Gå til innhold

Tilpasning og eventuell graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oki, ut av skapet :rosasmil: Til nå har mine graviditetsinnlegg blitt skrevet som gjest, men altså vi planlegger og bli prøvere. Meeeen, ikke før jeg kan være ganske sikker på at kjolen min passer til bryllupet. Vi har lyst til å begynne i april, men venter kanskje til mai? (bryllup 31.juli).

Grunnen til at vi prøver før bryllupet, er at jeg er student, og får og kunne få støtte må jeg ha noe igjen på skolen før jeg går ut i permisjon. Så det ikke klaffer innen august er over, må vi vente jeg er ferdig student og har jobbet litt.

Og nå til det store spørsmålet mitt da; jeg har bestilit en maggie sotero kjole (moulin rouge). Kan noen sømdyktige damer her hjelpe meg med hvor mye søm det er å gå på, altså om den kan legges ut litt, hvis vi skulle være så heldige og klare det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har sett litt på ferdigsydde kjoler og det er ikke mye å gå på mhp utlegging.... Litt er det jo alltid...

Spørs jo også på hvor rask magen din vokser da, noen syns det på fra første mnd mens andre kan gå i 5 mnd uten at magen syns...

vet ikke om jeg ville tatt sjansen på å bli gravide før 2 mnd før bryllupet, prøve i juni???

Lykke til uansett :)

Skrevet

Jeg hadde ikke tatt sjansen. Ihvertfall ikke hvis du er bestemt på en slik kjole.

Da jeg skulle ha nummer en fikk jeg mage pang med en gang, mens med nummer to syns ingenting før nærmere femte mnd. Så jeg ville ikke gjort det......

Gjest Engel, ikke pålogget
Skrevet

Dere kan jo gjøre som oss! jeg slutter på pillen nå 3 mnd før bryllupet, men vi kommer til å prøve å unngå å bli gravid før bryllupet (unngår samleie de dagene det er størst sjanse for å bli gravid). Men da er forhåpentligvis kroppen i normal rytme til bryllupet, sånn at vi blir gravid raskt etterpå hvis vi er heldige!

En ting er at kjolen kan bli trang, det er vel minste problemet. Men noen blir veldig dårlig under svangerskapet, enn om du ligger og spyr i bryllupet ditt? Det vil jeg helst slippe selv om lengselen etter barn er stor.

Skrevet

Planlegger også å prøve å bli gravid etter hvert, men kommer til å vente til etter bryllupet. Faren for kvalme og stuptretthet er hovedgrunnene til at jeg vil vente. Og så vil jeg kunne drikke sjampis på den store dagen uten å ha dårlig samvittighet! Har sett folk som begynner å få mage etter 2 mnd, så om det ikke skal synes bør man vel kanskje ikke prøve før det virkelig nærmer seg?

Skrevet

Det gjør jo egentlig ikke noe om det synes litt, men det er jo veldig kjedelig om kjolen ikke passer... Den har jp snøring bak, kan det reguleres litt der?

Skrevet

snøring vil kanskje hjelpe litt men da er spørsmålet om den vil sitte pent ellers på overkroppen.... mulig du vil få større pupper også. Hvis du gjør det kan kjolen fort bli "hengende" på deg, mellom puppene og magen....

Du kan jo prøve kjolen med en liten pute og et par sokker under :)

Skrevet

Magen kommer jo ikke med en gang, du er nok i allefall 15 uker på vei før det kan ses. Så det tror jeg ikke vil bli noe problem for dere, men ellers så kan mye ordnes med snøring i ryggen!

Skrevet

Ja, jeg kan jo ta meg puter og sokker i salongen og prøve :ler:

Skrevet

en dyktig sy-dame kan nok ordne kjolen din om magen vokser fort :D

lykke til 8)

ps. vi skal også gifte oss 31juli!!!!!! :D :D :D

Gjest India Gyllenhaal
Skrevet

Jeg ville nok utsatt prøvingen til etter bryllupet når du ikke vet hvordan kroppen din vil reagere på svangerskapet. Deres store dag kan bli fullstendig ødelagt av kvalme eller andre plager så jeg ville ventet.

Skrevet

Noen får mage veldig fort, noen får ikke mage før etpar måneder før fødselen. Varierer i massevis.

Det er ca. 1 størrelse å gå på i snøringen på Maggie Sottero. I tillegg kan du sy inn og ut noe, men ikke mer enn ca. 3-4 cm og fortsatt beholde fasongen i kjolen. Dessuten kan det hende at den kjolen slett ikke kler deg hvis du får en annen fasong enn du har nå.

I mitt tilfelle så jeg bare feit ut fra magen begynte å komme til jeg var ca. 5-6 mnd på vei, begge gangene. Da er det bedre å ha en kjole som framhever magen enn en som blir et mislykket forsøk på å se ikke-gravid ut.

Ville funnet meg en fin mamma-brudekjole som et alternativ. En god brudesalong hjelper deg såpass! Kunne foreslått en selv, men jeg er inhabil siden jeg eier en ;-)

Skrevet

Jeg syns du da har valgt feil kjole,mouline rouge har jo korsett liv og skal jo sitte ganske stramt rundt livet/magen..Er du langt på vei er det jo ikke bra å stramme rundt magen,blir jo utrolig ubehagelig for deg ...

Syns du burde velge en kjole med høyt liv...

Jeg har samme kjole som deg og jeg føler meg ganske pusteløs i kjolen :D :P

Men lykke til :D

Skrevet

Linsi, jeg mener ikke å være belærende og du får bare unskylde hvis det er sånn dette inlegget høres ut...

Hvorfor har dere sånn hast med å få barn? Kan det ikke være greit å bli ferdig med studiene og ha en stabil intekt før barnet kommer?

Ellers kan det vel være et alternativ å fremskynde bryllupet hvis dere absolutt vil bli gravide før august. Lykke til uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...