Kaisamaia Skrevet 2. juli 2011 #1 Skrevet 2. juli 2011 (endret) Er det noen her som har erfaring med Webster-Strattons "De utrolige årene"? - som førskolelærer - som lærer - som foreldre Hva synes dere om metoden? Er interessert i å høre om alle erfaringer/tanker - negative og positive. Anyone? Endret 2. juli 2011 av Kristen
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2011 #3 Skrevet 2. juli 2011 Jeg har veldig gode erfaringer som forelder. Jeg har både lest og har lydbøkene. Men det er vanskelig å peke på spesielle punkt der jeg har best erfaring. Sånn det ser ut for meg for øyeblikket kan jeg ikke si annet enn jeg tror det har bevisstgjort min egen rolle og reaksjonsmønster mer enn jeg kan si om jeg har lykkes med barna. Jeg mener imidletid at barna har blitt vesentlig tryggere/roligere og samtidig både mer utadvendt og kreative. Men jeg mener at dette også har sammenheng med helt andre ting enn min erfaring fra "De utrolige årene". Ft2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2011 #4 Skrevet 2. juli 2011 Jeg har ledet en hel skole gjennom lærerprogrammet til De Utrolige Årene. Min erfaring fra den siden av bordet er at det var veldig ressurskrevende, men at det er en god måte å få innlært en del gode prinsipper på, all den tid man bruker ulike teknikker som rollespill, diskusjon, belønning, filmanalyse i opplæringen av lærerne. Jeg har stor tro på Pyramidetenkningen og det at det jobbes så mye med å lage gode relasjoner som skal ligge som en basis for elev-lærer forholdet/arbeidet. Når det kommer til det virkelige liv i klasserommet, så tror jeg mye av det man lærer gjennom programmet er verdifult og anvendelig, mens det også er elementer som jeg neppe tror vil bli brukt. Men Kristen, hvorfor lurer du på dette, skal du gjennomføre DUÅ selv, eller hva?
AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #5 Skrevet 3. november 2011 Interessant. Noen som har jobbet med dette i barnehager?
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #6 Skrevet 16. september 2018 Jeg vet at tråden er gammel, men jeg drar den opp likevel, siden jeg også ønsker å høre om erfaringer Anonymkode: 53851...0a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå