Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste har det vært en del tråder om hva som er usexy og eg syntes folk generelt har alt for stort fokus på utseende sitt. Dersom man har falt utenfor gruppen som sexy enten fordi man er for tykk eller for tynn så visst dette veldig ille. Det eg ikkje forstår er koffor man bryr seg at andre folk har preferanser som ikkje samstemmer med utseende man selv har. Javel, da er disse personene mest sannsynlig utelukket som potensielle partnere, men det finnes garantert noen der ute som ikkje har noe imot at man enten er tykk eller tynn.

Eg mener man kan dele det å være sexy inn i to grener.

Man kan ha en "sexy" personlighet: Dvs væremåte, sjarm, utstråling, humor osv.

Så har man utseende. Man kan trene og være obs på hva man spiser for å se bra ut og thats it. Det kommer jo fram på kg at folk gjør dette, men sliter med å gå ned i vekt for det om(Sliter selv med å gå opp i vekt). Hvorfor kan man ikkje bare akseptere at slik er det? og heller flytte fokuset med å jobbe med et område hvor man faktisk kan gjøre noe for å bli mer sexy. Feks å jobbe med personligheten.

De som tror at man må ha et sexy utseende for å ha draget på/bli sett på som sexy av det motsatte kjønn tar feil. Se på han her fra 3.10. http://www.youtube.com/watch?v=mo6jUXEpECI&feature=related

Dersom man har vært uheldig og har havnet utenfor hva samfunnet/kulturen mener er "the sexy group" utseende messig så betyr ikkje det at man er doomed for life. Når folk som han på videoen klarer å ha draget på det motsatte kjønn så tilsier det at så og si alle kan få det så lenge man gjør innsatsen det tar.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor kan man ikkje bare akseptere at slik er det? og heller flytte fokuset med å jobbe med et område hvor man faktisk kan gjøre noe for å bli mer sexy. Feks å jobbe med personligheten.

Fordi det er ikke personligheten som er det folk legger merke til først. For å bli lagt merke til må du være visuelt attraktiv. Dessuten er det nok vanskeligere å endre personlighet enn å miste et par kilo!

Skrevet

Fordi det er ikke personligheten som er det folk legger merke til først. For å bli lagt merke til må du være visuelt attraktiv. Dessuten er det nok vanskeligere å endre personlighet enn å miste et par kilo!

Du peker her på at det faktisk er viktig hvilket kjønn man er.

For kvinner er ofte det mest effektive å gjøre noe med utseendet.

Og for en mann kan utvikling av personlighet/sosial status være vel så effektivt.

• Liker 1
Skrevet

Og for en mann kan utvikling av personlighet/sosial status være vel så effektivt.

Ikke nødvendigvis. Jeg legger i allefall først merke til de mennene som ser bra ut..

Skrevet

Ikke nødvendigvis. Jeg legger i allefall først merke til de mennene som ser bra ut..

Ja, men betydningen av utseendet blir mindre med årene.

Da blir andre faktorer viktigere istedet.

Forskjellen mellom kjønnene er imidlertid den at utseendet til kvinner har en større betydning enn utseendet til menn.

Det kommer vel av at de fleste mannfolk er rimelig stygge antar jeg :ler:

Skrevet

Eg tror du har et bra poeng der, eg vet faktisk ikkje kordan det er for kvinner å sjekke menn :P, eg har ikkje så mye erfaring med det. Dog, eg har venninner som er litt overvektig, men som alikavel har draget som bare det. Eg tror utseende har mer å si for mannen generelt når han skal velge en dame.

Skrevet

Eg kan si utifra mine erfaringer at utseende gjør at man får flere muligheter til å snakke med damene siden dere vil være mer åpne for å snakke med en pen mann, men thats it. En pen mann med dårlig game(hvor flink han er til å flørte og å skape spenning) kommer ikkje noe lengre enn en normalt utseende messig mann med dårlig game. En mann med normalt utseende og bra game kommer derimot mye lengre. Dersom man er pen og har bra game så har jo man virkelig lagt gullegget.

Poenget er iallefall at man trenger ikkje å være pen for å ha draget og dersom flere hadde innsett det, hadde de fått endret hele holdnignsmøsteret sitt og forstått at man faktisk kan bli oppfattet som "sexy" selv om man ikkje har det beste utseende. Fokuset er på helt feil sted og istedenfor å jobbe med usikkerhetene man har så velger man de letteste løsningene.

Det er derfor han i vidoen gjør så stort inntrykk for han beviser at man faktisk kan oppnå suksee i livet selv om man har dårlige forutsetninger.

Skrevet

For meg har det vært motsatt. Det har tatt tid, men med å være bevist på hva som er bra og dårlig væremåte så får man luket vekk det som ikkje er attraktivt.

Skrevet

Kan hende jeg er rar, men når jeg først møter en person, så blir jeg med en gang nysgjerrig på personen, vil bli kjent, snakke, ha det gøyt for å si det sånn :) Og det er absolutt ikke slik at jeg unngår å snakke med <<stygge>> folk, jeg bryr meg rett og slett ikke om hvordan folk ser ut...Så lenge de ikke stinker, for det tålet jeg ikke xD

Jeg er jo selv ikke særlig pen, betyr det at folk ikke skal snakke med meg da? Altså, ukjente folk. Helt randome folk jeg møter på fest o.l. De unngår ikke meg, tror jeg ihvertfall. Jeg er jo ganske utavendt, har sluttet å bry meg om at jeg ikke er perfekt. Ingen er jo det, så hvorfor skal man bli deppa fordi at man ikke ser ut som man ønsker? Det er bedre å nyte livet, tro meg ;)

Og jeg mener virkelig at folk bør slutte å dømme folk etter utseendet! Si hva dere hvil, dette er jo bare min mening.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Flott meggie! Til å være 14 har du fått med deg litt. :)

Skrevet

Hjelper ikke hvor pen en mann er hvis ikke han har et kroppspråk som er "like pent" og innenfor kroppspråket ligger også personligheten.

En person kan være pen og pynte seg i fine klær men hvis personen ikke føler seg komfortabel med hverken klær eller "pynt" så er ikke denne personen pen likevel.. dette ses på oppførselen.

Jeg fikk spørsmål om å beskrive en mann jeg hadde møtt og jeg sa.. han er ikke så pen at jeg hadde snudd meg etter han på gaten, men etterhvert som jeg snakket med han så la jeg virkelig merke til hvor pen han var og da var det oppførselen, måten han snakket på som fanget min oppmerksomhet til å se på han.

• Liker 1
Skrevet

Kan hende jeg er rar, men når jeg først møter en person, så blir jeg med en gang nysgjerrig på personen, vil bli kjent, snakke, ha det gøyt for å si det sånn :) Og det er absolutt ikke slik at jeg unngår å snakke med <<stygge>> folk, jeg bryr meg rett og slett ikke om hvordan folk ser ut...Så lenge de ikke stinker, for det tålet jeg ikke xD

Jeg er jo selv ikke særlig pen, betyr det at folk ikke skal snakke med meg da? Altså, ukjente folk. Helt randome folk jeg møter på fest o.l. De unngår ikke meg, tror jeg ihvertfall. Jeg er jo ganske utavendt, har sluttet å bry meg om at jeg ikke er perfekt. Ingen er jo det, så hvorfor skal man bli deppa fordi at man ikke ser ut som man ønsker? Det er bedre å nyte livet, tro meg ;)

Og jeg mener virkelig at folk bør slutte å dømme folk etter utseendet! Si hva dere hvil, dette er jo bare min mening.

Eg vet jo ikkje helt kordan det er å være sosial som jente, men som gutt så får man en del drit i trynet når man går bort til jenter på byn. Det er ikkje til å legge sjul på at man lettere får snakket med det motsatte kjønn dersom man ser bra ut ettersom utseende er med på å danne en del av førsteinntrykket. Så kommer det frem under her at kroppspråk er en faktor. Man kan jo legge på enda fler som feks selvtilitt, status osv. Utseende er bare en liten del av hele pakka.

Det er jo ikkje slik at man blir unngått fordi man ikkje ser ut som Brad Pitt, men de som legger stor vekt på utseende vil jo helst ikkje bruke tiden sin på å snakke med en de finner uattraktiv utseende messig. Eg som legger stor vekt på personlighet også vil ikkje bruke tiden min på en eg syntes er kjedelig. Det har rett og slett med preferanser å gjøre og alle har ulike.

Så nei, det betyr ikkje at folk vil unngå deg fordi du selv mener at du ikkje er pen når du er på fest/byn. Det finnes 100% sikkert menn som syntes at du er pen. At folk som ikkje syntes du er attraktiv vil avise deg engang i fremtiden må du nokk regne med kommer til å skje. Det er helt normalt, de fleste har avist og blitt avist noen ganger :).

Eg kan forstå at folk blir deppet av at de ikkje ser ut som de selv ønsker. Det eg ikkje forstår er hvorfor man bryr seg om hva andre syntes og hvilke preferanser de har.

AnonymBruker
Skrevet

Utsendet veier nok tyngst hos begge kjønn. Det gjelder mer og mer for kvinner nå enn før. For mannfolk har det altids vært slik egentlig...

Om man er 20-25kilo overvektig så er det forsåvidt en small sak å "rette" opp slik at en vil se optimalt representabel ut. Dette er ofte case'n for mange kvinner der ute. Det er litt verre for oss mannfolk når en god del av oss sliter med hårtap f.eks med årene. Kan ikke så lett gjøres noe med det. Både psykologisk og utsendemessig blir jo dette med negativt fortegn for de aller fleste av oss.

Før når jeg hadde en grei hår-manke så var det ingen problemer sånn sett. Noen år etterpå når håret var gone så forsvant jentene liks kjapt som håret kan man vel si. Jeg har forsonet meg selv med at slaget er tapt for min del, men må jo bekrefte at det faktisk er slik det er.

Skrevet

Før når jeg hadde en grei hår-manke så var det ingen problemer sånn sett. Noen år etterpå når håret var gone så forsvant jentene liks kjapt som håret kan man vel si. Jeg har forsonet meg selv med at slaget er tapt for min del, men må jo bekrefte at det faktisk er slik det er.

Tja, hvis målet er å dra flest mulig kvinnfolk, så er det selvfølgelig et problem, ja.

Skrevet

Her er eg uenig. Det finnes da mange menn som er skallet og har draget. Det er ikkje hårtapet som gjør at du ikkje får resultater lengre, heller det at du har gitt opp.

• Liker 1
Skrevet

Det som har blitt en rar trend på kg og i datingsammenheng er nivå-pratet. Dette er vel muligens typisk en norsk ting å gjøre (jmfr jantelov).

Den har sikkert noe for seg i visse sammenhenger- samtidig som det finnes utallige avvik fra denne -la oss måle hverandres verdi basert på "alpha"-"ikke-alpha", "stygg","ikke stygg"- skalaen.

Vi har et enormt behov for å kartlegge alle mennesker innenfor båser basert på kjappe observasjoner (som utseeende)- dette vet vi allihopa.. Dermed blir det et enormt fokus på utseende og andre overfladiske faktorer på kg- hvor vi enten kommer for å trekke andre ned ELLER søke trøst fra andre når vi føler at vi ikke strekker til.

I realiteten er det aldri en dum ting å forsøke å forbedre seg selv i alle aspekter såklart. Sålenge man er tro mot seg selv, ellers vil kun dumme mennesker svelge det rått.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er eg uenig. Det finnes da mange menn som er skallet og har draget. Det er ikkje hårtapet som gjør at du ikkje får resultater lengre, heller det at du har gitt opp.

Vel er nok en av de uheldige (igjen) som har en hodefassong som ikke tar seg ut i det hele tatt uten noe hår. Det hjelper meg lite at jeg er nokså godt over gjennomsnittelig iform og har tatt vare på meg selv mesteparten av livet. Jeg hadde vel det første året og vanskelig for å tro at det skulle ha så mye å si. En del erfaringer/situasjoner gjennom siste 2årene så kan konklusjonen vanskelig bli en annen at *det* løpet definitivt er kjørt.

Jeg har heldigvis siste halveåret funnet den indre roen og tilpasset livet mer etter omstendighetene. Litt herlig å kunne forholde seg til alle på samme måte og. Ikke noe poeng i å sette opp situasjoner lengre for å finne ut hvordan kjemien er med hu eller henne osv.

Tråder som dette vekker uansett en trang til å iallefall snakke ut av egen erfaring :)

Skrevet (endret)

Jeg har heldigvis siste halveåret funnet den indre roen og tilpasset livet mer etter omstendighetene. Litt herlig å kunne forholde seg til alle på samme måte og. Ikke noe poeng i å sette opp situasjoner lengre for å finne ut hvordan kjemien er med hu eller henne osv.

Det er jo bra :), men ka tenker du når du ser videon av han over? Han har jo kanskje et av de dårligste forrutsetningene man kan ha utseende messig, men han får det til for det om(Hats off). Fyren snakker forresten mye om negative tanker/trosystemer og kordan det påvirker oss. Feks kordan en tanke om at man er skallet vil gjøre at damer ikkje finner en tiltrekkende, og kor ødleggende det er å gå rundt å ha slike negative tanker. Ganske innteresangt og absolutt mye bra og lære fra han.

Endret av Bankai L
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bra :), men ka tenker du når du ser videon av han over? Han har jo kanskje et av de dårligste forrutsetningene man kan ha utseende messig, men han får det til for det om(Hats off). Fyren snakker forresten mye om negative tanker/trosystemer og kordan det påvirker oss. Feks kordan en tanke om at man er skallet vil gjøre at damer ikkje finner en tiltrekkende, og kor ødleggende det er å gå rundt å ha slike negative tanker. Ganske innteresangt og absolutt mye bra og lære fra han.

All respekt, født inn i denne verdenen med et så spessielt utgangspunkt så ser man nok alt med helt andre øyne fra dag1 av. Spiller på det ekstreme og gjør det til et fortrinn for seg selv. Fasinerende rett og slett ja...

Det er uansett menneskelig å bli prega av uendelig mange nedturer. Noe som igjen påvirker tankene og troen som former mental state of mind til enhver tid. I sosiale sammenhenger handler det mye om å by på seg selv. Alle har en forhåndsoppfatning av deg som person uansett. En oppfatning formet av egne særegne preferanser sammen med den påvirkningen kulturen du lever i har. Når jeg da i praksis over så lang tid opplever så stor forskjell med kun den ene "utsendemssige" forandringen til grunn så kan det vel vanskelig sies noe annet enn at "utsendet har mye å si". Eller la meg i samme slengen si at det vil være en sanhet med modifikasjoner.

Er man på gjennomsnittet eller ikke langt under/over så har det forsåvidt lite å si egentlig. Scorer man som i mitt tilfelle nå veldig langt under snittet så blir det nok feil å drømme om å ha sjanse på damene i vår kultur her oppe. Man bør nok søke litt andre kulturer da tror jeg. Med mindre man representerer diverse andre ekstremiteter som å være kjendis,rik eller noe sånt.

Skrevet

Er man på gjennomsnittet eller ikke langt under/over så har det forsåvidt lite å si egentlig. Scorer man som i mitt tilfelle nå veldig langt under snittet så blir det nok feil å drømme om å ha sjanse på damene i vår kultur her oppe. Man bør nok søke litt andre kulturer da tror jeg. Med mindre man representerer diverse andre ekstremiteter som å være kjendis,rik eller noe sånt.

Hvorfor ikke konsentrere deg om å finne ett kvinnfolk som liker deg for den du er, med utseende og alt?

Mer trenger du egentlig ikke. Nemlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...