Langstrømpe Skrevet 13. mai 2002 #1 Skrevet 13. mai 2002 Jeg klarer ikke å finne disse tegnene i Word. Noen som vet hvor jeg kan finne de? Tegnene ligner på [ og ], bare at den øverste horisontale streken mangler.
lucy Skrevet 13. mai 2002 #2 Skrevet 13. mai 2002 Hvis du går inn på insert og så symbol, så finner du masse tegn der. Har du prøvd det?12
Langstrømpe Skrevet 13. mai 2002 Forfatter #3 Skrevet 13. mai 2002 Ja, har lett og lett i symbols, men kan ikke finne noen jeg kan bruke.
Crazee Skrevet 13. mai 2002 #5 Skrevet 13. mai 2002 Kanskje du har bruk for ein font med matematiske teikn? I så fall: Skal eg sjå etter om eg har det, evt. hjelpe med å leite?
Augustbrud02 Skrevet 14. mai 2002 #6 Skrevet 14. mai 2002 Du finner dem i en såkalt ascii-kode som du kan bruke. Da får du de frem. Her kan du se en ascii-tabell: http://student.iu.hio.no/~hildebs/asciitab.htm For å skrive disse tegnene trykker du ALT og 191 ALT og 192 Da får du frem de tegnene...prøv selv. Desverre fikk jeg dem ikke frem her på KG, men du får dem frem om du selv prøver, gjerne i Word f.eks. _________________ - Bryllupet er 10.august 20021212[ Dette Innlegg er endret av: Augustbrud02 den 2002-05-14 08:38 ]
Langstrømpe Skrevet 14. mai 2002 Forfatter #7 Skrevet 14. mai 2002 Det er ikke så lett å få til dette ser det ut til. Jeg har sjekket de symbolene du har gitt meg link til Augustbrud02, men disse er for lave. Vinkelen er riktig, men det ser ikke korrekt ut pga størrelsen. Det ser ut som om disse tegnene kanskje er mer beregnet for å tegne rammer enn å bli brukt i formeler. Crazee,kanskje du kan hjelpe meg med å finne en slik font med matematiske tegn? -Venter fremdeles i spenning:-)
Gjest Anonymous Skrevet 14. mai 2002 #8 Skrevet 14. mai 2002 Jeg har funnet de tegnene i Word jeg.... Hvis du klikker deg inn på symbol, og velger "normaltekst" som skrift og "bokstegning" som delsett skal du finne dem på den listen.!!
Arnie Skrevet 14. mai 2002 #9 Skrevet 14. mai 2002 Jeg finner de da også ved å bruke Insert/Symbol, og så velge den fonten som heter Symbol: På nederste linje er det tegn nummer 5 og 7 fra høyre, eller hva?12
Langstrømpe Skrevet 14. mai 2002 Forfatter #11 Skrevet 14. mai 2002 Hvis vi mener samme tegn, så er nemlig denne for kort. Tegnene jeg skal ha er dobbelt så høye. Jeg kan sikkert mikse og trikse ved å endre fontstørrelse eller noe sånt noe, men dette er jo en litt "juksete" måte å løse problemet på. De tegnene jeg skal ha skal være et matematisk symbol for avrunding nedover, og de skal være like høye og brede som klammene: [ og ], bare den øverste streken skal være borte. 1212[ Dette Innlegg er endret av: Langstrømpe den 2002-05-14 12:23 ]
Gjest Anonymous Skrevet 14. mai 2002 #12 Skrevet 14. mai 2002 Ja, de tegnene vi begge fant er akkurat like som klammene og like høye som klammene og mangler den streken! Ta en titt til og prøv, så skal du se at du finner det! 99% sikker på at det er tegnene du leter etter!
Langstrømpe Skrevet 14. mai 2002 Forfatter #13 Skrevet 14. mai 2002 Jeg klarer ikke å finne disse jeg. Jeg bruker OfficeXP, har du denne eller en annen versjon? Synes faktisk de eldre Word-versjonene var mere oversiktlige når det gjelder disse symbolene.
Arnie Skrevet 14. mai 2002 #14 Skrevet 14. mai 2002 Sorry, Longstocking... Jeg har "gamle" Windows 2000, og det hele virker ganske så enkelt. Hva er det du ikke får til? Har ikke din Work noen "Insert... Symbol" menyvalg? 12
Langstrømpe Skrevet 14. mai 2002 Forfatter #15 Skrevet 14. mai 2002 Joda, har både insert og symbol, men altså ikke akkurat det tegnet jeg vil ha. Ihvertfall såvidt jeg kan se. Det er en masse arabiske, greske og russiske bokstaver der, de rare tegnene i Wingdings, og vinkler som ligner litt men ikke helt på de jeg vil ha. Er alt for mange symboler på samme plass her, og er helt umulig å få noen oversikt synes jeg. En "lettvindt" løsning er om en av dere kan kopiere disse to klammene inn i en e-post (evt som et Word-filvedlegg) og sende den til meg, og så kan jeg lime inn i dokumentet mitt. Jeg skal gå inn og åpne for at adressen min skal synes i profilen min her på KG. Hvis det ikke er noen her som bruker XP som kan fortelle meg hvor jeg kan finne det jeg leter etter? Muligheten er jo tilstede for at jeg er litt småblind... 1212[ Dette Innlegg er endret av: Langstrømpe den 2002-05-14 13:05 ]
Gjest Anonymous Skrevet 14. mai 2002 #17 Skrevet 14. mai 2002 Virket det eller, vil gjerne ha en tilbakemelding på om det var dette du var ute etter...
Langstrømpe Skrevet 14. mai 2002 Forfatter #18 Skrevet 14. mai 2002 TUSEN, TUSEN TAKK!!! Fikk filvedlegg med perfekte tegn! Den lå og ventet på meg nå når jeg kom fra (lang) lunsj i solen. Kjempesupert! Hilsen Langstrømpe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå