Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at flere av seriene til Margit Sandemo henger litt sammen. Har lest sagaen om isfolket og likte denne veldig godt og har dermed lyst å lese de andre seriene også.

Men i hvilken rekkefølge bør jeg lese de?

Henger de så mye sammen at jeg bør har alt fra Sagaen om isfolket friskt i minnet? Er en stund siden jeg leste de...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er Sagaen om Isfolket, Lysets rike og så Heksemesteren. Vennligst rett meg hvis jeg tar feil

Skrevet

Nei, det er Heksemesteren først. Begge møtes i Lysets Rike.

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er Heksemesteren først. Begge møtes i Lysets Rike.

Jepp, det er rekkefølgen de bør leses i. (Men det er jo helt forskjellige handlinger så det blir ikke krise om man leser Lysets rike sist.)

Skrevet

Ah, ikke rart jeg er forvirret. Anbefaler dere at man leser Lysets rike og Heksemesteren? Sagaen om Isfolket er jo helt fantastisk, men jeg er alltid skeptisk til oppfølgere

Skrevet

Ah, ikke rart jeg er forvirret. Anbefaler dere at man leser Lysets rike og Heksemesteren? Sagaen om Isfolket er jo helt fantastisk, men jeg er alltid skeptisk til oppfølgere

He, he. Du burde lese Sagaen om Isfolket, Heksemesteren og Lysets rike. I den rekkefølgen :)

• Liker 3
Skrevet

Heksemesteren er OK, men jeg vil ikke uten videre anbefale Lysets rike...

Skrevet (endret)

.

Endret av Sorelle
Skrevet

Heksemesteren er OK, men jeg vil ikke uten videre anbefale Lysets rike...

Enig i at de to første seriene er best, men man må liksom lese Lysets rike for å få med seg avslutningen på det hele. Forresten så savnet jeg mange av dem :sjenert:

Skrevet

Heksemesteren startet som en ny serie, uavhengig av Isfolket, men noen av karakterene derfra dukket likevel opp mot slutten. Mens Lysets Rike binder de to andre seriene sammen. (Og er forferdelig dårlig, etter min mening.)

Anbefalt leserekkefølge er altså Isfolket -> Heksemesteren -> Lysets Rike, og min personlige anbefaling er å stoppe etter Heksemesteren.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Isfolket>Heksemesteren>Lysets rike

Les gjerne begge.

Skrevet

Er det såpass sammenhengende at man bør ha hver serie klart i minnet før man begynner på neste eller er de så man egentlig kunne ha lest de hver for seg?

Er en stund siden jeg lestee isfolket nå...

Skrevet

Ser at dere igrunn allerde har svart på det jeg spurte om i forrige innlegg :P

Skrevet

Er det såpass sammenhengende at man bør ha hver serie klart i minnet før man begynner på neste eller er de så man egentlig kunne ha lest de hver for seg?

Er en stund siden jeg lestee isfolket nå...

Egentlig ikke. Jeg leste Isfolket lenge før hun begynte på Heksemesteren, men nå skal det også sies at jeg har lest Isfolket fem ganger da :sjenert:

Skrevet

Går egentlig fint om du leser seriene helt uavhengig av hverandre, for hver serie forklarer det viktigste, så du får nok med deg alt, selvom du hadde startet på lysets rike f.eks. Men det er allikevel best å lese dem i denne rekkefølgen da: Sagaen om Isfolket->Heksemesteren->Sagnet om Lysets Rike.

Jeg klarer selv ikke å bestemme meg hvilken serie som er best, jeg ;) Synes alle var utrolig gode :)

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Gi det et forsøk hvertfall :)

jeg gav med med heksemesteren når jeg kom til bok nr 8,for da hadde jeg lest og lest uten at historien fenget meg :tristbla: isfolket derimot elsker jeg :jepp:

Skrevet

Heksemesteren synes jeg er fantastisk, og den bør leses. Lysets Rike - not so much.. :P

:5:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...