Gå til innhold

Et utrolig teit spørsmål om blomkål

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Michelet

nesten litt flau for å spørre om dette :sjenert:

Når man skal koke blomkål legger man det jo i salt vann på forhånd for å få ut uønskede beboere.

Så lurer jeg på : hvis jeg skal spise blomkålet rått, da vil det jo smake salt etter å ha ligget i det salte vannet? Ønsker ikke å stirre rett på,eller enda verre ETE en larve når jeg skal kose meg med grønnsaker og dip :fnise:

Og hvordan er det med brokkoli,bør den også legges i salt vann før man bruker den?

:flau:

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hæ? Dette har jeg aldri gjort, og jeg spiser brokkoli og blomkål hver dag.. :klo:

Når jeg skal lage det til, så bare skyller jeg veldig godt før jeg hiver det til kok/damp, jeg legger det ikke i salt. Regner med at det som bor der, om det er noe igjen, dør når vannet når 100grader hehe.

Gjest Gjest_Michelet

Hæ? Dette har jeg aldri gjort, og jeg spiser brokkoli og blomkål hver dag.. :klo:

Når jeg skal lage det til, så bare skyller jeg veldig godt før jeg hiver det til kok/damp, jeg legger det ikke i salt. Regner med at det som bor der, om det er noe igjen, dør når vannet når 100grader hehe.

Jeg gjør hvertfall alltid dette og har opplevd mer en 1 gang at det ligger små larver/snegler og flyter i vannskorpa etter en stund,ÆSJ :sjokkbla:

AnonymBruker

Jeg gjør hvertfall alltid dette og har opplevd mer en 1 gang at det ligger små larver/snegler og flyter i vannskorpa etter en stund,ÆSJ :sjokkbla:

Det har jeg aldri opplevd, og jeg spiser det sm sagt hver dag.. Jeg skjærer det i små buketter også, så jeg er sikker på at det ikke bor noen der, men jeg har aldri møtt på hverken larver, snegler eller noe der jeg :klo:

Annonse

Gjest NozMonster

iiiiuuk......nå skal jeg ALDRI spise brokkoli og blomkål rått igjen! det som er så goooodt!

jeg har aldri hørt om tipset med å legge det i saltvann først, men siden jeg elsker elsker eeeelsker salt mat (ingenting kan bli for salt for meg! :fnise: ), så må jo enkli dette være ypperlig :)

Tusen takk Iza'bella :takke:

AnonymBruker

Jeg legger aldri blomkål og brokkoli i saltet vann før jeg spiser, og jeg spiser MYE av begge deler - også rått. Har aldri sett noe kryp, men har helt sikkert fått i meg noe. Smaker godt gjør det uansett, så jeg bryr meg ikke :)

AnonymBruker

men om du spiser det rått,smaker det ikke salt da?

Nei, det er jo ikke mye salt man bruker i forhold til mengde vann, jeg fyller halvt opp i kjøkkenvaken og stør litt salt i vannet. deler ofte blomkålen opp i buketter før jeg lar dem få seg en svømmetur, og lar dem ligge litt. Skyller dem selvfølgelig etterpå, det smaker ikke noe salt av dem.

Gjest Gjest_Michelet

Nei, det er jo ikke mye salt man bruker i forhold til mengde vann, jeg fyller halvt opp i kjøkkenvaken og stør litt salt i vannet. deler ofte blomkålen opp i buketter før jeg lar dem få seg en svømmetur, og lar dem ligge litt. Skyller dem selvfølgelig etterpå, det smaker ikke noe salt av dem.

Takk for svar :tommelopp:

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...