Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg forsøker å selge noen saker via finn.no

Jeg har kun fått 1 henvendelse fra en eventuell kjøper.

Her følger svaret som nettopp landet i min epost:

Thanks for the prompt response. I am ready to buy it now as a Birthday gift for my son and i am at sea at the moment as i am a marine engineer and due to the nature of my work, phone calls making and visiting of website are restricted but i squeezed out time to check this advert and send you an email regarding it. I really want it to be a surprise for My son so i wont let him know anything about it until it gets delivered to him, i am sure he will be more than happy with it. I insisted on PayPal because i don't have access to my bank account online as i don't have internet banking, but i can pay from my paypal account, as i have my bank a/c attached to it, i will need you to give me your paypal email address and the price so i can make the payments asap for it and pls if you don't have paypal account yet, it is very easy to set up, go to www.paypal.com and get it set up, after you have set it up i will only need the e-mail address you use for registration with paypal so as to put the money through. I have a pick up agent that will come and pick it up after i have made the payments...Thanks!!!

Jeg synes dette var unødvendig mye info.

Jeg er skeptisk. Undrer jeg meg unødig? Hva tror dere?

Anjah

Endret av Anjah
Videoannonse
Annonse
Gjest Macaron
Skrevet

Hmm jo, dette synes jeg høres suspekt ut..

Selv om jeg må innrømme at jeg ikke helt klarer å se hvordan han kan svindle deg ved hjelp av en eventuell e-postadresse du registrerer deg på Paypal med.

Men tror nok det lureste uansett er å ikke svare og heller vente på en annen kjøper. Hadde i hvert fall jeg gjort :)

Skrevet

Det er svindel. :-) Bare google det så finner du masse eksempel!

Skrevet

Jeg syns det virker rart ja. Hvis han har en "agent" som skal komme å hente varen, hvorfor kan ikke han ta med pengene samtidig.

Skrevet

Du bør nok overse dette ja.

Skrevet

Dette er svindel ja, såkalte "Nigeria mails".

De sender deg Mail, kommer med alskens forklaringer på hvorfor de vil kjøpe av akkurat deg.

Så ber de innstendig om å få betale med PayPay(og de overfører ja, men fra en konto uten dekning).

Så ber de deg enten "legge ut" for frakt, eller annet tull.

Ikke bit på slikt, men tips Finn. De vil gjerne ha tips om slike.

• Liker 1
Skrevet

Bare tullball. Om ikke annet så er det jo opplagt gjennom at han ikke engang snakker om eller nevner navnet på tingen han vil kjøpe, eller stiller spørsmål om den. Viser kun til den som "it". I tillegg ber han om å få oversendt prisen så han kan sette inn penger. Man kjøper jo ikke noe man ikke vet hva koster engang... Standard svindelmail som sendes som svar på hundrevis av annonser.

• Liker 2
Skrevet

Hahaha, språket i den der er nøyaktig som disse Nigeria-svindlerne. Du bør melde fra om det til Finn m.m.

Skrevet

Enig med alle dere. Jeg ble likevel nysgjerrig på hvor dette ville dra avgårde, så jeg sendte "kjøperen" en ny mail. Der skrev jeg at paypal var greit, men at jeg ikke ville bekrefte salget før jeg kunne se pengene stå på min personlige bankkonto. Her kommer svaret:

Oh,I need to inform you about this,just received an email from my pick agent...am most sure i did not include that in my previous email,he said he won't come for the pick up unless i pay him the agent commission fee first in order to be able to schedule a pick up time and my pick up agent Head Quarters is in the abroad and all commission payment made for pick up from anywhere in the world is sent to their Head Quarters in the abroad and the only form of payment they accept is western union money transfer.I have tried to pay online but i will need a credit card which i didn't bring aboard the ship,and there is no post office(there is usually a western union section in most post offices) or any western union agent on sea! so i have to ask you to help me with the pick up fees, i will include the kr3000 they charged to pick it up and take it my home(1st class treatment), to the payment i will send through PayPal, after i have made the payment.I will need you to help me send the kr3000 to my pick up agent through western union money transfer, the western union money transfer can be made at a post office near to you,there is always a western union agent in most post offices or online at www.westernunion.com .I will be making the payment shortly and will email you as soon as it has been done.

Jeg har mailet kundeservicen på finn.no.

Som Glitnir skriver; er ikke navnet på salgsobjektet engang nevnt i mailen. Suspekt, suspekt, ja!

Skrevet (endret)

Jeg fikk mange sånne mailer da jeg annonserte bilen min på Finn for noen år siden husker jeg. Blir man ikke advart på Finn mot slike mailer da, når du legger inn annonser? På startsiden eller noe..

Edit; På Auto DB, dukket det opp slike mailer også..

Endret av Sunniva81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...