AnonymBruker Skrevet 1. juli 2011 #1 Skrevet 1. juli 2011 Hei! Trenger tips om hvordan jeg kan avvise en fyr på en passende måte. Møtte han via en felles venn som prøver å spleise oss, og vi burde egentlig være en supermatch (har mange like interesser), men etter å ha tilbrakt én kveld med fyren, så har jeg fått han skikkelig i vrangstrupen! Først virket han veldig hyggelig, men utover kvelden viste det seg at han har et ego av gigantiske dimensjoner, og jeg orker ikke tanken på å tilbringe mer tid med han. Vi var en gjeng som var på fest hjemme hos oss, så kunne ikke "flykte" fra han heller.. Jeg er generelt hyggelig og vennlig mot alle jeg møter, og tok derfor høflig del i alle samtalene hans. Har i ettertid skjønt at jeg ikke burde gjort det, nå tror han tydeligvis at vi er soulmates.. Lur som han var, så spanderte han to øl på meg, slik at vi "kunne ta det igjen ved en senere anledning". Dette var før han begynte å vise de mer irriterende sidene sine, og jeg syntes han virket ålreit og takket dermed ja. Det første han gjorde etter at han hadde dratt hjem var å lete meg opp på fjesboka, og nå har han på en eller annen måte fått tak i nummeret mitt og begynt å sende meldinger også.. Vil helst bare ignorere han, men jeg er alt for høflig av meg! Vi bor dessuten på et lite sted, så er relativt stor sjanse for å støte på han tilfeldig gata. Har jo på en måte "plikt" til å møte han igjen siden jeg skylder han øl, men det frister EKSTREMT lite å tilbringe tid med han.. Noen som har tips til hvordan jeg burde gå fram? 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2011 #2 Skrevet 1. juli 2011 Kjøp to halvlitere og sett de på trappa hans 13
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2011 #3 Skrevet 1. juli 2011 Du er ikke pliktig i å kjøpe han noen øl, spanderer man så spanderer man. Det du bør gjøre er å enkelt å greit si til han at dere to ikke kommer til å funke. Enten ansikt til ansikt eller på sms, dere er såpass tidlig i gamet at en sms skader ikke synes jeg. 9
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2011 #4 Skrevet 1. juli 2011 Har han selv tatt opp at du skylder ham en øl, eller er det bare du som krisemaksimerer? Om jeg var deg ville jeg ikke kommet inn på temaet i det hele tatt, men om han maser gjentatte ganger om å få tilbake ølen sin ville jeg tilbudt ham en ølboks fra Rema. 5
waco Skrevet 1. juli 2011 #5 Skrevet 1. juli 2011 Neste gang du møter ham så har du ikke barbert deg under armene. 5
Tonka Skrevet 1. juli 2011 #6 Skrevet 1. juli 2011 Det var det første jeg tenkte også, sett to øl på trappa hans. Ellers kan du jo kjøpe to øl, treffe ham og gi dem til ham. Si at kjemien ikke er helt på plass men at du liker å gi tilbake det du skylder. 1
Tøydokke Anna Skrevet 1. juli 2011 #7 Skrevet 1. juli 2011 Synes heller ikke du skylder ham noe. Bare send ham en sms eller noe og si at det ikke kommer til å funke mellom dere. Bedre å ta det nå, enn å gi ham falske forhåpninger fordi du ikke tør å si ifra 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2011 #8 Skrevet 1. juli 2011 Du skylder han ingenting! Om han hadde lyst til å spandere øl på deg så skal ikke du føle noe på det. Ikke la han spille på din dårlige samvittighet. Jo mer du svarer på meldinger fra han jo mer masete og kravstor vil han bli, man driver da ikke med veldedighet! Gjør alt på Facebook utilgjengelig for han og ikke svar på noen flere meldinger, eller la det dø sakte ut. Hadde det vært meg så hadde jeg blitt rimelig irritert om en slitsom fyr hadde sendt meg meldinger når jeg ikke engang har gitt nummeret til fyren. Gir du ikke beskjed nå så vil han ikke gi seg! Det er synd man ikke kan være hyggelig mot folk uten at de tror det er noe mer... 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2011 #9 Skrevet 1. juli 2011 Godt mulig at jeg krisemaksimerer ja. Greia var at hele gjengen gikk på butikken for å handle øl i fellesskap, og da kjøpte han en en sixpack som jeg fikk to bokser av. På den måten mente han at vi hadde et fint påskudd til å møtes for å drikke øl sammen snart igjen. Han ble fryktelig pågående utover kvelden og ga meg masse idiotiske komplementer.. Mot slutten virket det også som om det var en selvfølge at vi skal henge masse sammen framover. Tror jeg må slutte å være hyggelig mot folk! :gjeiper: Kjøp to halvlitere og sett de på trappa hans Neste gang du møter ham så har du ikke barbert deg under armene. Haha, har tenkt på noe à la dette selv! Men jeg er som sagt alt for høflig, har alltid hatt problemer med å si ubehagelige ting til folk.. Tenker at jeg kan finne på unnskyldninger for at det ikke passer å møtes, og så håpe at han tar hintet, selv om jeg vet at det er veldig dårlig gjort. Det dumme er at vår felles kompis tydeligvis har fortalt masse om meg, at jeg er singel og på leting, etc.. Skulle jo ønske jeg likte fyren, men noen ganger funker det bare ikke!
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2011 #10 Skrevet 1. juli 2011 Godt mulig at jeg krisemaksimerer ja. Greia var at hele gjengen gikk på butikken for å handle øl i fellesskap, og da kjøpte han en en sixpack som jeg fikk to bokser av. På den måten mente han at vi hadde et fint påskudd til å møtes for å drikke øl sammen snart igjen. Han ble fryktelig pågående utover kvelden og ga meg masse idiotiske komplementer.. Mot slutten virket det også som om det var en selvfølge at vi skal henge masse sammen framover. Tror jeg må slutte å være hyggelig mot folk! :gjeiper: Haha, har tenkt på noe à la dette selv! Men jeg er som sagt alt for høflig, har alltid hatt problemer med å si ubehagelige ting til folk.. Tenker at jeg kan finne på unnskyldninger for at det ikke passer å møtes, og så håpe at han tar hintet, selv om jeg vet at det er veldig dårlig gjort. Det dumme er at vår felles kompis tydeligvis har fortalt masse om meg, at jeg er singel og på leting, etc.. Skulle jo ønske jeg likte fyren, men noen ganger funker det bare ikke! Prøv å få fram at du har noe på gang med en annen fyr, kameraten din kan da ikke vite alt? Da slipper du å være frekk, og du blir kvitt ham. Jeg lover det funker! Litt feig måte, men mye bedre enn å la seg bli plaget hver dag. 1
Gjest navnelapp Skrevet 1. juli 2011 #11 Skrevet 1. juli 2011 (endret) Tenker at jeg kan finne på unnskyldninger for at det ikke passer å møtes, og så håpe at han tar hintet, selv om jeg vet at det er veldig dårlig gjort. Menn tek ikkje hint, med mindre hintet er ubarberte armholer, og mannen er waco. Sei til vennen din at det ikkje funka for din del, og be han fortelje det til kompisen så diskret som mogeleg. Kva var det Alfred sa: Du Lina, den derre giftingen, den tar vi å skiter i. Omtrent så diskret. Endret 1. juli 2011 av Alt godt 5
Gjest Håpløs Skrevet 1. juli 2011 #12 Skrevet 1. juli 2011 Er ikke så veldig sjarmerende med menn som må låner bort øl. Selv om det skulle være et påskudd til å møtes igjen høres han bare gnien ut. Jeg ville glemt de to boksene. Det er jo snakk om en helt ubetydelig sum. 4
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2011 #13 Skrevet 1. juli 2011 Har (som sikkert mange andre) vært i samme situasjon selv. Fyren skrev sms flere ganger om dagen (som jeg konsekvent ikke svarte på) og skrev til meg på face-chatten (som jeg var så dum å svare på!). Etter noen dager gjorde jeg sånn at han alltid så meg som fralogget på facebook, men fyren fortsatte å skrive smser.. Sendte tilslutt en sms hvor det ganske enkelt sto at jeg ikke var intrestert og at de ikke kom til å skje noe mellom oss, og fikk en hyggelig "avsluttende" sms fra han. Etterpå følte jeg meg litt slem som sa det så direkte, men følte at han ikke tok noe hint siden jeg aldri svarte på smsene hans. Lever i den tro at det var det beste for begge. Jeg ble kvitt han, og han innså at det ikke var noe vits i å bruke energi på meg 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2011 #14 Skrevet 1. juli 2011 Du skylder han ingenting! Om han hadde lyst til å spandere øl på deg så skal ikke du føle noe på det. Ikke la han spille på din dårlige samvittighet. Jo mer du svarer på meldinger fra han jo mer masete og kravstor vil han bli, man driver da ikke med veldedighet! Gjør alt på Facebook utilgjengelig for han og ikke svar på noen flere meldinger, eller la det dø sakte ut. Hadde det vært meg så hadde jeg blitt rimelig irritert om en slitsom fyr hadde sendt meg meldinger når jeg ikke engang har gitt nummeret til fyren. Gir du ikke beskjed nå så vil han ikke gi seg! Det er synd man ikke kan være hyggelig mot folk uten at de tror det er noe mer... Jeg er så enig, liker absolutt ikke at han plutselig har fått tak i nummeret mitt. Dersom en fyr er interessert, så får han spørre meg personlig om å få det! Syns det gir et litt dårlig inntrykk å skaffe seg nummeret på annet vis.. Prøv å få fram at du har noe på gang med en annen fyr, kameraten din kan da ikke vite alt? Da slipper du å være frekk, og du blir kvitt ham. Jeg lover det funker! Litt feig måte, men mye bedre enn å la seg bli plaget hver dag. Dette har jeg ikke tenkt på, det høres jo ganske lurt ut! Feigt ja, men så slipper jeg jo å si de aller mest ubehagelige tingene. Fikk forresten høre at han hadde klagd høylytt til de andre som var på festen (mens jeg var ute og røyka) om at han aldri fikk seg dame, hvor lei han var av å være singel og av at jentene alltid ville være kompis med han, aldri noe mer.. Uff, jeg syns synd på han, men kan jo ikke akkurat date noen av medlidenhet heller! Men dere har sikkert rett ang. pilsen da, det var jo hans valg å spandere, jeg trenger sikkert ikke tenke så mye på det. Men ville det være greit å si det som det er over sms, eller burde jeg gi han en sjanse til og møte han igjen, for så å si det ansikt til ansikt? Er jo egentlig ikke noe vits i det siste da, jeg er hvertfall sikker på at det aldri kan bli noe mer seriøst fra min side. Takk til alle som har tatt seg tid til å svare, forresten! Dere er til stor hjelp, jeg er nemlig helt håpløs i sånne situasjoner!
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2011 #15 Skrevet 1. juli 2011 Glem de to ølene. Det er snakk om to pils og bare en bagatell. Send en sms og si at du ikke er interessert i mer enn vennskap og at du håper han finner seg en kjæreste han matcher med. Etter det lar du være å svare han på meldinger og chat på facebook. Du kan også hindre han i å se at du er pålogget, men vet ikke hvordan man gjør det. Skriver han at du skylder han to øl, kan du avtale å møte han utenfor Rimi. Ferdig med saken. 3
Gjest nupp Skrevet 1. juli 2011 #16 Skrevet 1. juli 2011 han bruker det som unskyldning for å møte deg. tror ikke han egentlig bryr seg om ølen. du må si ifra til vennene dine at de ikke skal gi bort nummeret ditt uten din samtykke. du kan jo sende en sms hvor det står du ikke er klar for noe form for forhold nå. om han vennene dine har sagt noe annet, så tar han sikkert hintet. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2011 #17 Skrevet 1. juli 2011 Dere kommer til å bli et par. Det er ofte sånn det starter, dame synes fyr er drittsekk, dame blir innerst inne litt tent (men nekter plent for det), dere treffes "tilfeldig" et halvår/år senere, dame blir sjarmert i senk, blir et par noen måneder senere. Trust me.
Gjest nupp Skrevet 1. juli 2011 #18 Skrevet 1. juli 2011 anonym: haha , det har aldri skjedd med meg. enda så mange stalkere det er der ute 4
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2011 #19 Skrevet 1. juli 2011 anonym: haha , det har aldri skjedd med meg. enda så mange stalkere det er der ute Det er sant. Men denne fyren er ikke en stalker. Han har felles venner med dama og de er egentlig supermatch. De kommer til å treffes før eller senere gjennom venner (+ at de bor på et lite sted), og han har allerede gjort såpass inntrykk på TS at hun skriver om det på et forum på nettet. Hun kommer garantert ikke til å glemme han. Om 3 år har de barn sammen. TS, du kan like gjerne flytte inn til han nå, først som sist. It is your destiny.
Bankai L Skrevet 1. juli 2011 #20 Skrevet 1. juli 2011 Syntes du skal kjøpe 2 halvlitere og gi de til han. Så kan du heller si at du er opptatt fremover og ikkje har tid til han. Hvis han ikkje tar hintet får du være direkte og si at du ikkje er interrisert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå