LaToya Skrevet 17. november 2003 #1 Del Skrevet 17. november 2003 Hei. Jeg og mine to hunder skal flytte for oss selv og jeg sliter mellom to steder .... Det ene steder er like ved der jeg bor nå, er i blokk ( 1 etg - ingen trapper ). Jeg er godt kjent i området og føler meg ´trygg´ der. Masse flotte tursteder og alt det kjente i nærområde. Det andre stedet er et lite stykke unna men har en liten hageflekk og egen inngang ( rekkehus ) Det som er dilemma er at jeg føler det beste for hundene er alt 2 da de får en hageflekk ( lettvindt for meg om morgningen/kveldene noen ganger )og de slipper bråk i blokka ( ene hunden bjeffer mye )men for meg selv så føler jeg at alt 1 er best ( føler meg trygg der siden jeg er kjent ) Så hva skal man velge mon tro ..... vil jo det beste for hundene og sunn fornuft sier jo at hundene vil trives når jeg er glad/fornøyd.... Noen tanker om blokkhunder ? Aner som sagt ike hvordan hundene vil takle det. Han ene er 11 år og vil nok bjeffe en del i starten når det går i ytterdøra til blokka og sånt ( har ei vennine som bodde der før og han gav seg med bjeffinga etterhvert da han ble vandt til det ) Yngstemann vet jeg ikke hvordan vil reagere. Føler meg så rådvill og trenger noen innspill fra dere der ute. Begge hundene er fra før vandt til å bo i enebolig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 17. november 2003 #2 Del Skrevet 17. november 2003 Du blir fort kjent i området der rekkehuset er. Hvis det ikke er avskrekkende langt unna til alle du kjenner osv. slik at du blir sittende alene mesteparten av tida. Jeg ville nok satset på rekkehuset med hagen, men så er jeg veldig lat, spesielt om morgenen. Tenk hvor herlig å bare slippe ut hundene mens du tar en kaffekopp i fred og ro... (Eller om du får influensa osv.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 17. november 2003 #3 Del Skrevet 17. november 2003 Jeg hadde satset på blokkleilighet, var det der du vil trives best? Har du det bra har hundene dine det også bra. Du sier det er en liten hageflekk, hvor liten er den? Hunden vår vil ikke tisse i i bakgården vår engang, bakgården er ganske stor. Så , som jeg ser det må du sannsynlig ut med hundene uansett, så hvorfor ikke bo på et sted hvor park etc er i område og du føler deg trygg og det er litt kjent med stedet for hundenes skyld. Det blir nok en stor overgang for de, fra enebolig til blokkleilighet....nytt sted, nye lukter. bare min mening Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaToya Skrevet 17. november 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 17. november 2003 Jeg tror jeg vil trives best i blokka siden det er rundt der jeg er mest kjent. Vet ikke helt hvor stor hageflekken er, men det pleier ikke være store hager i rekkehus ( skal på visning i løpet av uka på begge to ) Blir nytt for meg og hundene dette. Andre ting jeg bør tenke på ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 17. november 2003 #5 Del Skrevet 17. november 2003 Regner med at du tar med deg noen "gamle" møbler hjemmefra som hundene kan relatere seg til..? Det som er lurt er å ikke vaske sengene, håndklærne etc til hundene, før du flytter inn. Ta med de som de er så kan hundene ha "sine" lukter i det nye bostedet. Lettere for hundene og føle seg hjemme.... Ikke la de være for mye alene den første tiden, det visste du kanskje fra før av... Pass også på at de ikke løper til gamlehjemmet, hvis det er såpass nærme.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå