Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Desember 2008 kjøpte jeg spisebord med 8 stoler på Skeidar. Reklamerte i mai på 2 av stolen da "sitteplata" under stoppingen knakk. Ble i beg av juni kontaktet av ei hyggelig dame fra kunderservice som kunne fortelle at stolene var gått ut av produksjon, slik at jeg ikke kunne få nye. Men jeg kunne få levere tilbake alle 8 stolene og finne meg nye innenfor samme sum som de stolene jeg hadde kjøpt. Dette syntes jeg var en grei deal.

Var i går på Skeidar for å se om jeg fant nye stoler. Da bordet er i valnøtt ønsket jeg stoler der i allefall stolbeinene var i valnøtt. Dette hadde de bare en sort av, og denne stolen likte jeg ikke. Selgeren sa at hun regnet med at det kom nye typer til høsten - hun regnet med at de ville bli introdusert i augustsalget. Så jeg skal vente til da med å se om jeg finner nye stoler jeg liker.

Men hva om jeg ikke finner noen stoler jeg liker (valnøtt). Har jeg da noen rettigheter ang spisebordet. Jeg kjøpte jo bord/stoler som jeg likte "sammen". Lurer på om jeg kan "kreve" at de også tar bordet tilbake slik at jeg kan kjøpe nye stoler og bord som passer sammen.

Noen som vet eller har erfaring???

(tenkte ikke på å spørre selger i går)

Videoannonse
Annonse
Gjest Tirkes
Skrevet

Er det ikke mulighet å be dem betale for reperasjon/møbelstopping? Mesteparten av møbler går an å fikse, men er ofte dyrt. Hadde jeg likt møbelementer så ville jeg bedt om det tror jeg.

Skrevet

Er det ikke mulighet å be dem betale for reperasjon/møbelstopping? Mesteparten av møbler går an å fikse, men er ofte dyrt. Hadde jeg likt møbelementer så ville jeg bedt om det tror jeg.

Da det skjedde det samme med en av stolene for 8-10 mnd siden (fikk da ny stol), tror jeg ikke at stolene kommer til å vare. I praksis betyr det jo at 3 av mine 8 stoler har blidd ødelagt. Stoler derfor ikke på at stolene kommer til å vare - er kanskje derfor hun på kundeservice sa at stolene var gått ut av produksjon..........

Gjest Tirkes
Skrevet

Ah, meget mulig ja. Jeg vet ikke om du har krav på nytt bord. Stolene er jo et naturlig sett, med bord mikses det ofte med. Du kan jo høre. Si at de har for dårlig utvalgt blant tretypen som bordet ditt er i, og at du ønsker et matchende sett. Men er nok mulig de heller gir deg et godt tilbud på et nytt bord, dersom de har retten på sin side.

Skrevet

Min erfaring med tilsvarende problem, dog hos IKEA ,som er i ypperste klasse når det kommer til reklamasjoner.

Jeg hadde 3 + 2-seter og lenestol. Lenestolen gikk i stykker (liten del som sikkert koster 20 kr. men sofaen var utgått), jeg fikk først tilbud om ny lenestol, men siden sofaserien hørte sammen, ble det til at de byttet ut alle 3.

Så jeg hadde en 3 år gammel sofaserie som de tok med seg, når de leverte den splitter nye sofaserien, som de fraktet gratis fram og tilbake. Det kaller jeg service!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...