Gå til innhold

Hvem betaler bryllupet?

Hvem betaler brylluppet?  

1. 1. Hvem betaler brylluppet?

• Paret selv
      8
    • Brudgommen
      0
    • Svigerforeldre
      1
    • Brudens foreldre
      0
    • Blanding
      24

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg leste nettopp en tråd om hvor mye dere bruker på brylluppet - bare lurer på hvem som betaler det jeg - dere selv? foreldre?

Helt syke store summer noen av dere skal ut med :o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Me sette opp eit budsjett og planla alt ut frå at me skulle betale sjølv. 60 000 hadde me faktisk, sidan begge to hadde litt på sparekonto.

Etterkvart kom det imidlertid fram at mamma og pappa gjerne ville betale maten for oss, som bryllaupsgåve. (Sidan me var studentar, og dei tenkte me hadde meir bruk for litt betre økonomi enn fleire ting...)

Me takka jo sjølvsagt ja til det - men altså, bryllaupet vart som planlagt. Synst faktisk det er fint å ha eit bryllaup ein kan stå for sjølv...

Skrevet

Vi har planlagt å betale mesteparten selv, men har fått tips om at vi kommer til å få noe støtte av foreldrene våre. Hvor mye vet vi ikke enda.

Skrevet

Vi betaler i utgangspunktet alt selv, men kommer sannsynligvis til å få alkoholen i gave av foreldrene mine. Og ja, det er mye penger. Men så er det en fin anleding til å samle alle de man ser altfor sjelden.

Skrevet

Vi betalte det meste selv, men vi fikk selve middagen av moren min i bryllupsgave + at hun gav oss en god del drikkevarer også.

Skrevet

Både mine og hans foreldre har sagt at de skal hjelpe oss. Hvor mye hver av oss skal betale, aner jeg derimot ikke. Vi har sagt ifra at vi har spart opp 40 000,- og det syntes de var mer enn nok fra vår side...

Skrevet

Vi spleiser på selve festen med foreldrene våre (Kommer på ca 50000) resten betaler vi selv.

Skrevet

Vi er begge studenter, og har heller ikke noen store reserver å ta av. Vi får heldigvis 25.000 fra hvert foreldrepar slik at vi kan lage en familiefest. Uten støtte fra foreldre hadde det nok blitt et heller lite bryllup med bare de aller nærmeste.

Skrevet

Foreldrane mine betalar bryllaupsmiddagen og blomar og bryllaupskake. Det heile skjedde litt vel fort. Ein takkar liksom ikkje nei til eit sånt tilbod, men det medførte jo og foreldra og må få eit ord med i laget :-? . Hadde eg visst korleis det kom til å verte hadde eg nok heller satsa på at vi skulle fiksa alt sjølv så hadde det vorte sånn som vi ville ha det, der vi ville ha det... så fekk foreldra heller velje om dei ville gje presang eller pengar. Uff, no høyrast eg veldig utakknemleg ut!

Helsing bortsekjemt drittunge :wink:

Skrevet

Først skulle vi ha to bryllup, ett i Norge og ett i Englad, men det syntes jeg var litt tullete, så vi kommer kun til å ha ett (i Norge). Planen var at mine foreldre skulle betale det i Norge og hans foreldre skulle betale det andre, men nå kommer begge foreldreparene til å dele utgiftene. Kjæresten min skal betale bryllupsreisen. Jeg betaler nok kjolen selv, ellers slipper jeg billig fra det :D Kanskje litt bortskjemt, men jeg er student og har kun minuspenger for tiden... :-?

Gjest Anonymous
Skrevet

Skal betale det meste selv. Vi vet at vi ihvertfall kommer til å få et bidrag fra foreldrene hans, kanskje også fra mine, men jeg synes ikke det er naturlig at foreldrene skal betale alt. Vi er da voksne mennesker.

Skrevet

Ville bare si at folk som gifter seg er i forskjellige situasjoner, så jeg synes ikke det bør være en fast regel for hvem som betaler. Hadde jeg vært 30 år og i full jobb så ville jeg selvsagt betalt selv, men jeg skammer meg ikke over å ha snille foreldre som vil bidra når jeg ikke har så god råd. Kjæresten min har jo penger, men han driver og kjøper hus nå, så jeg synes han skal få slippe å betale for festen. Men vi er likefullt voksne mennesker, selv om enkelte her antyder at man må betale alt selv for å kunne kalle seg det...

Skrevet

Vårt bryllup skal betales av oss, og begge foreldrene våre. Altså skal det deles på tre. Deilig!

Skrevet

Vi betaler mest selv og får litt hjelp fra foreldrene våre. Vi sparer og sparer om dagen!!

Skrevet

Planen var å betale selv siden han jobber og jeg jobber mye ved siden av studiene. Men det ville ikke noen foreldrene våre ha noe av. Så alle kommer til å bidra - men foreldrene krever at vi holder en viss stil :ler: Men det var jo planen hele tiden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...