Gå til innhold

Kan eieren av nettverket se hvilke sider på internett jeg er inne på?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan eieren av det trådløse nettverket (eller nettverket generelt) se hvilke sider jeg er inne på? Eller ser man dette kun i loggen på pcen? :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan eieren av det trådløse nettverket (eller nettverket generelt) se hvilke sider jeg er inne på? Eller ser man dette kun i loggen på pcen? :P

Det tror jeg bestemt ikke går an sånn uten videre

Gjest Bjørn82
Skrevet

Da må isåfall nettverks eier ha tilgang via nettverket til din PC. Dvs at du har et virus el. installert

Skrevet

..mine innlegg...

AnonymBruker
Skrevet

Det kan de helt definitivt, så fremt du ikke går gjennom VPN.

Alle nettadresser går i klartekst, så med de rette verktøyene og/eller logging på routeren så kan alle adresser sees

Skrevet

Den som har kontroll på nettverket du går gjennom for å komme deg på nett vil kunne følge hvor du går, unntatt om du går via VPN.

• Liker 1
Skrevet

Hvis eieren av nettverket skal se denne informasjonen, må to kriterier oppfylles:

-Vedkommende må være et stykke over gjennomsnittet datakyndig

-Vedkommende må interessere seg for å overvåke det du gjør

Teoretisk sett kan dette bli overvåket, men hva er sannsynligheten for at nettverkseieren skulle gidde å bruke tid på dette, selv om vedkommende vet hvordan det skal gjøres?

Jeg ville vært mere bekymret for om noen på lokalnettverket skulle forsøke å få tilgang til filene på PC'en din.

• Liker 1
Gjest Nedfall
Skrevet

Hvis eieren av nettverket skal se denne informasjonen, må to kriterier oppfylles:

-Vedkommende må være et stykke over gjennomsnittet datakyndig

True. De programmene som linkes til lengre opp, kjører under linux. Men.. tror det var snakk om en applikasjon som kunne installeres i firefox, som kunne brukes til noe av det samme? Da begynner det å bli farlig lett.

-Vedkommende må interessere seg for å overvåke det du gjør

Akkurat det er det nok mange som gjør. Der det stopper er vel heller datakunnskapene.

-Teoretisk sett kan dette bli overvåket, men hva er sannsynligheten for at nettverkseieren skulle gidde å bruke tid på dette, selv om vedkommende vet hvordan det skal gjøres?

Jeg ville vært mere bekymret for om noen på lokalnettverket skulle forsøke å få tilgang til filene på PC'en din.

Det er mange som er livredde for hva hackere kan plukke ut av info fra datamaskinen deres, men samtidig har dem en ulåst postkasse. Go figure.

Gjest padawan
Skrevet

så lenge en har tilgang til nettverket så kan en avlytte det og se det meste av trafikken fra de andre på nettverkt, iallefall så lenge det ikke er kryptert.

AnonymBruker
Skrevet

Sååå.. hvis jeg går inn på en spesiell side så kan pappa se dette? Hvis han er flink nok med pc og gidder å overvåke? Må beklage mine ikke eksisterende ferdigheter innen data verden..

Gjest padawan
Skrevet

ja. er du paranoid nok så kan det jo hende han har installert programmer som logger hvor du er også...

AnonymBruker
Skrevet

Ja det kan han. Om du sitter på samme routeren som noen andre så går dette fint an. Eller om du sitter på et åpent nettverk f.eks. osv. osv.

Blir litt oppgitt over folks naivitet rundt dette.

AnonymBruker
Skrevet

Sååå.. hvis jeg går inn på en spesiell side så kan pappa se dette? Hvis han er flink nok med pc og gidder å overvåke? Må beklage mine ikke eksisterende ferdigheter innen data verden..

Korrekt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...