Tøsen Skrevet 1. juli 2011 #1 Skrevet 1. juli 2011 http://www.dagbladet.no/2011/06/30/nyheter/utenriks/oppdragelse/17139286/ Noen som har liknende historier?
la Flaca Skrevet 1. juli 2011 #2 Skrevet 1. juli 2011 Tja, borsett fra de håndskrevne kortene så er jeg enig i alt dama fra helvete sier jeg. Kan faktisk forestille meg hva slags jente den kommende svigerdattera, og sånne folk irriterer jeg meg over selv. Mulig jeg også er snobb da, meget mulig.
Gjest Trolltausa Skrevet 1. juli 2011 #3 Skrevet 1. juli 2011 Brevet fra den kommende svigermor var ikke helt heldig. Hun kunne løst dette på andre, og bedre, måter enn å skrive en mail hvis hun hadde noe å klage på. Men... mange av punktene i mailen dreide seg faktisk om (mangel på) normal folkeskikk, og hadde ikke orbruken i mailen vært så "over-the-top-prippent", så tror jeg ikke den kommende svigerdatter hadde vært den som hadde fått sympatien.
Tøsen Skrevet 1. juli 2011 Forfatter #4 Skrevet 1. juli 2011 Jo, jeg leste vel meg også frem til at svigerdatteren kanskje var litt udannet. Men er det noen som har noen verre historier da? Gjerne noen morsomme historier om svigers.
addict Skrevet 1. juli 2011 #5 Skrevet 1. juli 2011 Jeg og tolker forloveden som udannet her. Hadde nok ikke sendt kort, siden vi lever i 2011, men...
Gjest Dorey Skrevet 1. juli 2011 #6 Skrevet 1. juli 2011 Det værste etikettebruddet man kan gjøre er faktisk å påpeke andres mangel på manèrer, så her bør vel den godeste svigermoren ikke kaste sten i glasshus. Når det er sagt er jeg enig i alle punktene hun listet opp (desverre sender man ikke håndskrevne kort til hverandre, men det hadde vært herlig om dette fremdeles ble praktisert). Det er få ting som er så ubehagelig å snakke om som andres sykdom, i allefall i festlig lag.
Ciara Skrevet 1. juli 2011 #7 Skrevet 1. juli 2011 Burde ikke svigermoren formulert dette i et håndskrevet brev framfor mail? Jeg synes det høres ut som en grusom kombinasjon av svigerdatter og svigermor, høres ut som om begge har en del problemer. Når det er sagt setter jeg for min del stor pris på gjester som er så avslappet at de sover så lenge de vil og forsyner seg med mer mat uten å bli nødet. 1
Surriball Skrevet 1. juli 2011 #8 Skrevet 1. juli 2011 Ah, så behagelig det er at vi sier "Takk for sist" når vi møtes og "Tusen takk for meg!" når du forlater vertskapet her i landet... Men ja, svigermor overdrev kanskje litt, men det virker jo ikke som svigerdattera var verdens best oppdragne heller da.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2011 #9 Skrevet 1. juli 2011 Dette var langt over kanten og ganske morsomt egentlig. Nå vet vi ikke hvordan svigerdatteren egentlig har oppført seg. Selv om brevet virker krast så kan det faktisk hende det er godt pakket inn og at ting som her skjedd er mye verre enn det står i der. Jeg har selv en svigersønn som tråkker langt over grensa noen ganger. Ikke bare min, men alle som kjenner han og som er på besøk hos oss. Han har ikke lært seg folkeskikk overhodet! Han er arrogant, frekk og kjører over meg som bor i huset. Må innrømme at jeg gruer meg til hver gang han skal komme. Jeg skjønner ikke hva min datter ser i han og håper hun en dag får opp øyenene. Jeg har ikke sagt noe og kommer selvfølgelig ikke til å skrive en slik type mail. Så hva gjør man med sånt? Sier man noe så ender man opp som den slemme svigermoren uansett hvor pent man sier det. Dette er et menneske man skal ha mye kontakt med i årene som kommer så kanskje denne svigermoren ville ta det før de gifta seg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå