Gjest SmurfeLurfen Skrevet 30. juni 2011 #1 Skrevet 30. juni 2011 Hei! Det finnes helt sikkert en tråd om dette allerede, men fant den ikke Men lurer på om det er mulig å få tak i bukser til lave folk noen plass? Uten å må legge opp buksene og unngå at kneet på buksa havner midt på leggen liksom. Finnes bare klær for de som er 170cm++ i byen hvor jeg bor. Er jo helt håpløst Og når man ser seg rundt, så er det bra mange som er under 170 cm! finnes det eventuelt en nettbutikk man kan handle i? Håper noen kan hjelpe. Rart at kleskjedene enda ikke har tilpasset seg kundene. Men må man ha ei bukse, så må man. Og da får det bare være om den er 10 cm for lang. Og da ender det med at man kjøper buksa og butikken tjener penger likevel.
Nuttery Skrevet 30. juni 2011 #2 Skrevet 30. juni 2011 Aner ikke, men lurer på dette jeg og... Jeg er "brei" over baken (les: normal, men i bukser er visst dette "brei"), og må ha KJEMPELANGE bukser, fordi de forventer visst at man er kjempe hvis man har fyldig stump. Jeg er selv 1.58 og ender ofte opp med bukser som er 10cm+ for lange, fordi det finnes ikke annet, og med grusom passform. Før var det mer tilpassede lengder og bredder, men nå er det "standard" mål på alt det går på, ikke noe tilpasset her nei. Nesten så det ville vært verdt å få skreddersydd bukser.
Miss Violet Skrevet 30. juni 2011 #3 Skrevet 30. juni 2011 Jeg er liten selv, men jeg er også bred over hoftene. Eneste butikk som jeg vet om er Topshop. De har en egen kolleksjon for korte kropper. Kjøpte en bukse der en gang, og den satt perfekt. Det jeg synes er litt synd er at hvis man er kort, forventes det også at man er smal. Jeg kjøpte nylig en bukse på zara, for de over 170 var den laget som en piratbukse, men jeg som er kort, brukte den som vanlig bukse. Men som oftest legger jeg dem opp selv. Men jeg styrer unna butikker som bare lager bukser til jenter som ser ut som fyrstikker. 1
Nuttery Skrevet 30. juni 2011 #4 Skrevet 30. juni 2011 Jeg er liten selv, men jeg er også bred over hoftene. Eneste butikk som jeg vet om er Topshop. De har en egen kolleksjon for korte kropper. Kjøpte en bukse der en gang, og den satt perfekt. Det jeg synes er litt synd er at hvis man er kort, forventes det også at man er smal. Jeg kjøpte nylig en bukse på zara, for de over 170 var den laget som en piratbukse, men jeg som er kort, brukte den som vanlig bukse. Men som oftest legger jeg dem opp selv. Men jeg styrer unna butikker som bare lager bukser til jenter som ser ut som fyrstikker. Da blir det å se etter bukse neste gang man er på TopShop! Det er jo så trist at når man skal ha skinnyjeans blir de langt fra skinny når man har lagt de opp 1
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 30. juni 2011 #5 Skrevet 30. juni 2011 Søkte på Petite på google og fant litt: Fine kjoler og noen bukser: http://www.asos.com/Women/Asos-Petite/Cat/pgecategory.aspx?cid=4177&r=2 Bukser: http://www.mandco.com/icat/10025060?utm_source=Affiliate%2Bwindow&utm_medium=affiliates&utm_campaign=Affiliate%2Bwindow&source=affwin Bukser: http://www.very.co.uk/women/petite/jeans/e/b/5378.end?aff=awin&affsrc=38297&cm_mmc=awin-_-38297-_-Content-_-0_0 Bukser: http://www.debenhams.com/women/petite#catalogId=10001&lid=//productsuniverse/en_GB/product_online%3DY/categories%3C%7Bproductsuniverse_18661%7D/categories%3C%7Bproductsuniverse_18661_132648%7D/categories%3C%7Bproductsuniverse_18661_132648_132659_ms%7D&ps=default&sfn=Categories&sfv=Jeans&storeId=10001 Har ei bukse i barnestørrelse (164) som passer perfekt i lengden. Det er ei gammel bukse som ble kjøpt for sikker 7 år siden. Har sett litt i barneavdelinga men finner ikke noe i den størrelsen som passer lenger! Enten blir det for langt eller for smalt. Tror buksene har forandret seg i løpet av de siste 10 årene. Men vil jo helst ikke handle i barneavdelinga...
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 30. juni 2011 #6 Skrevet 30. juni 2011 Da blir det å se etter bukse neste gang man er på TopShop! Det er jo så trist at når man skal ha skinnyjeans blir de langt fra skinny når man har lagt de opp Finnes topshop noen steder i Norge, eller bare nettbutikk?
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2011 #7 Skrevet 30. juni 2011 kappahl har bukser i ulike lengder også har de ulike lengder på PM ..... på pm har dem fargekoder,så jeg husket hvem jeg skulle ha, å slapp det styret med å lete etter om d va sånn el sån i lengden men dessverre så ble jeg litt for tykk (( så nå finner jeg de på kappahl ellos og har bukser med ulike lengder
Miss Violet Skrevet 30. juni 2011 #8 Skrevet 30. juni 2011 Finnes topshop noen steder i Norge, eller bare nettbutikk? De skulle starte opp i Oslo i år , men det ble ikke noe av... Så det blir bare nettbutikk.
Miss Violet Skrevet 30. juni 2011 #9 Skrevet 30. juni 2011 Da blir det å se etter bukse neste gang man er på TopShop! Det er jo så trist at når man skal ha skinnyjeans blir de langt fra skinny når man har lagt de opp Hva mener du med at de ikke blir skinny etter du legger dem opp? Jeg har kjøpt mange bukser på h&m ( de er litt bredere rundt hoftene) og når jeg har lagt dem opp, mister de ikke fasongen..
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 30. juni 2011 #10 Skrevet 30. juni 2011 kappahl har bukser i ulike lengder også har de ulike lengder på PM ..... på pm har dem fargekoder,så jeg husket hvem jeg skulle ha, å slapp det styret med å lete etter om d va sånn el sån i lengden men dessverre så ble jeg litt for tykk (( så nå finner jeg de på kappahl ellos og har bukser med ulike lengder Vet du hvor lang de buksene er? Er vel i tommer? Det korteste jeg noen gang har funnet er 32 tommer mener jeg på. Hva er PM?
Gjest Tirkes Skrevet 30. juni 2011 #12 Skrevet 30. juni 2011 Jeg raver ikke mye over 160... Jeg sliter med det samme, men har et triks for oss som ikke liker å sy og har korte bein. Funker på bukser i tynnere stoff, tykk denim og ullstoff og den type ting er mindre sukksess. Jeg kjøper sånn hvitt strykebånd i gardinbutikken. Vliseline? Eller noe sånt. Stryker opp buksen i passe lengdre, legger sånn greie i bretten (gjør det på vrangen, bretter inn) og stryker godt. Henger faktisk i flerfoldige 40graders vasker. Blir det feil kan du stryke det godt varmt og dra stoffet fra hverandre og du kan gjenta ved behov (etter mange vask). Har kun opplevd en bukse "gi etter" og den tråkka jeg nok litt på med hælen selv om jeg hadde gjort dette...
Bloodflowers Skrevet 30. juni 2011 #13 Skrevet 30. juni 2011 Åh, takk for at du startet denne tråden! Jeg er selv 158, og hater å kjøpe bukser rett og slett fordi det er umulig å finne noen som passer! Må gå på butikker som skiller mellom tommer på lengde og bredde. Enten er de passe i lengden, men altfor små ellers, eller så er de for store generelt. Det er kjempevanskelig å finne noen som passer perfekt! Ikke veldig flatterende med bootcut, fordi denne blir mer som en type slengbukse. På den andre siden er heller ikke skinny-bukser fine, fordi disse er altfor lange, og samler seg som en stor klump nederst på beinet, nei bukser er noe herk for oss søte små jenter! Takk for tipset om topshop, kanskje jeg skal stikke innom der neste gang jeg trenger en ny bukse Til deg som lurte på hva PM er. Det er Personlig Mote
Sherry Skrevet 30. juni 2011 #14 Skrevet 30. juni 2011 Er bare 160 selv, så sliter med samme problemet. Eneste buksene som er perfekte i lengden for meg er buksene på Gina tricot. Der har de lengde 30 Akkurat perfekt lengde
Rainbow Skrevet 30. juni 2011 #15 Skrevet 30. juni 2011 Jeg er 1.64 og har i tillegg korte bein. Jeg pleier å kjøpe bukser som er 32 i lengden. Men ja, er vanskelig å finne den lengden uten at de er for trange i livet. Klipper ofte av nederst på beina hvis de er for lange, og på enkelte bukser ser det litt kult ut med slitt stoff der! Har forøvrig skikkelig problemer med sånne piratbukseaktige greier, for de blir gjerne sånn ca fem-åtte cm unna å være vanlig bukse. Det ser jo idiotisk ut.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2011 #16 Skrevet 30. juni 2011 Jeg er 1.58 selv og har akkurat samme problemet. Stella Mccaartney har gode bukser for korte mennesker og det finner man på Retro. Vist det står litt på pengene har ofte Gina Tricot bukser som er veldig kort i lengden, å jeg har kjøpt ett par der. Er ikke beste kvalitet med de sitter som ett skudd. Ellers så finnes det petit avdeling på www.asos.com Topshop er å veldig bra http://revelrybystine.blogspot.com/
Miss Violet Skrevet 30. juni 2011 #17 Skrevet 30. juni 2011 Jeg er 1.58 selv og har akkurat samme problemet. Stella Mccaartney har gode bukser for korte mennesker og det finner man på Retro. Vist det står litt på pengene har ofte Gina Tricot bukser som er veldig kort i lengden, å jeg har kjøpt ett par der. Er ikke beste kvalitet med de sitter som ett skudd. Ellers så finnes det petit avdeling på www.asos.com Topshop er å veldig bra http://revelrybystine.blogspot.com/ Har Asos også petit avdeling? Kult! Retro, hvor er det?
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 11. januar 2012 #18 Skrevet 11. januar 2012 Litt gammel tråd, men i stede for å starte en ny, så skulle jeg bare si at Gina Tricot i torggata i Oslo har i allefall 3 ulike modeller med 30 i lengden, i fall ikke alle visste om det :D Tommel opp for Gina Tricot!!
Gjest Keikolina Skrevet 11. mars 2015 #19 Skrevet 11. mars 2015 Gammel tråd, men så ikke vitsen med å lage ny. Er også veldig kort, så pirat bukser gjør meg bare enda kortere og ser tjukk ut ha ha. Er masse butikker for de store men ikke så mange til oss som er kortvokst.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #20 Skrevet 12. mars 2015 Gammel tråd, men så ikke vitsen med å lage ny. Er også veldig kort, så pirat bukser gjør meg bare enda kortere og ser tjukk ut ha ha. Er masse butikker for de store men ikke så mange til oss som er kortvokst. Så sant! De tror visst sånne som oss bare bor i Sør-Amerika, Italia og Spania osv.. Men Vero Moda tar faktisk av og til inn lengder i 30! :D 32 er det korteste hos mange, men det betyr masse tøy nederst og løst rundt knærne hos meg..virker som bena mine blir ganske smale nedover, i forhold til de brede hoftene og baken. Så en ekstra utfordring der... I blant har de 30-lengde på Carlings, tror Nudie er et slikt merke. Wr up-buksene er visst elsk eller hat, men de har petitebukser for oss under 165. Har ingen erfaring med de selv. Har mange ganger vurdert barneavdelingen, men så var det disse formene da....Anonymous poster hash: 571b4...6f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå