AnonymBruker Skrevet 30. juni 2011 #1 Skrevet 30. juni 2011 Har jo hørt så mangt om kaos og veiarbeid opp til Gardermoen. Er det noen som har erfaring med flybuss eller buss for tog denne uka? Jeg ser at Flybussekspressen anbefaler å beregne en time(!) mer enn normalt, er det virkelig så ille? Eller tar de bare i litt ekstra for å sikre seg? Hva med bussene for regiontog, de har jo bare beregnet 5 min overgang, så hvis det var så ille så ville vel ingen ha nådd togene sine hele uka?
Gjest Mauna Lee Skrevet 30. juni 2011 #2 Skrevet 30. juni 2011 i går brukte jeg ca 40 min fra oslo s til gardermoen. Ca 20 min med buss for tog fra oslo s til lillestrøm, litt ventetid på flytoget på lillestrøm stasjon og ca 10 min inn til gardermoen. Men jeg kan se for meg at bussen kan bli sittende fast i ettermiddagsrushet. Oppdaget at det var noe veiarbeid i nærheten av alnabru, og istedet for 4 felt så var det 2 felt et lite stykke. Det kan det fort bli kø av, så beregn litt ekstra tid
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2011 #3 Skrevet 30. juni 2011 i går brukte jeg ca 40 min fra oslo s til gardermoen. Ca 20 min med buss for tog fra oslo s til lillestrøm, litt ventetid på flytoget på lillestrøm stasjon og ca 10 min inn til gardermoen. Men jeg kan se for meg at bussen kan bli sittende fast i ettermiddagsrushet. Oppdaget at det var noe veiarbeid i nærheten av alnabru, og istedet for 4 felt så var det 2 felt et lite stykke. Det kan det fort bli kø av, så beregn litt ekstra tid Takk for svar. Heldigvis skal jeg opp til Gardermoen på morgenen, så selv om det er rushtid så er det forhåpentligvis i motsatt retning av det flertallet kjører på den tiden. Men når det gjelder buss for tog, som jeg skal ta noen dager senere, så er det verre å beregne seg ekstra tid. Jeg fikk bare bestilt med 5 min overgangstid til toget. NSB sier at de venter, men jeg har sett noen twittermeldinger som tyder på det motsatte. Og hvis de venter for lenge risikerer de jo at folk ikke rekker det de skal ha av overganger videre i neste ledd.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2011 #4 Skrevet 30. juni 2011 Jeg sitter heller 3 timer på Gardemoen enn å komme 5 min. for sent. Det er umulig å spå hvordan trafikken vil gå. I tillegg starter mange fellesferien i morgen.
Dace Skrevet 1. juli 2011 #5 Skrevet 1. juli 2011 Du har forhåpentligvis kommet deg avgårde nå, men dersom noen andre skulle lure så brukte jeg ca. en og en halv time mer enn vanlig på togtur mellom Gardermoen og Drammen i går kveld. Ca. en time av dette var ventetid på overgang mellom buss og tog. Vet riktignok ikke om det er vanlig, eller om jeg bare var uheldig med tidspunktet. Håper uansett turen din gikk fint.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2011 #6 Skrevet 3. juli 2011 Nå i helgen kjørte jeg forbi det området med veiarbeid på E6. Det var utenom rushtiden, og ingen kø. Men det var jo bare en veldig kort strekning med innsnevring, det er vel bare i Norge at sånt kan skape fullt kaos... hadde sett for meg arbeid på omtrent hele E6 oppover jeg.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2011 #7 Skrevet 3. juli 2011 Husk at du ikke får igjen pengene om du ikke beregner 2 eller 3 timer forsinkelse. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2011 #8 Skrevet 3. juli 2011 Husk at du ikke får igjen pengene om du ikke beregner 2 eller 3 timer forsinkelse. Man reiser selvsagt med Flytoget, da de har en god reisegaranti. Det står ingen forbehold i reisegarantien, så forventer at den også gjelder nå i sommer. I verste fall legg til 10 minutter slik at man er oppe på de 40 minuttene ekstra slik som Flytoget anbefaler Dersom forsinkelsen overstiger 30 minutter i forhold til Flytogets oppgitte ankomsttid og du ikke rekker flyet vil Flytoget dekke utgifter til ny flybillett. http://www.flytoget.no/Reiseinfo/Reisegaranti
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2011 #9 Skrevet 3. juli 2011 Vi brukte 1 time og 40 min fra Drammen til Gardermoen på torsdag. Normalt tar det 1 time med flytoget. Det var buss for tog fra Drammen til Lillestrøm, og flytog derfra. Måtte vente ganske lenge på Lillestrøm stasjon. Noen av passasjerene begynte å bli rimelig stressa. Håper alle rakk flyet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå