Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tre søsken, to av dem er halvsøsken. Selv om vi har forskjellige fedre har vi aldri kalt hverandre halvsøsken, jeg føler ikke at mitt "hele" søsken er mer søsken enn de to "halve".

Samme er det med barna våre. Selv om noen av dem strengt tatt er halvsøskenbarn, har de et like godt og nært forhold alle sammen, jeg tror ikke det er i tankene deres en gang at de er hele og halve.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil si at du har en stor søskenflokk, men at alle er halvsøsken.

Vi er 4 helsøsken og har et halvsøsken. Vet ikke hvorfor vi alle skiller så fælt på dette med hel og halv; vi har vokst opp sammen, men det er i alle fall sånn vi helsøsknene føler det.

Høres trist ut for den ene...

Mine barn er halvsøsken, men både de, vi og alle andre ser på dem som helsøsken.

Skrevet

Jeg har en "hel" bror, og to "halv" brødre, men om noen spør hvor mange søsken jeg har, så sier jeg alltid at jeg har tre brødre. For meg er det rart og si halvbrødre

Skrevet

Min søster og jeg har ulike fedre, men har vokst opp hos mamma begge to og er derfor helsøsken i våre hoder :) Bestevenninner i tillegg :rodmer:

AnonymBruker
Skrevet

De er jo søskene dine, men jeg tenker sånn at om man ikke har noen forhold til dem så er det kanskje ikke naturlig å kalle dem for søsken?

Skrevet (endret)

Her kommer enda et svar i rekken :P.

Når folk spør, sier jeg at vi er 5 søsken. 2 av dem har jeg vokst opp med, og er helsøsken, 2 av dem er halvsøsken og jeg er 15 og 17år eldre enn dem. Det ironiske er at jeg har bedre kontakt med småsøskene mine enn de jeg vokste opp med...

Uansett, ser ut som om folk kaller de fleste her "søsken", uavhengig om det er helsøsken eller halvsøsken. Men er ofte folk spør om alle er mamma sine, så må jeg inn og forklare.

Men jeg skjønner deg som ikke føler at de er søsken, siden de alltid har hatt hverandre, så jeg syntes det er helt ålreit av deg å si at du har 6halvsøsken :)!

Endret av Micolina
AnonymBruker
Skrevet

FAKTA ER:

Om man har samme far er man EKTE søsken, er det snakk om samme mor, men forskjellige fedre, er det halvsøsken.

Skrevet

FAKTA ER:

Om man har samme far er man EKTE søsken, er det snakk om samme mor, men forskjellige fedre, er det halvsøsken.

Dette stemmer vel ikke helt ;) Man kan fint ha samme far men ulike mødre- ergo halvsøsken.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette stemmer vel ikke helt ;) Man kan fint ha samme far men ulike mødre- ergo halvsøsken.

Det stemmer HELT og holdent. Dette vet jeg fordi jeg jobber med DNA.

Skrevet

Det stemmer HELT og holdent. Dette vet jeg fordi jeg jobber med DNA.

Ok, så de barna pappa har med ei annen dame er mine helsøsken. Mens de mamma har med en annen mann de er mine halvsøsken? :lol:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer biologisk sett , ja.

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde vært flott hvis du hadde kunnet utdype dette litt.

Skrevet

Ja, dette må du nesten utdype litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...