Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får plutselig ikke koblet dataen min til nettverket hjemme hos min mor. Jeg har vært her med dataen min i et par uker uten noen problemer, men nå vil den plutselig ikke koble til lenger. Jeg har naturligvis en sånn knapp man skal skyve på for å skru av og på det tråløse nettverket, men nå står det bare "wireless LAN off" uansett hvilken vei jeg dytter den. Har også prøvd å klikke på nettverksikonet på oppgavelinjen og skru det på derfra, men det bare spretter tilbake på "av" med en gang. Jeg har også prøvd å dra ut og inn hele den internettilkoblingsgreia i veggen, helt uten resultat. Alle andre dataer i huset kommer på nett. Noen forlag til hva det kan være og hvordan jeg kan fikse det? Jeg har prøvd å få dataen til diagnostisere problemet, og den sier at "det kan være et problem med ett eller flere nettverkskort på denne datamaskinen", jeg har gjort noen fullstendig resultatløse forsøk på å fikse dette selv, men det går altså ikke. Hjelp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo hende at det trådløse nettverkskortet er i stykker. Sånt skjer dessverre. Har du mulighet til å koble til med en nettverkskabel?

Hva slags PC er dette? Og er det Windows du bruker?

AnonymBruker
Skrevet

Kundeservice.

De kan sikkert gi deg bedre råd enn oss, og det er faktisk jobben deres å jobbe deg. Ikke for å være krass, men KG er jo ikke akkurat IT-support du skriver til ;)

Skrevet

Hehe jeg vet KG ikke er IT-support, men jeg tenkte bare jeg skulle høre om noen visste noe ;)

Første AB: Det er en ASUS og jeg bruker windows. Kan ikke bruke kabel her.

Skrevet

Er det noen gule eller røde merker i Enhetsbehandling i Windows?

(Høyreklikk på Datamaskin/Min datamaskin, velg Behandle, merk Enhetsbehandling til venstre. Men det visste du kanskje.)

Gjest NozMonster
Skrevet (endret)

ring pandamann! han kan GARANTERT hjelpe deg! :jepp:

det kan jeg faktisk nesten vedde min høyre overarm og venstre stortå på!

Endret av NozMonster
Skrevet

Er det noen gule eller røde merker i Enhetsbehandling i Windows?

(Høyreklikk på Datamaskin/Min datamaskin, velg Behandle, merk Enhetsbehandling til venstre. Men det visste du kanskje.)

Nei, det visste jeg ikke :fnise: Nå har jeg gått inn der, men hvor er det jeg liksom skal se gule eller røde merker? :sjenert:

Noz: Ja, kanskje jeg burde kontakte ham. Sjekket om han var på face nå, men det var han ikke.

Jeg savner dataen min :grine:

Skrevet

Nei, det visste jeg ikke :fnise: Nå har jeg gått inn der, men hvor er det jeg liksom skal se gule eller røde merker? :sjenert:

Når du merker Enhetsbehandling til venstre, kommer det en lang liste med kategorier til høyre. Øverst står navnet på Pcen din, og så kommer en masse... greier. (Teknisk term.)

Hvis Windows har oppdaget at noe ikke fungerer eller er deaktivert, skal det være merket med gult eller rødt. Det skal være veldig tydelig og du behøver ikke åpne noen av kategoriene for å se dette.

Jeg trodde kanskje at Windows hadde problemer med nettverkskortet, men hvis du ikke ser noe gult i den listen, må det være noe annet.

Har du hatt maskinen helt av, strømkabelen frakoblet og batteriet ute?

Skrevet

Nei, det er ikke noe rødt eller gult. Jeg har hatt maskinen helt av, og har restartet den. Har også prøvd å oppdatere driverne på nettverkskortet. Har ikke tatt batteriet ut da, kan det hjelpe?

Skrevet

Antakelig ikke, ikke hvis nettverkskortet faktisk oppdages av Windows og det ikke er merket som ikke-fungerende.

Det nettverksikonet nede i høyre hjørne som vanligvis viser at du er tilkoblet, hva viser det? Er det Windows 7 du har, forresten?

Skrevet

Det nettverksikonet nede i høyre hjørne som vanligvis viser at du er tilkoblet, hva viser det? Er det Windows 7 du har, forresten?

Der er det et rødt kryss. Både på de små datamaskinene som skal vise at jeg er på nett og på det ikonet som skal vise at jeg har skrudd på "wireless LAN" eller hva det kalles.

Skrevet

Oj! Nå kom jeg faktisk på! Jeg har prøvd i hele dag og nå gikk det bare sånn plutselig. Da dette problemet oppstod var det akkurat slik, jeg ble koblet fra, så måtte jeg koble meg på på nytt, så ble jeg koblet fra osv. Dette pågikk en liten stund, helt til ett-tiden natt til i dag da jeg ikke fikk koblet meg på mer. Nå er jeg altså på, så får håpe det varer. Tusen takk for hjelpen i alle fall :goodbye:

Skrevet (endret)

Og løsningen var: If at first you don't succeed, try and try again...? :)

Kjekt å høre at det ordnet seg!

Endret av Heart
Skrevet

Og løsningen var: If at first you don't succeed, try and try again...? :)

Kjekt å høre at det ordnet seg!

And again and again and again ;)

Takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...