Eliza Skrevet 17. november 2003 #1 Del Skrevet 17. november 2003 Jeg driver og vurderer om jeg skal bestille time til ultralyd på en privatklinikk (har ikke tålmodighet til å vente helt til uke 18...). Noen som vet hvor mye det koster? Jeg har tenkt å bestille på Omnia-senteret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruby Skrevet 17. november 2003 #2 Del Skrevet 17. november 2003 Da jeg var på ultralyd, spurte jeg om man kunne få flere en denne ene, og da fikk jeg beskjed om at det kostet 1700,- kroner..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. november 2003 #3 Del Skrevet 17. november 2003 Svigerinnen min remset opp priser hos de forskjellige man kunne ta ultralyd hos. Ikke husker jeg hvor hun sa man kunne få det gjort og ikke eksakt pris. Men jeg mener bestemt at det var flere av stedene som var billigere enn 1700 ,- Ring litt rundt til de forskjellige stedene du.. og gi oss gjerne en tilbakemelding på hva du finner ut... Er nyskjerrig serru... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *nurket* Skrevet 17. november 2003 #4 Del Skrevet 17. november 2003 I Oslo ligger prisen på mellom 600-900 kr avhengig av hvilken klinikk du bruker. Så du kan helt klart få UL til under 1700 kr. 32+1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruby Skrevet 17. november 2003 #5 Del Skrevet 17. november 2003 Da jeg var på ultralyd, spurte jeg om man kunne få flere en denne ene, og da fikk jeg beskjed om at det kostet 1700,- kroner..... PS: Det her var på SØF, Sentralsykehuset i Østfold.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky! Skrevet 19. november 2003 #6 Del Skrevet 19. november 2003 Jeg gikk til gynekolog(privat) på svangerskapskontroll(ble henvist av min fastlege) og fikk se Victoria hver gang jeg var der - helt gratis. Koz.. Victoria kom til verden 14. september Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 19. november 2003 #7 Del Skrevet 19. november 2003 Jeg driver og vurderer om jeg skal bestille time til ultralyd på en privatklinikk (har ikke tålmodighet til å vente helt til uke 18...). Noen som vet hvor mye det koster? Jeg har tenkt å bestille på Omnia-senteret. http://www.omniahelse.no/Spesialisthelse/T...dheim/?comp=234 Det er det vi har internett for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliza Skrevet 19. november 2003 Forfatter #8 Del Skrevet 19. november 2003 Takk for svar alle sammen! Skal ringe Omnia og spørre jeg. Hadde vært stas med en ultralydundersøkelse før jul (da nærmer jeg meg 12 uker, så da er det mulig å se noe også...)! Kanskje ikke så dumt å gå til privat gynekolog hele svangerskapet. Synes liksom kun en ultralyd er litt lite jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 19. november 2003 #9 Del Skrevet 19. november 2003 Var det ikke bestemt en ny lov i dag (kanskje bare forslag fra Odeltinget, men dog) om at UL ikke skulle inneholde søk etter sykdom da? Etter hva jeg har forstått vil de da ikke skulle bli mulig (urk) å få UL før man har symptomer på at noe er galt - og man må ta UL for å se at det ikke er fare for mor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliza Skrevet 19. november 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 19. november 2003 Tviler på at den loven trer i kraft allerede før jul...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 19. november 2003 #11 Del Skrevet 19. november 2003 I Tønsberg koster privat ultralyd rundt 400kr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 19. november 2003 #12 Del Skrevet 19. november 2003 Loven tredte i kraft i går sa de på nyhetene i sta. Men det er vel de færreste som vil etterleve denne loven - så lenge den er såpass ullen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 20. november 2003 #13 Del Skrevet 20. november 2003 Jeg har også blitt henvist til en privat gynekolog av fastlegen min for ultralyd, og jeg skal dit på mandag (er da i 13. uke). Var der av andre årsaker da jeg var 6 uker på vei (fikk timen før jeg visste at jeg var gravid) og da betalte jeg 300 kroner. Har også fått time til ultralyd på Ullevål i januar, men da er jeg 21 uker på vei, så jeg er glad jeg får en nå - for det virker fryktelig lenge å skulle vente helt til 21. uke før den første UL-undersøkelsen. Kaktus 11+6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 20. november 2003 #14 Del Skrevet 20. november 2003 Jeg er skeptisk til ultralyd utover en gang (utenom dersom det er medisinsk nødvendig). Var med i et forkningsprosjekt med førstemann, og fikk i den anledning tre ultralydundersøkelser ekstra. I ettertid har jeg fått med meg at legen faktisk vet veldig lite om hvilken påvirkning dette kan ha på barnet. De VET at det er økt forkomst av venstrehendte blandt de som har fått flere ultralyder. Og sønnen min er venstrehendt! Så det viser at ultralyd fakstisk påvirker barnet. Nå er det vel kanskje ikke det verste å bli venstrehendt, men hva annet kan da skje? Det er jo ikke så mange år vi har hatt ultralyd. Hvilke konsekvenser kan dette få i fremtiden? De har jo ennå ikke hatt muligheten til å se hvilke konsekvenser dette kan ha for barnet videre i livet. Derfor mener jeg at man bør la være å ta ultralyd kun for å "stille nysgjerrigheten". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solskinn Skrevet 20. november 2003 #15 Del Skrevet 20. november 2003 Så det viser at ultralyd fakstisk påvirker barnet. Nå er det vel kanskje ikke det verste å bli venstrehendt, men hva annet kan da skje? Det er jo ikke så mange år vi har hatt ultralyd. Hvilke konsekvenser kan dette få i fremtiden? De har jo ennå ikke hatt muligheten til å se hvilke konsekvenser dette kan ha for barnet videre i livet. Har du lest siste Gravid? Der står det akkurat det du sier, at legene ikke vet hvor mye UL som er skadelig for fosteret og at de derfor ikke anbefaler mer UL en nødvendig - akkurat de samme tingene som sies om alkohol og graviditet, altså. Noe å tenke på? For om jeg ikke husker feil så er de fleste her veldig i mot å smake alkohol i løpet av svangerskapet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 20. november 2003 #16 Del Skrevet 20. november 2003 For min egen del er det viktigst nå å få bekreftet at det er liv og at ting ser bra ut så langt. Dette skyldes at søsteren min og andre i familien har opplevd MA som ikke ble oppdaget før etter mange uker - og de gikk lykkelig uvitende før verden raste sammen. Jeg har sett på nært hold hvor tøft det kan være. Det er jo viktig for barnet at moren ikke går og bekymrer seg unødig. Det var også fødselslegen som anbefalte meg å komme tilbake i uke 13. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eivissa Skrevet 20. november 2003 #17 Del Skrevet 20. november 2003 På Nøtterøy ultralydinstitutt (tror det heter det eller noe lignende) så koster privat ul 500. Svigerinna mi dro dit da hun var gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå