MsLeela Skrevet 30. juni 2011 #1 Skrevet 30. juni 2011 Har noen av dere gode erfaringer med jeans som ikke vider seg ut etter at man har brukt de et par ganger? Etter å "brukt opp" min absolutte favoritt fra Victoria Beckham, sliter jeg med å finne en olabukse som ikke mister form og fasong etter at man har brukt dem 1 dag. Har nå prøvd både billige busker (H&M, Cubus) og dyrere (Mango og Foranrian) og finner ingen som jeg kan si meg 100% fornøyd med... Skikkelig frustrerende og begynner å bli litt dyrt... Derfor lurer jeg på om noen kan anbefale en jeans som har god kvalitet og ikke mister form og fasong etter 1 dags bruk! Gode erfaringer å dele?
SmallTalk Skrevet 30. juni 2011 #2 Skrevet 30. juni 2011 Replay og Diesel pleier å holde seg fint. Ihvertfall om man kjøper dem trange nok i første omgang.
FantasDick Skrevet 30. juni 2011 #3 Skrevet 30. juni 2011 Kjøp de trangere, så sitter de selv om du har brukt dem i evigheter. Det gjør i alle fall mine jeans fra både Vero Moda, Only, Bik Bok, H&M osv.
Gjest Badabing Skrevet 30. juni 2011 #4 Skrevet 30. juni 2011 Du må kjøpe de litt for trange, for det høres ut som de har vært litt for vide i første omgang. Jeg synes Lee, Cheap Monday og Diesel er gode. Gina Tricot og Fornarina blir fort løse etter min mening.
*appifany* Skrevet 30. juni 2011 #5 Skrevet 30. juni 2011 Jeg synes Lee er helt fantastiske, har enda et par fra 3 år tilbake og de sitter som støpt!
Judge Judy Skrevet 30. juni 2011 #6 Skrevet 30. juni 2011 Jeg sverger til Cubus sine. Skal egentlig bruke 36/38, men kjøper dem i 34 og da blir de perfekte etter litt. Må bare unngå lavt liv, for da får jeg muffintop selv om jeg ikke har spesielt mye fett rundt hoftene :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2011 #7 Skrevet 30. juni 2011 Jeg elsker Lee, nudie jeans og cheap monday sine jeans.
Gjest Nanette Skrevet 30. juni 2011 #8 Skrevet 30. juni 2011 Denne må jeg følgem ed på for mine jeans blir alltid så store etter en liten stund. Jeg skal iallefall kutte ut H&M. De buksene blir alltid vide etter en time eller to.
Lurifaksen Skrevet 30. juni 2011 #9 Skrevet 30. juni 2011 Jeg hadde dette problemet før. Løsningen var, som flere har sagt, å kjøpe jeans som føles som de er akkurat en størrelse for små. Du skal måtte presse de på deg, og slite litt når knappen skal igjen Da har du vanligvis en jeans som du kan bruke i flere dager uten at man ser ut som en 16 år gammel gutt i dongeribukse. Om den vider seg litt ut, er det bare å vaske den, så er den "seg selv" igjen. Og ikke velg de tynneste jeans-typene, velg gjerne de "grove" - det er de som har den gode egenskapen med å tilpasse seg kroppen ens uten å "dø" med en gang Cheap monday har mange gode, og man finner de ofte på vero moda etc.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2011 #10 Skrevet 1. juli 2011 Finn jeans med så godt som ingen stretch og kjøp de så de akkurat går på. Når du kommer hjem væter du buksene og trer de på igjen. Ligg/stå slik lengst mulig og la være å vaske de på et par uker, bare luft de ute. Slik tilpasser buksene seg din fasong og holder seg lengre.
FancyPants Skrevet 1. juli 2011 #11 Skrevet 1. juli 2011 Et tips er å ikke bruke flytende vaskemiddel (heller ikke skyllemiddel) hvis den finnes stretch i buksen (feks. lycra, elastan o.l.). Flytende vaskemidler "spiser opp" stretchfibrene og gjør at passformen blir dårligere.
MsLeela Skrevet 1. juli 2011 Forfatter #12 Skrevet 1. juli 2011 Tusen takk for svar! Ja, har hørt at man skal kjøpe de litt for trange, men har dårlig erfaring med en Lee bukse som aldri ble vid nok i "beltet" (den tynne remsa der knappen sitter). Så har nesten blitt litt redd å kjøpe alt for små også. Men ja, må nok prøve det igjen, for dette går heller ikke an :D
Lurifaksen Skrevet 2. juli 2011 #13 Skrevet 2. juli 2011 Tusen takk for svar! Ja, har hørt at man skal kjøpe de litt for trange, men har dårlig erfaring med en Lee bukse som aldri ble vid nok i "beltet" (den tynne remsa der knappen sitter). Så har nesten blitt litt redd å kjøpe alt for små også. Men ja, må nok prøve det igjen, for dette går heller ikke an :D Det finnes "dingser" som han vide ut livet i buksene for deg også. Både dingser man kan bruke selv hjemme, også tror jeg de gjør det hos noen slike.. Klesmakere eller hva det heter. Kanskje noen skomakere kan gjøre det også.
MsLeela Skrevet 2. juli 2011 Forfatter #14 Skrevet 2. juli 2011 Det finnes "dingser" som han vide ut livet i buksene for deg også. Både dingser man kan bruke selv hjemme, også tror jeg de gjør det hos noen slike.. Klesmakere eller hva det heter. Kanskje noen skomakere kan gjøre det også. Hva man ikke vet om... Nå er ikke den buksa så aktuell lenger, men greit å vite uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå