AnonymBruker Skrevet 1. juli 2011 #1 Skrevet 1. juli 2011 Jeg driver og søker jobb for tiden og er nyutdannet. Jeg har ganske dårlige karakterer. I min bransje er det mange jobber så muligheten for å få jobb bør være der. Er det vanlig og sende inn karakterene først? Jeg har en ganske ok CV, og skal klare og skrive en god søknad. Det er ganske liten konkurranse om de jobbene jeg er utdannet til så det bør være mulig å få napp. Men kvier meg for å sende inn karakterene. Jeg er ganske god på intervju og er en sosial og omgjengelig type som lett finner tonen med andre mennesker. Håpet mitt er å få komme på intervju og vist meg frem. Hvordan gjøres det egentlig når det er en kandidat med dårlige karakterer er det sjanse for å få jobb? Er utdannet byggingeniør.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2011 #2 Skrevet 1. juli 2011 Har også tenkt på å begynne ny utdanning, da jeg frykter det blir vanskelig å få jobb. Noen sier bare at det viktigste er at du har en grad, det har jeg jo. Noen som vet om noen med litt dårlige karakterer som fikk jobb?
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2011 #3 Skrevet 5. juli 2011 Jeg var nettopp den eneste kandidaten igjen på et jobbintervju, og de var egentlig klarer til å ansatte meg. Helt til de så karkateren mine. Jeg har dårlige karaktere og fikk ikke jobben, så ja, det skjer. Har bachelorgrad.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2011 #4 Skrevet 5. juli 2011 Jeg var nettopp den eneste kandidaten igjen på et jobbintervju, og de var egentlig klarer til å ansatte meg. Helt til de så karkateren mine. Jeg har dårlige karaktere og fikk ikke jobben, så ja, det skjer. Har bachelorgrad. Hvilken bransje er dette? Hva sa de når de fikk se karakterene og hva er snittet ditt. Jeg kvier meg for å søke jobb da jeg har dårlige karakterer
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2011 #5 Skrevet 6. juli 2011 Hvilken bransje er dette? Hva sa de når de fikk se karakterene og hva er snittet ditt. Jeg kvier meg for å søke jobb da jeg har dårlige karakterer Her er poenget: ikke send inn karakterene, men CV og søknad. Bli innkalt på intervju. Som en av de første tingene på intervju sier du: "Jeg er ikke skoleflink, men i den praktiske virkelige verden gjør jeg det godt. Karakterene mine gir ikke et riktig bilde av hvem jeg er." Så kommer de til å gidde høre på deg, og du slipper å gi dem en lei overraskelse når det virker som du har drevet falsk markedsføring ! 1
Daxi Skrevet 6. juli 2011 #6 Skrevet 6. juli 2011 Hvilken bransje er dette? Hva sa de når de fikk se karakterene og hva er snittet ditt. Jeg kvier meg for å søke jobb da jeg har dårlige karakterer Jeg har akkuratt samme problem... jeg vet ikke om karakterene mine er gode nok... hva er dårlige karakterer? Jeg har C i snitt nå og vet ikke om dette er bra nok Studerer Latin-Amerika studier og har planer om å ta PPU for å bli spansklærer
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2011 #7 Skrevet 6. juli 2011 Jeg har akkuratt samme problem... jeg vet ikke om karakterene mine er gode nok... hva er dårlige karakterer? Jeg har C i snitt nå og vet ikke om dette er bra nok Studerer Latin-Amerika studier og har planer om å ta PPU for å bli spansklærer C i snitt er gjennomsnittlig, så det er helt greit. Steder som kan velge og vrake i søkere har gjerne et cutoff på B, men C kommer ikke til å diskvalifisere deg fra intervju i små bedrifter, eller deler av offentlig sektor, for eksempel. Noen spesifiserer at de vil ha eksamenspapirene innsendt sammen med søknaden, men hvis de ikke ber om det ser jeg ingen grunn til å sende dem. Det viktigste er å komme på intervju, da sender man ikke med ting som kan telle mot en.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå