Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal på handletur til Sverige i morgen, og jeg prøver å tenke gjennom hva jeg skal kjøpe. Til nå har jeg kommet opp med vin, kyllingfilet, sigaretter og en blanding av boksbrus :sjenert:

Når jeg tenker meg om så er det dette jeg kjøper hver gang vi er der, og lurer på om det kanskje er andre ting som er lurt å kjøpe inn i Sverige? Noe på apotek eller helsekost som man bør kjøpe? :unsure:

Videoannonse
Annonse
Gjest grønnfi
Skrevet

Jeg vil og vite, nå er jo svenskekronen så lav at det lønner seg å dra med en hel butikk hjem virker det som :sjenert:

Jeg vet at venninnen min ofte dro over og kjøpte posesauser og supper, pasta og ris. Men om det er mye å spare på det vet jeg ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å handle inn store mengder bønner, linser og slikt i Sverige. De koster ca. halvparten og har jo eviglang holdbarhetsdato uansett....

Ellers passer jeg på å få meg med det jeg måtte trenge fra apoteket. Har skaffet meg diverse til ferien nå som immodium, magebalanserende greier(hva de nå enn het!), smertestillende, munnskyll, insektsmidler osv.

Det er ikke ofte jeg er i Sverige, så det blir mest sånt som ikke går ut på dato så lett!

Gjest NozMonster
Skrevet

hvis jeg er i sverige, så tenke jeg ikke altid over å kjøpe noe fordi det er billigere enn i norge, men heller fordi vi ikke har det i norge! for.eks disse tubene med kavli- smøreost. i sverige så finnes i de bl.a paprika og cheddar :sikle:

og sånne riskaker( ala snacker jack) med pizzakrydder :sikle:

og festis!

og har jeg funnet noen fantastiske vanilje drikke-yoghurt greier!

etter et kjapt søk så fant jeg denne siden:

http://www.svenskeporten.no/general/display.asp?iFileID=538&sKey=808

Gjest Tirkes
Skrevet

Apotek:

Otrivin (billigere)

Voltaren Gel (ikke lovlig i Norge visstnok)

En type hostesaft jeg ikke får tak på i Norge

Listerine (litt billigere i Norge)

Røyk.

Brett brus. Litersprisen er ikke noe særlig billigere enn flasker i Norge, men pleier å kjøpe et med blanda drops fordi nieser og nevøer synes det er dritkult at vi har det på lur.

Noen flasker rødvin og endel matvarer vi ikke så lett får tak på i Norge, eks store pakker rugkaker/brød som sambo elsker. Får dem i små pakker i Norge. Surret og benløs kalkunstek, ofte ferdig krydret, endel ferskmat. Lite matvarer i grunn. Jeg handler i Sverige kanskje så mye som fire ganger i året og da handler jeg gjerne klær, vesker, sko klokker..

Har fått høre at elektronikk ikke lønner seg å kjøpe fordi det ofte er billigere/like dyrt og det er fordel å ha norsk kjede til reklamasjon etc dersom man bor langt unna grensen. (Og noe om at Sverige har kortere garanti-tid enn vi har i Norge? Husker ikke).

Litt forskjellig, mao. Jeg går ikke rundt med sparelisten og snur på kroner, jeg kjøper ved egentlig bare røyk og alkohol pga prisen, resten er pga tilgjengelighet i Norge. Eller mangelen på.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

- karbonadedeig

- entrecote/ytrefilet okse

- indrefilet av svin

- andebryst

- gyros

- bacon

- røkt sideflesk

- div kjøttpålegg

- ost

- hvetemel

- vaskemidler

- Söder-te og Dronningsylt :)

- Ramlösa

- Cider

- Capri-Sonne

- litt div sjokolade (After Eight/Anthon Berg som er under halv pris)

AnonymBruker
Skrevet

Siden jeg er født og oppvokst i Sverige så er det en del ting jeg, akkurat som Noz :), kjøper fordi det finnes der og ikke i Norge:

Messmör - sååå godt pålegg!

Hallonkräm - verdens godeste dessert, gjerne med en skvett (lett-) melk i.

Frödinge Ostkaka - Oooohh du verden så god denne er! Og så kan den fryses ned og nytes ved et senere tilfelle. :)

Påsk-/Julmust - denne brusen er bare så fantastisk god, men den selges bare ved jul/påske tider :(

Ekströms Nyponsoppa - også denne er sånn namme-nam som bare er såååå god!

Timotei Hårshampoo - den har en så frisk og nydelig vår-/sommerduft, finnes ikke maken

Önos Fläderblomssaft - (på glassflaske) helt unik og nydelig smak

Tja, det er vel det som er som best å få med seg. Ligg unna den svenske "Norsk Kneip"! Lysere brød har jeg ikke sett, den er lysere enn loff, inneholder mer sukker enn cola og hvordan i all verden de har fått for seg at det er "Norsk Kneip" skjønner jeg bare ikke!

Hvis dere er forbi en plass hvor de har "Överskottsbolaget" også så pass på å stikke innom der, der har de mye, vanvittig mye bra ting til en fantastisk billig pris. Klær, badegreier, grillgreier, alt mulig egentlig - til en helt sykt billig pris.

Skrevet

Mange gode tips her, tusen takk!

Tror jammen meg at jeg skal kjøpe noen av disse tingene vi ikke har i Norge, høres jo veldig interessant ut :) Skal bare til Åre, så vi får se hvordan utvalget er!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ihvertfall tatt en tur innom apoteket, for det er mye der som er billigere enn her i Norge. Og det er en del du får kjøpt der som du ikke får kjøpt her, gjerne sterkere smertestillende enn hva som selges reseptfritt her.

Nå bor vi nærme Sverige så vi kjøper det meste der, men på typiske grensehandlere så er de også flinke til å selge, unnskyld uttrykket, billig dritt.

AnonymBruker
Skrevet

Karbonadedeig, bacon, indrefilet okse, pils, brusbokser, snop, og mer.

Skrevet

Saft, vaskemiddel og meieriprodukter, i tillegg til en del som allerede er nevnt. Kjøper ikke kyllingfilet, for de er ofte så dårlige. Da går jeg heller for First Price her hjemme.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Karbonadedeig, bacon og "fancy" kjøttvarer fordi det er billiere enn i Norge. Diverse korn (til brød og knekkebrødbaking), koster flesk på helsekostbutikker i Norge.

Drikkeyogurter i diverse smaker, magervarianten av cottage cheese, soyamelk.

Brus, cider, øl og vin (hvis systembolaget).

Smågodt.

Mere smågodt.

Og sjokolade :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...