Gå til innhold

Hvor er det bra å dykke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som kan anbefale fine steder å dykke i Europa?

Er ute etter varme steder (altså ikke Alta og Saltstrømmen), og rolige steder. Litt dykking light om du skjønner ;)

Steder det er masse fint å se på, og ikke mye strøm eller annet skummelt. Er ikke en sånn tøff dykker, men syntes det er herlig og se på fiskene og bare slappe av under vann :fisk:

Jeg er advanced open water diver, men liker ikke å dykke så dypt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jo ikke i Europa riktignok, men Egypt (Sharm el Sheik) er nok et godt tips. Har selv bare vært på snorkelferie der, men ser jo at det er enormt mange som dykker der, og er jo så mye fint å se på. Drømmer litt om å få dykka selv der en gang ;)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, har hørt mye fint om det stedet.

Gjest Badabing
Skrevet (endret)

Norge skal visst være et av de beste stedene å dykke, men må innrømme at jeg ikke har gjort det selv (enda) ;)

Har ikke dykket i Europa, men fant denne topp ti-lista etter et kjapt søk:

http://www.scubatravel.co.uk/topdiveseurope.html

Endret av Badabing
Gjest grønnfi
Skrevet

Frognerbadet :fnise:

Varmt og mange pene mannerumper å se på.

Rødehavet er fantastisk, men du må litt bort fra de typiske snorklestedene korallene er helt ødelagte.

Hva med å dra på dykkercruise? Da sover du ombord i båten og får med både dag og nattdykk.

Nattdykk er en enorm opplevelse :fisk:

AnonymBruker
Skrevet

Takk for topp ti liste! Fikk lyst på en tur til Kypros og Hellas :jepp:

Joda, kan godt ta en dykketur på frognerbadet også jeg :lur:

Har vært på dykketur hvor vi bodde på båten i Thailand for en del år siden, det var fantastisk! Men vet ikke om noe sånt i Europa. Får vel google litt...

Men tenkte kanskje det var noen KG damer som dykket? :lete:

Men vi er visst ikke så mange...

Gjest grønnfi
Skrevet

Jeg har dykket masse i Rødehavet, men da chartret vi båt selv. Fantastisk å være i nærkontakt med Barracuda. Se hammerhai og Løvefisk. Og alle nemoene (klovnefisk) Det jeg husker best er allikevel den gang jeg ble jaget av en Bumphead Parrotfish som var minst 3 meter.

Thailand var kjedelig i forhold. Den Persiske gulf var for salt til at det var noe særlig liv.

Karibien var fantastisk. Men ingenting slår saltstraumen.

AnonymBruker
Skrevet

Hammerhai :hakeslepp: Dæven!

Tror jeg ville fått mareritt etter møte med en sånn bumphead.

Har sett løvfisk, nemo :hjerte: , og barracuda. Morro! Også så vi mange manta ray, døds stilig!!! Så ut som den fløy under vann, og enorm! Er også gøy å se skilpadder.

Drømmen er selvsagt å dykke med delfiner :rodmer: Eller å se en hval hai, på trygg avstand så-klart ;)

Jeg har også en drøm om å dykke i Karibien, men lommeboka tillater ikke det nå.

Skrevet

Gozo er vel høyt oppe på lista i Europa. Har dessverre ikke hatt gleden av å dykke der selv, men har hørt mye bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...