver på - det blir akkurat likt...

Elles har eg berre gjort dette til bryllaupsinvitasjonane våre, og då brukte me kokeplata - det gjekk heilt fint!

Og ja - det er enkelt, og gjev eit veldig fint resultat! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Gjest sunshine-t
Jeg vet ikke hva embossinge er' date=' jeg...[/quote']

Det er ett slags pulver man drysser over ett motiv. Man stempler med en type lim som smelter når den får høy varme på seg.

Veldig flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...