Gå til innhold

Lei Vom hundemat, kjøpte Hills.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en eldre hund som elsket vom hundemat. Han må gå på medisiner som jeg blander i maten og det har fungert bra. Men for en uke siden ville han ikke ha Vom. Iblant får han middagsrester uten salt (rent fisk /kjøtt, gulrot, ris, paprika og grønnsaker) og det liker han. Han har også alltid tørrfor tilgjengelig, men spiser lite av det etter at han begynte med Vom.

Men nå er han altså matlei. Jeg kjøpte Hills boksmat for eldre hunder og han elsker det. Det er også praktisk å blande i medisin to ganger daglig. Men greia er at det er litt dyrt i lengden selv om han fortjener det beste. :)

Nå er han lei av vom, men vil det gå over?

Er det lurt å variere mer, foreksempel gi Hills og vom annenhver dag?

Hvis han vil ha noe annet enn Hills etter at han har fått smaken på det. :fnise:

Jeg kjøpte en boks hundemat på butikken og den er uåpnet. Jeg vet det inneholder mye salt, men kan jeg gi litt av det hvis det er så sjeldent som en gang i måneden? Han tåler å bytte fôr og har aldri hatt mageproblemer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å forsøke Norwegian Polar istedet? Hunden min liker ikke V&H i det hele tatt, men førstnevnte går ned på høykant, det minner mer om grov leverpostei, og hvilken hund liker vel ikke det? ;) Og NP er vel noe av det beste hundefòret man kan få tak i. Glansfull skinnende pels, mindre tannstein, mer energi, og ikke minst veldig sunt, ikke er det dyrt heller. :)

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å forsøke Norwegian Polar istedet? Hunden min liker ikke V&H i det hele tatt, men førstnevnte går ned på høykant, det minner mer om grov leverpostei, og hvilken hund liker vel ikke det? ;) Og NP er vel noe av det beste hundefòret man kan få tak i. Glansfull skinnende pels, mindre tannstein, mer energi, og ikke minst veldig sunt, ikke er det dyrt heller. :)

Hvor får jeg kjøpt Norwegian Polar? Går det bra å fryse ned når hundematen er åpnet?

Hunden veier bare 4 kilo og jeg kan ikke kjøpe store bokser/pølser med hundemat hvis de ikke kan fryses når de åpnes.

Hills er dyrt, men hvis jeg bare förer med Hills vil det koste cirka 300 kroner i måneden siden han er liten. Det klarer jeg å betale, men hvis han går lei av Hills kan jeg kanskje prøve RP, eller variere kosten litt og gi begge deler. Takk for svar. :)

TS

Skrevet

Jeg forer på NP. Kjøper 20 kiloes sekker fordelt på 10 kg hver gang. Hunden min spiser ca 250 gram hver dag. De er delt opp i 500 grams kubber så alt blir fryst og jeg tar opp en kloss og tiner den. Holder seg da et par dager i kjøleskapet også uten noe problemer.

Lukter bedre enn V&H og er vist mindre grisete!

Skrevet (endret)

Hvor får jeg kjøpt Norwegian Polar? Går det bra å fryse ned når hundematen er åpnet?

Hunden veier bare 4 kilo og jeg kan ikke kjøpe store bokser/pølser med hundemat hvis de ikke kan fryses når de åpnes.

Hills er dyrt, men hvis jeg bare förer med Hills vil det koste cirka 300 kroner i måneden siden han er liten. Det klarer jeg å betale, men hvis han går lei av Hills kan jeg kanskje prøve RP, eller variere kosten litt og gi begge deler. Takk for svar. :)

TS

http://www.norwegian-polar.no/ Der står det hvor de selger i landet. Jeg har bare erfaring med pølser så langt. De veier 800 gram, kutter den i 2 og tar halvparten i kjøleskapet og den andre i frysa, NP kan fint ligge i kjøleskapet en uke. Hunden min veier bare 9 kg, men funker bra selv om :) Betaler vel 25,- for hver pølse på dyrebutikk. Gir selv 100g NP til frokost og 50g Hills tørrfòr til kvelds, litt redd for at vekta skal skyte til værs med kun NP :P

Endret av Nebel86
Skrevet

Hvilken type Vom bruker du da? Finnes jo flere typer å velge mellom hvis det er det enkleste for deg å fôre på. :)

AnonymBruker
Skrevet

Han har fått vom med laks daglig i nesten ett år, men for noen uker siden kjøpte jeg vom med kylling. Jeg bruker kjøkkensag og deler opp pølsene og setter de tilbake i fryseren i porsjonstykker og er ikke sikker på om det er vom med kylling han ikke har sansen for eller den med laks.

Men han elsker visst Hills nå og hvis han ikke blir lei av Hills vil han kanskje ikke ha vom på en stund... Han kan nekte å spise og hoppe over et måltid og siden han får medisiner i maten to ganger dagen må jeg gi noe som faller i smak. Jeg kan gi medisiner med pimpette, men det er greiest å ha det i maten.

AnonymBruker
Skrevet

Etter at han begynte med Hills har han fått mer avføring, opp til tre ganger daglig. Når han gikk på vom var det mindre. I dag ville han ikke ha Hills, den har stått åpnet i kjøleskapet i to døgn og er ikke helt fersk...

Han har funnet ut av at hvis han ikke vil ha noe og det ikke er ferskt, får han noe annet som tas opp fra fryser eller fra skapet. Dette på grunn av medisinene han får i maten. Er klar over at jeg har latt det gli ut, må vel begynne å gi medisinene separat og lære han at han må spise det han får eller forsyne seg av tørrfôret. Smarte hunden...

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Ts igjen.

Han var ikke matlei, men fikk feil type vom. Han vil bare ha den med laks og er så glad igjen etter at matmor trodde han var matlei. Nå slikker han opp skåla og er fornøyd. Men vi hadde noen dager han ikke ville ha annet enn butikkmat, og det fikk han ikke.

Han spiste litt hills, men da måtte den være nyåpnet og han ble aldri glad i det. Har flere bokser hills i skapet, men skal blande det ut med vom eller usaltet middagsrestmat. Det kom ut en kokebok med hundematoppskrifter for noen år siden, tror den het Voff. Fås den kjøpt i dag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...