AnonymBruker Skrevet 1. juli 2011 #1 Skrevet 1. juli 2011 Er nyutdannet, registrerte meg nettopp arbeidseldig hos nav. La inn CV. Har aldri vært borti dem før. Hva skjer nå egentlig, noen som har gjort det før?
liv Skrevet 1. juli 2011 #3 Skrevet 1. juli 2011 Send meldekort så får du rettigheter, send hver 14 dag!
Gjest Gladjenten30 Skrevet 3. juli 2011 #5 Skrevet 3. juli 2011 Er nyutdannet, registrerte meg nettopp arbeidseldig hos nav. La inn CV. Har aldri vært borti dem før. Hva skjer nå egentlig, noen som har gjort det før? Du har sannsynligvis ikke krav på noe økonomisk støtte, med mindre du har jobbet masse utover studiene. Du skal ikke "henge på" NAV - du må gjøre jobben din, som er jobbsøking. Registrer deg hos samtlige vikarbyrå umiddelbart, hvis du trenger inntekt. Manpower, proffice, Adecco m.fler. Jobben din er nå å ha oppdaterte CVer hos vikarbyrå og NAV. Søke jobber daglig (med søknader spisset til bedriften du søker hos.) Søk uoppfordret i bedrifter du kunne tenke deg å jobbe i, øv deg på å presentere deg selv "salgbart". Tenkespørsmål: hva kan bedriften bruke deg til? Ikke vær kresen på hvilket vikariat du evt. tar hvis du får tilbudt noe. Du er langt mer attraktiv hvis du driver med noe, for en arbeidsgiver som vurderer å ansette deg fast. Lykke til med å få din første jobb!
Sola^ Skrevet 3. juli 2011 #6 Skrevet 3. juli 2011 Du må finne jobb sjølv, NAV hjelper deg ikkje til å finne jobb.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2011 #7 Skrevet 3. juli 2011 Send meldekort så får du rettigheter, send hver 14 dag! Uff, jeg husker en gang i tiden da man faktisk måtte sende meldekort med post hver 14de dag. Jeg var ikke flink til å sende de til riktig dato, noen ganger ble de ikke sendt i det hele tatt. Så når jeg trappet opp nede på AEtat og hadde spørsmål om noe så ble de sure for at jeg ikke hadde sendt inn meldekort og de måtte legge meg inn i systemet sitt på ny igjen. Nå trenger man bare trykke litt på dataen så er kortet innsendt. Jeg er så glad det er så enkelt nå. 1
liv Skrevet 3. juli 2011 #8 Skrevet 3. juli 2011 ja rettighetene rundt meldekort er ikke kun dagpenger og økonomisk hjelp så det er viktig å sende. F.eks om en trenger et kurs etterhvert er det de som har sendt kort lenge som blir tilbudt først.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2011 #9 Skrevet 3. juli 2011 ja rettighetene rundt meldekort er ikke kun dagpenger og økonomisk hjelp så det er viktig å sende. F.eks om en trenger et kurs etterhvert er det de som har sendt kort lenge som blir tilbudt først. Problemet oppstår når en person har sosial angst. Sterk sosial angst. Da er det vanskelig å bevege seg ut utenfor døren. Og da er det vanskelig å gå i postkassen for å sende post. Og så får man dårlig samvittighet fordi man ikke fått sendt det avgårde på rett dag. Og så våger man ikke prate med AEtat (ja, før det var NAV) fordi man igjen har "detti" (duttet?) ut av systemet deres. Det er ikke så enkelt, lille Liv, når man har angst. Nå er den blir diagnostisert som "unnvikende personlighetsforstyrrelse". Men tro ikke at det bare er til å sende av gårde for alle. Det er faktisk ikke så enkelt.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2011 #10 Skrevet 3. juli 2011 Problemet oppstår når en person har sosial angst. Sterk sosial angst. Da er det vanskelig å bevege seg ut utenfor døren. Og da er det vanskelig å gå i postkassen for å sende post. Og så får man dårlig samvittighet fordi man ikke fått sendt det avgårde på rett dag. Og så våger man ikke prate med AEtat (ja, før det var NAV) fordi man igjen har "detti" (duttet?) ut av systemet deres. Det er ikke så enkelt, lille Liv, når man har angst. Nå er den blir diagnostisert som "unnvikende personlighetsforstyrrelse". Men tro ikke at det bare er til å sende av gårde for alle. Det er faktisk ikke så enkelt. Men siden du nå har internett, er det jo bare å sende det pr nett. Synes også du gir Liv ufortjent sarkasme her. Liv gjør en god jobb på dette forumet med å informere om Nav. At du ikke klarer å forholde deg normalt til Nav pga pga en diagnose, skal ikke Liv få unngjelde for. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2011 #11 Skrevet 3. juli 2011 Men siden du nå har internett, er det jo bare å sende det pr nett. Synes også du gir Liv ufortjent sarkasme her. Liv gjør en god jobb på dette forumet med å informere om Nav. At du ikke klarer å forholde deg normalt til Nav pga pga en diagnose, skal ikke Liv få unngjelde for. Når du misforstår så til de grader så håper jeg for all del du ikke jobber med mennesker... 1
liv Skrevet 3. juli 2011 #12 Skrevet 3. juli 2011 Men sliter en så mye med angst så er en heller ingen reel arbeidssøker og kanskje en ikke skal være registrert arbeidsøker heller Men det står ingen ting i hovedinnlegget om angst.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2011 #13 Skrevet 3. juli 2011 Når du misforstår så til de grader så håper jeg for all del du ikke jobber med mennesker... Angrep er det beste forsvar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå