LuriAnnie Skrevet 30. juni 2011 #1 Skrevet 30. juni 2011 Noen forslag? Før det baller på seg enda mer her... :/ Har møtt en kar (egentlig en gammel bekjent) og fått litt kontakt ned ham igjen. Han virker som en herlig kar, snill og blid og en ordentlig gentleman.. Og han er interessert i meg. Men det er noe som ikke klaffer. Kjemien stemmer ikke i det hele tatt, og han er så ivrig at jeg nesten bare må avvise ham før det går lenger. Var usikker i starten, og det har vært litt kyssing, men ikke noe mer. Heldigvis. Jeg er så redd for å såre ham, og vet at jo lenger jeg venter, dess verre blir det. Han er en fantastisk person, men jeg er ikke interessert i noe annet enn vennskap. Hvordan kan jeg legge fram dette på en ok måte? Huff, det skal ikke være så lett...
Gjest NozMonster Skrevet 30. juni 2011 #2 Skrevet 30. juni 2011 det er nok ikke veldig "pen" måte å gjøre det på.. en avvisning er en avvisning, og alle synes vel det er kjipt å bli avvist...du må bare være ærlig, og si at du ikke har disse romantiske følelsene for han tror jeg..jo lenger tid det går, jo mere forhåpninger får han, og enda mer blir han såret!
MissStiles Skrevet 30. juni 2011 #3 Skrevet 30. juni 2011 Bare si det som det er. Hva du føler. Ikke minst, vær ærlig. Ingen fasit på hvordan det er best å si det. En avvisning er ikke morsomt uansett hvordan man ser på det.
Wonders Skrevet 3. juli 2011 #4 Skrevet 3. juli 2011 Si det ikke funker for deg. At du ikke passer med han. Ikke nevn dere skal være venner, for det er bare sprøyt. Takk for oppmerksomheten å kutt han ut. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2011 #5 Skrevet 3. juli 2011 For all del ikke bare kutt han ut uten å si ifra hva som er galt!
Steinar40 Skrevet 3. juli 2011 #6 Skrevet 3. juli 2011 Si det ikke funker for deg. At du ikke passer med han. Ikke nevn dere skal være venner, for det er bare sprøyt. Takk for oppmerksomheten å kutt han ut. Det er jaggu ikke mange kvinnfolk (her) som klarer å innse at vennskap imellom kjønnene faktisk bare er sprøyt!
Cuckold Skrevet 3. juli 2011 #7 Skrevet 3. juli 2011 Jeg er ikke enig med de som mener at man må si det rett ut i en slik situasjon. Hva om du sier at det er en gutt du har hatt følelser for/hatt noe på gang med en god stund før du traff han du skal avvise? Slik at du synes det blir feil å gå inn i en datingfase med ham når du allerede har noe på gang med en annen. Tror det er en av de hyggeligste og mest skånsomme måter man kan si at man ikke er interessert.
Steinar40 Skrevet 3. juli 2011 #8 Skrevet 3. juli 2011 For all del ikke bare kutt han ut uten å si ifra hva som er galt! Hva positivt oppnår han med å høre hva som er galt? 1
Cata Skrevet 3. juli 2011 #9 Skrevet 3. juli 2011 Hva positivt oppnår han med å høre hva som er galt? Han slipper å spekulere på om det er noe galt med ham selv.
Steinar40 Skrevet 3. juli 2011 #10 Skrevet 3. juli 2011 Han slipper å spekulere på om det er noe galt med ham selv. Men det er jo akkurat det det da er - altså noe galt med ham selv. Med andre ord er han da ikke bra nok. Uansett om dette bare er subjektivt sett ifra ett konkret kvinnemenneske. Er det egentlig noe bedre å vite det?
Ise Skrevet 3. juli 2011 #11 Skrevet 3. juli 2011 Jeg syns du skal si at du ikke klarer å få de rette kjærestefølelsene for ham og at du har prøvd lenge nok til å vite at sånn er det. Da er det ingen tvil hos ham, han slipper å lure og slipper å håpe og vente. Ellers enig i at du ikke må trøste ham med at dere kan være venner. For det kan dere ikke så lenge han er forelska og du ikke. 1
Cata Skrevet 3. juli 2011 #12 Skrevet 3. juli 2011 Men det er jo akkurat det det da er - altså noe galt med ham selv. Med andre ord er han da ikke bra nok. Uansett om dette bare er subjektivt sett ifra ett konkret kvinnemenneske. Er det egentlig noe bedre å vite det? Det er da ikke noe galt med folk, selv om man ikke forelsker seg i dem eller passer sammen? Det er litt forskjell på "beklager, men jeg har ingen kjærestefølelser for deg, selv om du er en hyggelig fyr" og på "jeg vil ikke ha noe med deg å gjøre for jeg liker deg ikke og dessuten stinker du". Førstnevnte er grei beskjed. Utsagn nr. 2 kan man lett innbille seg hvis noen bare "forsvinner" i taushet, selv om det bare er et utsagn som oppstår i ens eget hode. *forklarer med teskjemetoden*
Gjesten Skrevet 3. juli 2011 #13 Skrevet 3. juli 2011 Bare si det som det er, at du var usikker i begynnelsen og du har kanskje latt det gå litt for langt, men du innser nå at du ikke har følelser for ham på den måten.
Steinar40 Skrevet 3. juli 2011 #14 Skrevet 3. juli 2011 Det er da ikke noe galt med folk, selv om man ikke forelsker seg i dem eller passer sammen? Det er litt forskjell på "beklager, men jeg har ingen kjærestefølelser for deg, selv om du er en hyggelig fyr" og på "jeg vil ikke ha noe med deg å gjøre for jeg liker deg ikke og dessuten stinker du". Førstnevnte er grei beskjed. Utsagn nr. 2 kan man lett innbille seg hvis noen bare "forsvinner" i taushet, selv om det bare er et utsagn som oppstår i ens eget hode. *forklarer med teskjemetoden* Jada, misforstå meg rett; jeg mener altså ikke at folk bare skal "forsvinne" i taushet (hvis man har datet en eller flere ganger). Men det er ikke alltid man trenger å si "the whole truth and nothing but the truth!". Men forslaget ditt over her; "beklager, men jeg har ingen kjærestefølelser for deg, selv om du er en hyggelig fyr" burde jo være helt greit nok, syns jeg. Forutsatt at man ikke begynner å surre noe om å være venner selvfølgelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå