Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye solkrem går det ca i syden, familie på 5, 2uker. Barna reagerer på visse solkremer, så jeg skal ha med meg hjemmefra, og ikke satse på at de har samme merker der. Men hvir mye går det egentlig?

Skrevet

Jeg og samboeren begynner med høyere solkrem og går til lavere så da går det 2 flasker tilsammen, + at jeg har en egen til ansiktet. Kommer vel an på hvor mye man er i vannet, for da må man jo smøre seg på nytt når man kommer opp (hvis man ikke har vannfast).

Skrevet

Det kommer jo an på hvor fint vær dere får :)

Jeg har veldig sart hun og bruker derfor alltid solfaktor 30, det bør du også ha til barna dine. Hva de vokzne gjør for dere finne ut av selv.

Vi smører oss godt over hele kroppen hver morgen minst en halvtime før vi går ut, når vi er på solferie, og da holder det stort sett hele dagen. Og vi bader en del også. Men solkremen er vannfast da, og vi ligger mye i skyggen.

På denne måten går det ca en stor tube til to voksne i to uker.

Skrevet

Jeg og mannen brukte fire sprayflasker med cosmica solkrem på en uke i Kroatia ifjor. Da smører vi oss to ganger om dagen hver, og ellers ved behov, hvis vi merker at vi begynner å bli brente. Vi lå i sola stort sett hele dagen, og hadde knallvær! Disse flaskene er ikke av de drøyeste, det skal sies, men vi har brukt cliniderm tidligere (ikke spray), og det går omtrent like mange av disse. Vi har hatt med like mange flasker når vi har vært lenger borte, men da har vi spedd på med solkrem fra det landet vi har reist i.

Hvis du har små barn som reagerer på solkrem anbefaler jeg bruk av UV-drakt, da trenger du kun å smøre armer, ben og ansikt. Jeg bruker det til min toåring, og syns det er veldig greit.

Ellers vil jeg råde deg til å heller ta med for mange enn for få tuber - og prioritere barna der nede hvis du ser at det begynner å bli tomt. Du og mannen din kan jo bare kjøpe dere solkrem der nede?

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar!

Har 2 sett med uv drakter til barna!! Men tenkte bare og forhøre meg litt om mengde, så jeg ikke drasser med meg alt for masse eller for lite. Blir vi tom må man jo selvfølgelig bare kjøpe mere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...