LimaLama Skrevet 1. juli 2011 #1 Skrevet 1. juli 2011 Vi totalrenoverer kjøkkenet....alt nytt og vi har verdens hyggeligste og dyktigste snekker til å gjøre arbeidet....men det elektriske tar han naturlig nok ikke.... ...leide inn elektriker... Han er en utrolig negativ type som bare går rundt å sutrer og finner feil med det elektriske overalt. Han bytter alt i sin vei og finner seg tilrette. Dette er ikke det vi hadde planlagt eller ønsket (eller spurt om!). Jeg forstår at dersom det er store feil er det bra at han retter opp brannfeller (vi er jo ikke elektrikere og vet ikke bedre).....Men jobben som skulle være gjort på en formiddag har nå tatt fire dager og han kommer tilbake på mandag..... Jeg er usikker på hvor mye dette vil koste..... I tillegg ser jeg at han har ripet opp benkeplaten noen steder. Riktignok i overflaten, men utrolig irriterende når alt skal være nytt og flott. (En vil jo slite kjøkkenet sitt selv....) Kan vi be om godgjørelse på skader han gjør underveis (les: i benkeplaten)? Noen med erfaring ang. surmulene "evighets elektrikere"???
Gjest gjest- silje Skrevet 1. juli 2011 #2 Skrevet 1. juli 2011 Ring sjefen hans og klag, si det som det er at han har tatt seg til rette, og gjort ting dere ikke har bedt om. Si du ikke ønkser å betale for uønsket arbeid. Og så sier du at de får sende en annen til å fullføre oppdraget som skulle vært ferdig for flere dager siden. Nevn også skadene, tror det skal gå under forsikringen? Er du saklig, men streng, så slipper du nok å betale alt det andre, og kanskje få en billigere pris på det han egentlig skulle gjort.
LimaLama Skrevet 2. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 2. juli 2011 Vi får se etter mandagen og se om han blir ferdig da. Uansett ringes sjefen.....håper skadene dekkes!
Susijenta Skrevet 4. juli 2011 #4 Skrevet 4. juli 2011 Til neste gang dere skal ha utført arbeid av snekker, elektriker, rørlegger eller lignende, så burde dere lage en kontrakt de skal signere på, om at eventuelle skader o.l. skal dekkes osv. Og sjekk alltid overflater når noen har vært der, så dere vet hvem som har utført skaden. Og det er absolutt ikke unormalt å holde igjen penger til eventuelle skader har blitt rettet opp. I kontrakten kan det også stå at eventuelle ekstra arbeider skal prises og konfronteres med dere før de utføres. Jeg har vært altfor snill og beskjeden på dette tidligere, men det kommer ikke noe godt ut av det dessverre. Så nå er det andre boller.
LimaLama Skrevet 4. juli 2011 Forfatter #5 Skrevet 4. juli 2011 Takk for tips! Elektrikeren ble HELDIGVIS ferdig i dag! *puh* Vi har lært MYE av denne runden med håndverkere! Så ja; neste gang = kontrakt. (Håper forresten det blir lenge-lenge til neste gang vi trenger håndverker...) Blir spennende å se regningen etterhvert. Vi har heldigvis ikke betalt noe på forhånd eller hatt delbetalinger. Så vi står i det minste litt sterkere.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå