Gå til innhold

Ville ikke kjøpe gave fordi den ikke skal være hos han

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Først: Exn har ikke bil og jeg har ny kjæreste.

Jeg og min ex har et barn sammen som snart fyller år. Han lurte på hva han kunne kjøpe til barnet, og jeg foreslo at vi kunne spleise på en bærbar DVD-spiller som kan brukes i bilen eller når vi er på reise (har bla min far 1 time med fly unna).

Da fikk jeg til svar at "Nei, den skal ikke være i min bil så det vil jeg ikke være med på".

Far har ikke fast samvær og må møte barnet hos meg da han heller ikke har egnet plass å bo (kollektiv). Uansett hva han kjøper til barnet så kommer gaven til å brukes her.

HELT ok at han vil kjøpe annen gave, jeg kan kjøpe DVD-spiller selv, men skjønner ikke helt grunnlaget..

Er det noe jeg har oversett i tankegangen her? Ingen sure miner fra min side altså, men i hodet mitt så var det en fin ting å spleise på fra mamma og pappa :) Han virka litt fornærma og sur da jeg foreslo det, og nå ble jeg veldig forvirra.. :(

Videoannonse
Annonse
Gjest hilde
Skrevet

Kjøp hver deres gave, problem solved.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han misforsto og trodde det var en sak som kunne monteres i bilen din og som ville gi den verdiøkning når den blir solgt? :klo:

• Liker 1
Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Enig i å kjøpe hver deres gave :)

Ellers så tror jeg kanskje han har litt problemer med å skille mellom deg og barnet? Eks herfra :bf skjønner ikke at gaver som barnet får er barnets,han føler det er mine ting siden de er hos meg(barnet bor hos meg)

Gjest Sjokoladebolle
Skrevet

Kanskje han ville kjøpe noe som de kunne bruke sammen?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår han faktisk godt. Han følte vel at gaven var vel så mye til deg som til sønnen sin.

Syns det er en god ide om han kjøper egen gave til barnet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår han faktisk godt. Han følte vel at gaven var vel så mye til deg som til sønnen sin.

Syns det er en god ide om han kjøper egen gave til barnet.

Fordi jeg pleier å sitte så mye i baksetet å se på Drømmehagen da eller? :P Eller fordi ungen synes det er utrolig morsomt å hylgrine i 55 minutter på fly fordi han ikke får ned å gå på gulvet, og kjeder ræva av seg?

Planen var å kjøpe hver for seg, men jeg ville spørre exn om han hadde lyst til å være med på DVD-spiller for å ikke overkjøre han med noe "stort og dyrt" uten å si ifra/gi han muligheten til å være med. Han skal kjøpe duplo, etter mitt forslag, noe jeg synes er en KJEMPEGAVE, men var redd for at han skulle føle seg "smålig" med duplo også kommer mamma og nykjæresten med noe så "kult" som DVD-spiller. Ikke at ungen bryr seg, han kommer nok til å være mest fornøyd med duplo uansett ;)

Men ja.. Nå er han altså blitt sur da.. Og jeg skjønner ikke hvorfor.. Ville jo bare være hyggelig og inkluderende..

Skrevet

Jeg forstår han egentlig godt. OK, det er en gave til barnet, men det er en gave som du og barnet vil ha glede av. Og ikke han og barnet.

Duplo er mye lurere, ja. Og ungen har ingen oppfatning av verdien på ting uansett.

• Liker 3
Skrevet

Jeg forstår eksen din - og jeg forstår også deg :)

Ikke noe morsomt at han reagerer så surt, når dine hensikter var å være grei og inkluderende. Men problemet er jo bare at eksen dine ikke oppfattet det sånn du gjerne ville. Så er det jo bare å ta lærdom av det, og innse at verden ser annerledes ut når man er pappa uten bil og uten ny kjæreste.

Nyt at du har barnet det meste av tiden, har bil og kjæreste - og så får du heller tåle at folk blir sur på deg, selv om du gjør ting i beste mening! Kanonforslag forøvrig med duplo! Det virker da som dere har et godt samarbeide, og det er det beste for barnet deres.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår eksen din - og jeg forstår også deg :)

Ikke noe morsomt at han reagerer så surt, når dine hensikter var å være grei og inkluderende. Men problemet er jo bare at eksen dine ikke oppfattet det sånn du gjerne ville. Så er det jo bare å ta lærdom av det, og innse at verden ser annerledes ut når man er pappa uten bil og uten ny kjæreste.

Nyt at du har barnet det meste av tiden, har bil og kjæreste - og så får du heller tåle at folk blir sur på deg, selv om du gjør ting i beste mening! Kanonforslag forøvrig med duplo! Det virker da som dere har et godt samarbeide, og det er det beste for barnet deres.

Ja vi samarbeider i bunn og grunn godt, og er gode venner, så hvorfor han be sur det skjønner jeg ikke. Jaja, han har visst kommet over det nå :)

Vet at barnet ikke ser verdien i gaven, men var redd for at han skulle føle seg overkjørt foran resten når han kom med duplo (som forøvrig er mye gøyere for barnet) og vi kjøpte "stor dyr ting". Ville ikke at han skulle tro at jeg foreslo duplo til han for å få kjøpe den "kule" gaven selv nemlig. Men nå har han fått muligheten til å være med på den gaven ihvertfall, så nå kan han ikke bli sur i ettertid ;)

Takk for svar!

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Jeg må bare spørre, hva er poenget med å kjøpe dvd-spiller til en 1-åring? Du må ha et fremmelig barn hvis hun/han kan bruke det, sette i en dvd, trykke på diverse taster osv.

Hvis du ikke er i stand til selv å underholde barnet ditt, har du dårlig fantasi.

Endret av Belladonna
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må bare spørre, hva er poenget med å kjøpe dvd-spiller til en 1-åring? Du må ha et fremmelig barn hvis hun/han kan bruke det, sette i en dvd, trykke på diverse taster osv.

Hvis du ikke er i stand til selv å underholde barnet ditt, har du dårlig fantasi.

Huff... :P Kan berolige dine bekymrede tanker med at jeg ikke har TV hjemme en gang, og hvis du leser innlegget så ser du at den bærbare DVD-spilleren skal brukes i bilen (feks når vi skal besøke familie i sommer) eller når jeg reiser med fly for å besøke min far. Prøvd å sitte på fly i en time med en vilter 1-åring som bare vil ned å gå fordi han kjeder seg? Da skjønner du hvorfor jeg tenker at DVD-spiller er en fin ting ;)

Skrevet

Huff... :P Kan berolige dine bekymrede tanker med at jeg ikke har TV hjemme en gang, og hvis du leser innlegget så ser du at den bærbare DVD-spilleren skal brukes i bilen (feks når vi skal besøke familie i sommer) eller når jeg reiser med fly for å besøke min far. Prøvd å sitte på fly i en time med en vilter 1-åring som bare vil ned å gå fordi han kjeder seg? Da skjønner du hvorfor jeg tenker at DVD-spiller er en fin ting ;)

En film på flyet vil kanskje være interessant i 5 min, før han igjen vil bli en vilter 1-åring som bare vil ned å gå fordi han kjeder seg.... :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...