Gå til innhold

Kjøpe bil usett

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at det er noe ikke alle ville gjort, men den står ganske langt unna meg. Jeg skal altså få den fraktet til meg.

Må selvfølgelig sjekke opp fraktfirma.

Hva annet må jeg passe på, og hvordan gjør jeg ting?

Har fått oversendt kontrakt fra en privatperson. Det er en ganske ny bil med tre års fabrikkgaranti, registrert for første gang for under et år siden.

Men den har ikke skilter på seg nå, så jeg får jo ikke sjekket heftelser, slik jeg har forstått at man må gjøre.

Jeg har jo også to års reklamasjon.

Annet jeg må huske på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du må huske å trekke deg fra dette kjøpet hvis du vil gjennomføre det slik du beskriver. En bil som er under ett år gammel koster vel såpass mye at det må lønne seg å dra å se og teste den? Selv om du må fly... I det minste kreve en bruktbiltest hos NAF? Hvorfor kan ikke bilen fraktes på egne hjul? Er mye billigere enn å måtte få et fraktfirma til å kjøre den til deg. Da kan du jo avtale forbehold om at du trekker deg fra kjøpet når du henter den hvis den ikke er som avtalt. Få i det minste en venn, student eller noen andre som kan kjøre den billig for deg på egne hjul. Og hvorfor er det ikke skilter på den? En privatperson som eier en så ny bil uten skilter..?!? Nei, trekk deg fra denne dealen!

• Liker 1
  • 2 måneder senere...
Skrevet

Kjøpte bil usett fra Førde. Jen fant på FINN.NO

Fikk den sendt til Drammen med lastebil.

Kom og hentet den.

Alt stemte.

De fleste er vel OK?

Men du kan da GOOGLE selgeren litt, så ser du det meste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...