Go'jenten Skrevet 5. januar 2012 Forfatter #141 Del Skrevet 5. januar 2012 Da har jeg vært hos legen og tatt glukosebelastningstest. Fikk verdiene 4,1før og 4, 8 etter testen. Så alt er heldigvis helt fint i forhold til det. Fikk ellers utslag på urinen idag, står s+, b+ og a+, legen har notert Ep++ og Leuko ++. Noen som vet hva dette vil si? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Go'jenten Skrevet 13. januar 2012 Forfatter #142 Del Skrevet 13. januar 2012 Tok ny urinprøve, og den var helt fin så var tydeligvis noe rart med den forrige urinprøven. Forurensning, snakket legen om :gjeiper: Nå skal jeg straks til jordmor, gleder meg Håper jeg får svar på ting jeg lurer på, blir alltid litt paff når jeg sitter der for hun prater så mye hun jordmoren at jeg glemmer hva jeg skal spørre om.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Go'jenten Skrevet 4. februar 2012 Forfatter #143 Del Skrevet 4. februar 2012 ♥ TERMIN: 8.mars ♥ UKE: 35 + 5 ♥ IGJEN TIL TERMIN: 4 +4 ♥ KJØNN: Gutt ♥ NAVN: Tobias ♥ UTSTYR/INNKJØP: Vi har vogn, sprinkelseng, vugge, stellebord, klær, osv.. ♥ Mangler av utstyr: Tror det eneste vi mangler som vi vet vi vil ha er vippestol og sånn uro som henger over sengen. ♥ VEKTØKNING: + 16 kg.. ♥ NESTE KONTROLL: 09. februar hos jordmor ♥ STREKKMERKER: Noen på siden av puppene og på lårene ♥ VANN I KROPPEN: Ja, litt.. Spesielt merker jeg det om natten, og har måttet ta av forlovelsesring for den begynte å bli trang. ♥ KYNNERE: Ja, og de er til tider veldig vonde! ♥ MATKICK: Hm, drikker overdrevent mye melk.. ♥ PLAGER: Bekkenløsning, kynnere, småkvalm. ♥ UTÅLMODIG?: Åjaa, jeg gleder meg sånn til å holde det lille nurket i armene mine.. ♥ HODET FESTET?: Nei, ikke ved forrige kontroll i allefall ♥ AKTIVITET I MAGEN? Lillegutt romsterer, turner, tar salto og kiler meg dagen (og spesielt natten) lang. Veldig kjekt for morshjerte.. Han har fått navnet turbo, hehe. ♥ BARNEROM: Kommode full av klær, hylle med barnebøker og bilde av foreldrene som små, sprinkelseng er oppe, gardiner og lampe. Skal male den ene veggen og ha kardemommeloven på veggen ♥ OM FØDSELEN: Har ikke så mange tanker utenom at jeg lurer på når det skjer.. ♥ OPPEGÅENDE?: Ja, men hviler mye. ♥ SULTEN?: JA! Men er ikke plass til så mye, gitt.. ♥ HØYGRAVID: Jepp, endelig. ♥ TUNGT? Ja, nå er det ganske tungt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 4. februar 2012 #144 Del Skrevet 4. februar 2012 Så fin statusoppdatering Så langt du har kommet nå da! Synes ikke det er lenge siden jeg var like langt på vei som du er nå jeg men du er jo ikke så langt bak meg da, så det er jo kanskje ikke så rart. Tobias er forresten et veldig fint navn. Ene onkelen til lillegutten vår synes at lillegutt skal hete det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Go'jenten Skrevet 4. februar 2012 Forfatter #145 Del Skrevet 4. februar 2012 Ja, har jo kommet langt! Men skulle ønske jeg var like langt som deg, du må være så spent! Jeg er skikkelig utolmodig blitt, huff..Kan bli lange uker! Ja, er veldig fornøyd med navnet, liker det godt! Blir spennende å se om han passer det da, kanskje det blir helt feil.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Go'jenten Skrevet 12. mars 2012 Forfatter #146 Del Skrevet 12. mars 2012 Lille Tobias ble født 2 mars, veide 3840 gram og er 52 cm Fødselen startet med vannavgang, riene begynte en time etter. tre og en halv time etter vannavgang hadde jeg 6 cm åpning og to timer senere var lillegutt ute. Fødselen var intens, med en lang pressfase (pressriene var lite effektive og han sto litt fast), men alt i alt veldig fornøyd. Revnet på en del rare plasser og mistet en del blod, så endte opp med å sy på operasjonssal og få blodoverføring. Dette førte til at første døgnet var jeg svært dårlig, men det kom seg raskt Tiden hjemme har vært fantastisk Lillegutt er rolig for det meste, griner lite. Han har litt tungvindt døgnrytme, og er mye våken om natten, så vi er litt trøtte. Jeg har i tillegg fått brystbetenelse og har hatt flere dager med over 40 i feber. Fikk antibiotika som forhåpentligvis tar knekken på det, sammen med tømming av bryst.. Jeg storkoser meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quasis Skrevet 14. mars 2012 #147 Del Skrevet 14. mars 2012 Lille Tobias ble født 2 mars, veide 3840 gram og er 52 cm Fødselen startet med vannavgang, riene begynte en time etter. tre og en halv time etter vannavgang hadde jeg 6 cm åpning og to timer senere var lillegutt ute. Fødselen var intens, med en lang pressfase (pressriene var lite effektive og han sto litt fast), men alt i alt veldig fornøyd. Revnet på en del rare plasser og mistet en del blod, så endte opp med å sy på operasjonssal og få blodoverføring. Dette førte til at første døgnet var jeg svært dårlig, men det kom seg raskt Tiden hjemme har vært fantastisk Lillegutt er rolig for det meste, griner lite. Han har litt tungvindt døgnrytme, og er mye våken om natten, så vi er litt trøtte. Jeg har i tillegg fått brystbetenelse og har hatt flere dager med over 40 i feber. Fikk antibiotika som forhåpentligvis tar knekken på det, sammen med tømming av bryst.. Jeg storkoser meg Gratulerer så mye med lille Tobias! Så flott at du koser deg, til tross for en litt tøff start. Håper han snur rytmen snart og begynner å sove mer på nettene. Det er ganske slitsomt når man får sove lite. Kos dere masse videre!! Babytiden er så herlig! :hjerte: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 15. mars 2012 #148 Del Skrevet 15. mars 2012 Gratulerer så mye med gutten! Høres ut som du fikk en tøff start, men antar det var verdt det når du fikk se han? Godt å høre at dere koser dere i allefall, selv om nettene kan bli tunge når han er mye våken. Kos dere masse fremover, og nyt tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå