Gå til innhold

Effektiv trening - ned i vekt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Er det noen som kan hjelpe meg litt her inne? :D

Jeg ønsker å gå ned i vekt og bli mer trent. Er medlem av vektklubb.no og treningssenter. Flere ganger i uka så løper jeg en halv time på tredemølle. Farta mi er gjennomsnittelig på mellom 7 og 8,5 km/t. Løper hele halvtimen, altså går ikke på mølla. Jeg merker at jeg er i bedre form enn jeg noen gang har vært (har aldri hatt sansen for trening) og har god hjelp av pulsklokke. (og i går merket jeg meg at etter ca 32 minutt sto måleren på apparatet var på 3 km)Blir både svett og andpusten på slutten av halvtimen.

Men så er det dette med å klare å presse og ha noen mål og samtidig få redusert vekten min. Noen som har tips? Pr i dag er dagsrasjonen på 1300 kcal. Og jeg er der hvor jeg har lyst til å ut å løpe, både utendørs og på senter, så lenge jeg har pulsklokka. Ellers synes jeg det er kjedelig :-O Har tidligere tatt av 15 kg, så vektnedgangen min herfra går litt saktere enn det har gjort, evt jeg får i meg noen skjulte kcalbomber noen steder.

Litt vel rotete formulert! Takker for alle tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

På nettet finner man mange "løp 5km fortere", "løp 10km fortere" osv, hvor det er lagt opp program for hver uke, og disse programmene inneholder ofte intervalløkter og økter som gjlr at man får opp pulsen og forbedrer kondisjonen, det kan kanskje være greit å prøve?

fungerer hvertfall for meg :)

Edit: om du har polar-klokke har de også egne løpeprogram på nettsidene sine, der harm an også en timeplan og skjemaer man fyller ut for hver trening for å kartlegge hvordan det går :)

Endret av sequin
Skrevet

Hvis du vil presse deg litt mer syns jeg du skal prøve å løpe ute i terrenget :) gjerne bakkeløp, det er tungt!!

AnonymBruker
Skrevet

Skal kjøpe meg ny pulsklokke i dag. Så kan vurdere polar sin med sånn program. Har hittil hatt den billige til sigma siden jeg ville teste om dette var noe for meg. ¨

Ute i terreng: begynte denne uka. Her hvor jeg bor har jeg ypperlig mulighet til det siden det er mye bakker :D også har jeg jo bikkje, så må trene opp han samtidig, for han er ei sinke...:P Så Redbull: det her syntes jeg var godt tips! :D

Skrevet

Så bra! :) lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...