AnonymBruker Skrevet 30. juni 2011 #1 Skrevet 30. juni 2011 Jeg er veldig glad i forfattere som Camilla Lackberg, Anne Holt og Unni Lindell. Litt ligth krim om man kan kalle det det, og med historeier på siden av drap og mysterier. Noen som har tips til andre forfattere/bøker som er i samme sjangr?
Gjest Cosette Skrevet 7. juli 2011 #6 Skrevet 7. juli 2011 Jeg elsker Jo Nesbø. Blir helt hekta på hver eneste av bøkene hans 2
Havbris Skrevet 8. juli 2011 #7 Skrevet 8. juli 2011 Kan også anbefale: Norske: Karin Fossum, Jan Mehlum, Kjell Ola Dal, Tom Egeland, Tor Edvin Dahl Svenske: Johan Theorin, Karin Alvtegen (!), Kerstin Ekman, Camilla Läckberg, Håkan Nesser
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2011 #8 Skrevet 9. juli 2011 Tusen takk alle sammen Nå har jeg litt å kose meg med!
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2011 #9 Skrevet 9. juli 2011 Ja, bøkene om Harry Hole, skrevet av Jo Nesbø!! 1
Gjest Spinell Skrevet 16. september 2011 #11 Skrevet 16. september 2011 I tillegg til de som er nevnt liker jeg Anne Holts krimbøker. (Vet det er populært å ikke like dem, men jeg synes de er godt skrevet.) Henning Mankells Kurt Wallander-bøker fra 90-tallet og tidlig 2000-tall er heller ikke dumme.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #12 Skrevet 16. september 2011 Er det populært å ikke like Anne Holt sine bøker? Jeg elsker de!
Brunhilde Skrevet 16. september 2011 #13 Skrevet 16. september 2011 Jussi Adler Olsen - dansk forfatter, veldig bra krim.
Mamma1 Skrevet 18. september 2011 #14 Skrevet 18. september 2011 Jeg liker også lackberg og nesbø. Må anbefale en bok som heter Paganinikontrakten, husker ikke forfatter,lekser er et svensk ektepar. Fantastisk bok.
cilipili Skrevet 18. september 2011 #15 Skrevet 18. september 2011 Jeg liker også lackberg og nesbø. Må anbefale en bok som heter Paganinikontrakten, husker ikke forfatter,lekser er et svensk ektepar. Fantastisk bok. Lars Keppler. Svensk ektepar som står bak psydonymet. De har også skrevet Hypnotisøren. En av de beste nordiske krimbøker jeg har lest. Elers enig i at Jo Nesbøs bøker er av de bedre. Jeg elsker Harry Hole! Liker du disse bør du også lese Stieg Larssons bøker, også om du har sett filmene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå