Gå til innhold

Rene såpeoperaen... :)

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg gjorde det slutt med far til barnet mitt for noen uker siden. Vi har ikke bodd sammen etter at barnet vårt kom til verden. Forholdet har vært "av-og-på" hele tiden. Til slutt hang vi sammen av gammel vane. Det var enkelt å gjøre det slutt. Var jo ingen følelser igjen. Nå har jeg og eks'ens venn forelsket oss i hverandre. Han var på besøk denne helgen. Datteren min kjenner ham fra før, og liker ham veldig godt. Jeg håper og tror at dette skal føre til noe seriøst. Men vi skal ta dette veldig rolig fremover....vil ikke hoppe rett fra et forhold å inn i et annet. MEN, eks'en er veldig såret fordi det er hans venn jeg har forelsket meg i. Og mener at jeg og hans venn er veldig respektløse siden det har gått så kort tid siden bruddet. Eks'ens foreldre tar også avstand til meg pga dette. Forsto det slik at jeg ikke er veldig velkommen på besøk der mer. Greit nok det altså... Men er det vi gjør så galt da? Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke sikkert du hadde syntes det var så ok at eksen din ble sammen med venninna di?

Og kanskje forteller om hvordan forholdet deres var, sammenligner deg med henne osv

I tillegg har han vel mistet en venn, ikke alle som kan godta at vennen er sammen med eks-dama, som det nettopp ble slutt med!

Stort svik fra både deg og vennen hans!

Gjest Anonymous
Skrevet

det er ikke noe svik- hvem man forelsker seg i, har man ikke helt kontroll på selv. man skal ikke se på en forelskelse som en forvbannelse, det er noe godt. det er ingenting å få dårlig samvittighet over.

men du må forstå at eksen føler seg lurt og mistenksom, og til en viss grad må du nok bare godta foreldrenes reaksjon- de er nok mest skuffet på at barnebarnet ikke har foreldre som er sammen.

Gjest ANONYM NÅ
Skrevet

KJENNER MEG SKREMMENDE MYE IGJEN I DETTE INNLEGGET.

STÅ PÅ SATS PÅ HAN DU HAR FØLSER FOR , DET GJORDE JEG.

HVA OM X SVIGERS TAR AVSTAND FRA DEG??? SO WHAT?? DU HAR VEL NYE SVIGERFORELDRE NÅ DA?

FØLG HJERTE, DET GJØR JEG!

HILSEN EN MANN I SAMMA SITUASJON NESTEN.

Skrevet

Nå holder samboer på å laste ned her, og alt går tregt, så han sier jeg kan svare på innlegg - slik at han får lastet fortere ned, men det er måte på hvor langt jeg skriver likevel... :-?

Til saken; (jeg skal prøve å være kort)

Det er lov å forelske seg - i hvem man vil. Det skjer, og er ikke noe man planlegger. Men jeg skjønner frustrasjonen til din eks, han har ikke bare mistet deg, - noe som sikkert er sårt, selv om forholdet var dårlig på slutten, er det alltid sorg med et brudd, - men oppdager også at han har mistet sin venn, på toppen av alt. Det føles som et svik. For deg er det lettere - du har jo allerede etablert ett nytt forhold, og sikkert følelsesmessig vært helt ferdig med eksen lenge før han var ferdig med deg. (det er ofte litt skjevt, dette med hvem som blir ferdig følelsesmessig først, selv om forholdet skranter - og selv om begge er ferdige med hverandre, er brudd sårt...)

Ja - dere kunne ventet - i alle fall kunne vennen din tenkt på det, dersom han var en virkelig venn. Du kunne også ventet, dersom du hadde empati for din eks, ville du sett at det var rimelig å gå sakte i svingene i begynnelsen. Men nå har jo eksen din funnet ut at kameraten ikke var noen virkelig venn likevel. Synd, for kameraten også.

Jeg ville ventet - jeg ville ikke nærmet meg eksene til venninnene mine etter et brudd - var jeg virkelig forelsket og det var gjensidig, ville jeg likevel holdt avstand, så lenge som mulig i alle fall, og det innebar mer enn noen uker... kanskje for alltid. Venner skal man ta vare på - forelskelser kommer og går, bare se på skilsmissestatistikkene.

Men hvorfor svigerforeldene blander seg inn, skjønner jeg ikke - de bør ta hensyn til sitt barnebarn, og ikke lage ytterligere splid. Det er uansett ikke noe de kan gjøre fra eller til. De gjør det kanskje for å støtte sønnen sin - men sannsynligvis vil de ta til vettet etter en tid.

Hvorfor dere skal ta det rolig nå, når dere allerede har annonsert at dere er sammen, skjønner jeg ikke helt. Men det kan kanskje være en ide å ikke flytte sammen med det første - særlig for din skyld, det er lurt å ikke forhaste seg rett etter et brudd, uansett hvor lett bruddet virket, så trenger du tid til å fordøye det som har skjedd, og finne ut av ditt nye liv. Og det kan være lurt mht til barnet også, slik at dere er sikker på at følelsene er sterke nok, og at dere passer sammen.

Prøv i alle fall å forklare eksen at det ikke var noe mellom deg og kameraten mens du var sammen med han - selv om det virker som om du prater for døve ører, så vil det trenge inn, før eller siden, og kan gjøre denne fasen litt lettere for ham, og dermed også gjøre det lettere å omgås ang helgesamvær m.m.

Skrevet

Har vært i samme situasjon, men da var det ingen barn inne i bildet.

Allikevel angret jeg på at jeg ikke tok meg bedre tid. Følelsene kan med tiden vise seg å være mer en trøst enn kjærlighet.

Det jeg reagerer på når jeg leser innlegget ditt, og svarene du får er at dette ikke dreier seg mest om verken eks eller svigerforeldre, det er faktisk hensyn til barnet ditt som burde gå først.

Og DET er nok grunnen til at besteforeldrene reagerer tenker jeg.

Barnet har problemer nok med at mamma og pappa har skilt lag, kanskje ser hun at pappa blir såret også, og skjønner hvem som har skylden i det.

Ofte får barn et lojalitets problem etter et brudd. Hun er jo like glad i både mamma og pappa.

Barnet fortjente bedre tid til å bearbeide sorgen etter bruddet, og tilvenne seg en ny situsajon. Et skritt av gangen.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...