Gå til innhold

Mamma gir f i besøket sitt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Igår fikk min mor besøk av sin bror med familie. De har kjørt helt fra nord-norge. Vi bor på Vestlandet. Men allerede i morgen reiser min mor til Bergen, uten å bry seg med besøket hun har fått. Det samme gjelder neste helg. Hun sitter bare foran pc-en mens man er på besøk, eller så skriver hun meldinger. Nå har det endt med at vi "måtte" invitere onkel og tante til å bo hos oss, siden mamma helt plutselig har funnet ut at hun skal reise. Jeg er livredd for at dette skal skape dårlig stemning, og føre til at onkel og tante vil reise igjen med en gang. De er superhyggelige folk, og vi har ingenting i mot at de bor hos oss resten av ferien. Likevel reagerer jeg sterkt på min mors oppførsel, men tørr ikke si noe til henne. Sist gang jeg sa noe, ville hun ikke snakke mer med meg.

Hva mener dere? Hvordan hadde dere reagert dersom dere hadde kjørt så mange mil, for så å komme fram og få vite at personen dere kommer på besøk til, reiser vekk, uten å bry seg noe mer? Overreagerer jeg kanskje? Jeg vet iallefall at jeg hadde blitt superskuffa, og at det kanskje hadde ødelagt litt av den hyggelige stemningen som skulle vært.

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Var besøket avtalt på førehand, eller kom dei overraskande? Viss det var avtalt så syns eg det er oppsiktsvekkande uhøfleg å reise når ein får besøk. Det er også uhøfleg å bruke masse tid framfor pc-en når ein har gjestar syns eg, iallfall meir enn 5-10 minutt for å svare på mail og gjere det mest nødvendige.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det har vært avtalt siden i fjor sommer. Er et par mnd siden vi fikk datoen for ca.ankomst.

AnonymBruker
Skrevet

Moren din høres ut som om hun mangler noen sosiale antenner.. Sitter på dataen eller skriver meldinger? Hvor gammel er hun?

Jeg hadde jaggu gitt henne grei beskjed om å skjerpe seg, dette er ikke ok oppførsel.

Skrevet

Det her er jo helt hårreisende, jeg hadde blitt utrolig skuffet hvis det var mine foreldre som oppførte seg sånn.

Antar at bergens-turen ikke er noe som MÅ gjøres nå?

Det er vel broren din som bør si i fra, kanskje? Men støtt ham gjerne.. Hun bør i det minste spørres hvorfor hun ikke ønsker å tilbringe tid med familien sin.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å være frekk, men har moren din noe sykdom? Jeg mener det er ikke normal oppførsel akkurat.

AnonymBruker
Skrevet

TS: Jeg vet ikke om det har noe med at hun er manisk depressiv å gjøre. Jeg aner rett og slett ikke.

Tilogmed min samboer reagerer sterkt på dette. Han sa senest idag at før var det alltid sånn at vi fikk beskjed om å legge vekk data og mobil siden vi var på besøk, men nå sitter hun gjemt bak skjermen hele tiden. Dette er drøyt. Jeg tørr ikke ødelegge sommeren med å si noe, men jeg kommer til å gjøre mitt aller ytterste for å sørge for at besøket har det så bra som mulig her hos oss iallefall. Stakkars folk :tristbla:

Gjest NozMonster
Skrevet

Var besøket avtalt på førehand, eller kom dei overraskande? Viss det var avtalt så syns eg det er oppsiktsvekkande uhøfleg å reise når ein får besøk. Det er også uhøfleg å bruke masse tid framfor pc-en når ein har gjestar syns eg, iallfall meir enn 5-10 minutt for å svare på mail og gjere det mest nødvendige.

det burde virkelig ikke ha noe å si om besøket var avtalt eller ikke! om jeg kommer busende inn til mamma kl 15 på dagen eller 03 på natten, så blir hun altid veldig glad for å se meg!

men enig med du, veldig uhøfelig å ikke ta seg av besøket sitt!

hadde jeg vært deg ts, så hadde jeg spurt henne rett ut hva det er hun tenker med / tenker på! har hun altid vist like lite interesse ovenfor familien? hadde jeg vært broren din, så hadde ikke jeg giddet å kommet på flere besøk! jeg hadde blitt veldig fornærmet faktsik!

AnonymBruker
Skrevet

Var det incest mellom moren og onkelen din?

AnonymBruker
Skrevet

Det her er jo helt hårreisende, jeg hadde blitt utrolig skuffet hvis det var mine foreldre som oppførte seg sånn.

Antar at bergens-turen ikke er noe som MÅ gjøres nå?

Det er vel broren din som bør si i fra, kanskje? Men støtt ham gjerne.. Hun bør i det minste spørres hvorfor hun ikke ønsker å tilbringe tid med familien sin.

Hun har truffet en mann via en chatteside. Og skal treffe han......... :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Var det incest mellom moren og onkelen din?

Slutt opp å trolle

TS: Det er jo godt mulig at det har noe med at hun er manisk depressiv å gjøre.. Jeg hadde sagt fra om at dette ikke er ok i det hele tiden, og kanskje foreslått et legebesøk. Tar hun medisiner?

AnonymBruker
Skrevet

TS: ONKELEN MIN, IKKE BROREN MIN ;)

Hun tar medisiner, som jeg trodde skulle stabilisere henne. Men jeg føler at det har tatt helt av. Hun er totalt avhengig av FB, og trykker masse meldinger. Har hittil reist rundt i landet og møtt forskjellige mannfolk fra chattesider. Det verste er at det bare er et par mnd siden hun skrev under skilsmissepapirene med min stefar. (De har vært seprarert i to år, så ingen utroskap altså!)

Sist gang det tok av, kontaktet jeg legen hennes. Det hele endte med at mamma rapporterte legen for taushetsplikt! Legen ga ingen personlige opplysninger om min mor, men jeg fortalte hvordan jeg opplevde henne. Vi hadde ikke kontakt på et halvt år, utenom at hun terroriserte meg med sms hvor det sto hvor dårlig gjort det var å kontakte legen hennes osv. Hun virker helt ustabil. Også så egoistisk som hun er. Hun har lett ringe til meg og kakle om KUN seg selv i 30 minutt. Jeg er syk selv, men hun spør aldri hvor jeg har det.

Syns det er så ufattelig dårlig gjort mot besøket :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...